1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Helemaal met je eens. Iemand op het internet noemde de huidige manier van communiceren 'The echochamber'. Je kan zelf wel verzinnen wat dat inhoudt :)

    Ik onderstreep verder Anubis zijn gevoel: als je de laatste jaren bekijkt dan zie je bij Sony een duidelijke weg richting games met hun exclusieve ip's, liefde voor afwijkende spellen en ps+ wat echt een ontzettend goede service begint te worden. De voordelen van online gamen op de 360 worden, verwacht ik, komende gen, volledig gekopieerd door de nieuwe Playstation. Dus crosschat, crossinvites, een headset bij elke console.

    Microsoft gaat verder richting Kinect. Mijn geposte plaatje klopt zo te lezen iig niet voor 100%, maar de trend is duidelijk. Ik verwacht niet dat MS een andere weg gaat in slaan. Een nieuwe strategie zou totaal niet logisch zijn.

    Maar we zullen zien. Erg veel zin in de E3. Ik vrees echter dat we na de E3 met nog veel meer vragen zitten :+
     
  2. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ben het er hier idd vrijwel helemaal mee eens. Verschil is wel dat ik Xbox interface minder mooi vind. Wat ik bizar vind, ik betaal voor XBlive gold en toch zitten er reklame tiles... Die tiles zijn niet echt zo mijn ding, maar die frustrerend slome PS store interface is het ook niet.
    Die Download speed van games is erg tergend, gemiddeld haal je dan 0.8-1mb/s als het mee zit, dat is niet echt van deze tijd. Tegelijk zou ik PSplus wel echt onder voordeel zetten, daar heb ik al toffe games gratis mee kunnen DLen. Al duurt dan het downloaden van bv Demon souls te lang :mad:

    Uiteindelijk gaat het gewoon om games, ik heb weinig vertrouwen wat dat betreft in MS, maar we zullen zien hoe E3 zal gaan.
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Is 3rd party
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Volgens mij zie ik hier een patroon. :+
     
  5. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Microsoft heeft nog geen games laten zien... Hoe kun je er nu al over oordelen?
    Nog een weekje jongens, dan wordt een heleboel duidelijk. Microsoft schreeuwt hoog van de toren met dat ze Sony kapot gaan maken deze E3, dus ik ben benieuwd.
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Hij heeft het ook over deze generatie... MS kan zoveel schreeuwen. Maar die deeltjes 6 en 7 enz zit ik zelf niet op ye wachten. Ja leuk... 2 halo games? Forza 9, Fable 6.. maar zullen zien, kwil KI
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2013
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Sony ook niet veel...


    Door te kijken naar eerder gedrag.

    We zullen zien. Natuurlijk zal MS wat tofs laten zien qua games....net als Sony, en zelfs Nintendo.


    Dit kan toch niet anders dan de beste E3 ooit worden?_O_
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Elke E3 met nieuwe consoles is vet :cool:

    Behalve vorig jaar met de WiiU, die presentatie was maar apart :+
     
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Komt natuurlijk ook omdat Nintendo apart is. Die doen hun eigen ding.
    Een Nintendo console heb voor erbij, niet als hoofd gaming-console.

    Er was ook niemand anders om tegenaan te vechten.

    Nu hebben we Sony vs MS. Dat gaat tenminste ergens over.:9
     
  10. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Eerder gedrag? Dan moet je kijken naar eerder gedrag bij een console launch van Microsoft. Bij de lancering van de Xbox 360 kwamen er ook allemaal nieuwe IP's (Gears, Kameo, Viva Pinata bijv). Dat zal nu niet anders zijn. ;)
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Die was zo mooi. Alleen de controller schowemn, niemand wist wat er nou ging gebeuren :+



    Gears en VP waren geen launchgames. King Kong, Condemned en Perfect Dark Zero wel overigens.

    We zullen zien :)
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik wist echt pas maanden later dat Nintendo met een nieuwe console kwam lol. :+
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Blijf hopen op een nieuwe Kameo. Verklaar me misschien voor gek, maar vind dat nog steeds een van de tofste games van de 360.
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Dat werd toch een uurtje na de presentatie duidelijk? :+
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ik heb het toen compleet gemist lol.
     
  16. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Is die ps4 nou echt 50% krachtiger?
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Weenie of het in procenten uit te drukken is, maar PS4 is wel feitelijk krachtiger.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het aantal te verwerken Teraflops ligt 50% hoger bij de PS4. Het is alleen we even afwachten hoe dat precies samengaat met de ESRAM van de Xbox.

    edit:

    leesvoer over het onderwerp

    http://www.anandtech.com/show/6972/xbox-one-hardware-compared-to-playstation-4/2

    (moet het zelf nog lezen)

    gelezen, interessante stuk

     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    En daarom zal er wel een verschil te zien in de games die op zowel de ONE en PS4 uitkomen denk ik.
     
  20. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    De Cell processor van de ps3 was ook superkrachtig, wat hebben we daar van gemerkt? Helemaal niks.

    Wacht gewoon de eerste gameplay beelden af en vergelijk dan. Wat een apparaat technisch kan is heel leuk, maar het gaat toch uiteindelijk om wat het apparaat daadwerkelijk doet.
     

Deel Deze Pagina