1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
  2. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Xd Ik heb al 200 euro Klaarstaan. Nog 300 euro en dan pre order ik me ps4!
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    kwam deze tegen op Neogaf. Is het verschil echt zo groot? En zijn er op de 360 tegenwoordig meer Kinect exclusives dan 'gewone' exclusives? 8)

    [​IMG]
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Moeten meer games bij 360, mis bijvoorbeeld Halo ODST :)

    En Fable.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ODST was 2009, Fable III mist idd. Fable III was wel uit op de pc toch? Misschien dat ie er daarom niet tussen zit. Maar zelfs met Fable, als je kijkt hoeveel ze de laatste jaren nu al focussen op Kinect, waarom zouden ze dat nu gaan veranderen? Ik vermoed dat deze trend zich nog veel verder gaat doorzetten.
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Oh wacht, zag 2010-2013 niet. Zal wel kloppen dan. Ik hoop niet dat die trend zich gaat voortzetten.
     
  7. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb het idee dat MS zich wat eerder is gaan storten op de nieuwe XBox one. Is niet voor niks zo dat bv sony nog komt met The last of us, GT6 en Beyond two souls (God of war eerder dit jaar).
    Kan betekenen dat MS de eerste 12 maanden met wat meer exclusives komt. Maar sowieso, kwantiteit is niet gelijk aan kwaliteit. En uiteindelijk hangt het er erg vanaf welke lineup je smaak beter past.
    Ik kan me niet voorstellen dat er buiten Forza een game is die ik op de Xbox one zou willen. Van sony's kant zie ik vooral uit naar Beyond, GT6 en Last of us, en dat is allemaal alleen op PS3, dus ook in de PS4 heb ik niet zoveel interesse.
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Weet je wat het is voor mij?

    Pluspunten Microsoft
    - User interface spreekt mij meer aan
    - Xbox live matchmaking en functies
    - Download snelheid incl update service
    - ergonomische controller
    - Achievements halen voelt lekkerder op de Xbox
    - Xbox live arcade

    Negatieve punten
    - Te weinig exclusieve IP's die tot de verbeelding spreken
    - Exclusieve titels zoals forza en halo doen me absoluut niks, dan blijft er weinig over.
    - Betalen voor Xbox live
    - Bang dat de focus op total entertainment voelbaar zal zijn in de UI en doelstellingen van Microsoft, waardoor de focus op de games worst verschoven.

    Pluspunten PlayStation
    - Games, games en games
    - Exclusieve games van Sony maken imo gehakt van Microsoft exclusives.
    - Indie games zijn tof op de PlayStation
    - De exclusieve games spreken mij meer aan.
    - PlayStation draait meer om games terwijl ze in het begin op multimedia waren gefocust.
    - Geen focus op controller Free gaming zoals bij Microsoft
    - Regio vrij (import games)

    Negatieve punten
    - User interface van de store zorgt ervoor dat ik zo snel mogelijk weg wil.
    - Cross chat niet mogelijk
    - Sociale functies zijn ondergeschikt
    - Downloaden van games gaat tergend langzaam.
    - Om niet te spreken over de updates van games, jezsz wat irritant
    - pseye incl lichtcontrollers ziet er niet uit.
    - Controller

    Ondanks dit zou ik graag een combo willen van beide ;-) Userinterface van Microsoft, incl live functies gepaard met de games van Sony hahahahaha, utopie!!!!
    Ben er nog niet wat voor mij zwaarder weegt, games of gebruikers ervaring.... Userinterface of unieke games....

    Ik kijk dus erg uit naar de E3 en als ik het nog niet weet, dan is het simpel... Releasedag een PS4 kopen en bij de volgende prijsverlaging de XboxOne
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Veel is natuurlijk wel gebaseerd op de vorige gen. Next gen kan wel dingen gaan switchen denk ik. :)
     
  10. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog belangrijk minpunt bij Playstation 3: bijna niemand heeft of draagt een headset! Enig idee of er bij de PS4 wel eentje standaard meegeleverd wordt?

    En of dit bij de X1 nog steeds gebeurt? (Natuurlijk is spraakinvoer te vervangen door Kinect. Maar je moet je teammates of partyleden wel nog kunnen horen.)
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ik kon het niet beter zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
  12. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Klopt, maar de weg die die Microsoft duidelijk is ingeslagen, zullen ze niet snel van afwijken.... Desnoods gaan ze hun doel verbloemen door continu de so-called 15 exclusives te benoemen en fase gewijs dit te releasen waardoor de consument langzamerhand niet doorheeft wat een commerciële hub de XboxOne gaat worden. Om vervolgens bij de XboxTwo services als netflix, spotify en ga zo door de troef af te steken door DE box die elke huishouden nodig heeft te zijn met inachtneming dat fysieke media entertainment plaats zal maken voor cloud cq streaming services. En door het kopen van de XboxOne werk je er alleen maar aan mee.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
  13. Seh

    Seh Guest

    Sony wilde dit ook altijd al worden met de Playstation, alleen is het ze nooit gelukt en houden ze er wijselijk hun mond over. Ik denk persoonlijk dat Sony dit ook nog steeds wil.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Uhh ja ik reageerde eigenlijk op de lijst voor de edit. ;)
    Maar bedoelde meer dat sommige negatieve punten straks niet meer negatief kunnen zijn bij beide consoles of andersom. Dus dat zo lijstje niet per se de One en PS4 reflecteren. Weten nog zo weinig eigenlijk. Naast misschien grote lijnen. :)
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Denk eerder dat ze inzien dat het meeste al door smartphones en tablets (beter) gedaan wordt, en dat ze daarom weer naar de roots gaan van Playstation en waar iemand een console voor koopt: gamen.


    Ik zou eigenlijk wel eens cijfertjes willen zien van het aantal mensen dat facebook gebruikt op de 360 en PS3.....dat gaat op de computer of je telefoon toch 100 keer makkelijker/sneller?
     
  16. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Gebruik het al niet op mn phone omdat het onhandig en opdringerig is. Laat staan op de xbox. :+
     
  17. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Ik koop een console voor het gamen.. maar dat die ernaast nog veel meer dingen kan en die dingen spreken mij erg aan zoals skype en switchen met tv, lijkt het voor mij een complete package die one.. ps4 word ook een entertainment systeem alleen laat Sony ons nu geloven dat ze er weinig mee doen terwijl netflix erg popie jopie is op de ps volgens Sony zelf gezegd op persconferentie. denk dat als ze daadwerkelijk alleen voor games gaan ze erg tekort gaan schieten bij de mainstream en verliezen ze uiteindelijk marktaandeel ben ik bang. Kijk de Wii probeerde wat nieuws en niet alleen hardcore gamers aanspreken maar meer mainstream en kijk hoeveel daar van verkocht is. Het word leuk deze nieuwe gen war
     
  18. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja , er missen er nog een paar bij de 360 exclusives en een heleboel Kinect crap maar die zijn het noemen niet waard.
    En als ik naar mijn kast kijk zie ik ook niet zoveel exclusives staan of games die later als nog naar PS3 of Windows zijn uitgebracht.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zoals het er nu naar uit ziet wordt die wel meegeleverd bij de nieuwe PS maar niet bij de nieuwe Xbox.

    Welke missen dan?
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Bij de PS3 mist Ni No Kuni? :eek:
     

Deel Deze Pagina