1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Laten we het hopen, al aimde Dead Rising ook naar 30fps en niet naar 60fps. Het is toch allemaal wat vreemd...

    Battlefield 4 zou juist de game zijn die je in z'n volle glorie wil spelen, blijkbaar is dat alleen mogelijk op de pc. (ik verwacht ook niet dat de One versie 1080p is dan)

    Is Titanfall niet ergens in maart? (Q1 2014)
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat denk ik wel ja. Nieuwe hardware dus kunnen er nog niet alles uithalen.
    Het is 1080p met 30 fps of 720p met 60 fps op dit moment. Voor een shooter geef mij maar 60fps als ik eerlijk ben. :)
     
  3. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Op zich is 30 fps niet heel erg, als het maar locked 30 fps is, en geen fps eronder. De meeste games deze generatie die 30 fps waren, dropte bij set pieces onder de 25, waardoor sommige games echt onspeelbaar werden (halo 4 multiplayer, dead rising 2, etc.) Daar hoop ik deze gen toch echt wel vanaf te zijn.
     
  4. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Vgl met PCs is de GPU matig en de CPU erg zwak. Ja de 1 op 1 hardware vergelijk gaat niet op, want je kunt de console hardware echt goed optimaliseren voor een game. Maar dat optimaliseren is nu verre van goed. Vooral de GPGPU capaciteiten de PS4 zeker heeft en de Xbox one wss ook wel, zullen nog niet gelijk gebruikt worden.
    Echter, naar mate developers dit van de consoles beter leren, worden de Games ook steeds zwaarder kwa hardware eis. Daardoor je altijd die afweging blijft houden van, 720 vs 1080p, 30 vs 60fps. Praktisch gezien lopen de consoles de PC steeds wat achterna, lijkt me.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd er zullen we games nu makkelijk hoger halen dan 30 maar als je geen 60 haalt kan je niks anders doen dan locked 30.
     
  6. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind het gewoon bizar dat met de huidige specs er uberhaupt gekozen moet worden. De ps4 gaat van 256mb ram naar 8GB GDDR5 en een CPU die een miljoenmiljard x sterker is. Ik had echt verwacht dat 1080P en 60 FPS met gemak zou kunnen en dat de consessies bij het 4K geneuzel om de hoek zouden komen kijken.

    Sure de graphics/textures/aantal polygonen etc dragen ook erg veel bij aan de beleving, maar toch....

    @ Mitch: interessant stuk. Echter die gedeelde cache kon voor hUMA al, het ging erom dat ze beide op dezelfde adress space zitten waardoor er betere samenwerking is tussen GPU en CPU (whatever that means).

    Op Tweakers is nu dit te lezen:

     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Allemaal dankzij hUMA!

    _O_

    [​IMG]
     
  10. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is een giant leap voor consoles, maar ze stappen naar PC specs en niet erover heen. Dat deden de 360 en PS3 nog wel, afaik. De GPUs zijn niet onaardig in de nieuwe consoles, maar de CPUs zijn gewoon erg zwak.
    Nu zijn die nieuwe consoles ontwikkelt met dingen als GPGPU en hUMA (iig wat de PS4 betreft en xbox one blijkbaar iets wat erop lijkt). Maar het lijkt me dat die optimalisaties de komende jaren hooguit de consoles in de buurt laat blijven van PCs en actuele graphics aan kunnen met 1080p en 30fps, tenzij ze concessies maken om bewust een 1080p met 60fps op te zoeken.
    Altijd nog de mogelijkheid dat de komende jaren de grafische sprongen niet zo groot zullen zijn als de afgelopen ~4 jaar ofzo. Denk dat games als destiny, division en witcher 3 al betere indruk geven naar het verschil met PC. Tegelijk ben ik vooral nieuwsgierig naar de exclusieve titels later volgend jaar.
     
  11. JJNL77

    JJNL77 Let's have fun

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    12
    Titanfall komt niet naar ps4,
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Oh dat beantwoordt de vraag die niemand stelde
     
  13. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Ooit :D
     
  14. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    hahahahahah
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Maar de sequels t.z.t wellicht wel

    Respawn had deze ronde gewoon de resources niet voor een multiplatform game

    maar reken maar dat ze voor EA uiteindelijk een multiplat franchise gaan maken
     
  16. JJNL77

    JJNL77 Let's have fun

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    12
    Iemand had het de vorige pagina over titanfall in maart op ps4,
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja maar ging gewoon over de Xbone versie
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  19. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
  20. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    XB One aan de icoontjes rond minuut 5:25 te zien.
     

Deel Deze Pagina