1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Tja het kan een handige optie zijn zo een wingman was het? maar zelf heb ik denk ik al die tijd bij de vorige generatie maar hooguit 1 ding opgezocht om te kijken hoe ik verder kwam.

    Het is denk ik meer een optie voor de luie mensen onder ons :+
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ja, snel weg jij :) Heb overigens een One, dus mag er over oordelen :)
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jup idd jij wel. :)
     
  4. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Wie niet dan? :+
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    De standaard personen en daar laat ik het bij. :+
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik kan op de ps4 ook instant van de ui naar het spel en weer terug. Op de Vita ook.

    Dat maakt het nog steeds geen multi-media apparaat.

    @ Hybrid: snel weg jij. Laat ons hier lekker ongefundeerd discussiëren -_-
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Zaterdag ga ik samen met broer een dagje naar een goede vriend van ons in Delft. Hij heeft de Xbox One en PS4 sinds dag 1 en heeft games zoals Killzone SF, NFS Rivals en BF4 voor PS4 en KI, Dead Rising 3 en Ryse voor de Xbox One. Hij heeft ook exact dezelfde beamer als mij, dat is dus erg gaaf, want dan weet ik gelijk wat ik ervan kan verwachten in 2014. Daarnaast gaan we ook Mario 3D World checken.

    Echt een gamedag :thumbs:
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja meneer. :+
     
  10. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Zo is het maar net :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  11. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ja maar Kevf... je kunt met de Xbox 1 tv kijken.... snap dat dan.:+
     
  12. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Dit is de beste console, punt uit!

    [​IMG]













    Of wacht, toch deze dan misschien:

    [​IMG]



    Ik weet het ook niet meer.
    Lekker interessant.


    Sent from beyond.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat tv kijken zit volgens mij niemand op te wachten

    maar als de PS4 een vergelijkbaar dashboard en die snap feature en dezelfde online functionaliteit als de One had kunnen hebben had ik daar geen nee tegen gezegd

    ondanks dat ik nu eerst een ps4 heb gekocht spreekt de interface van MS me toch meer aan en heb ik meer vertrouwin in LiVE dan in PSN

    maar als multimedia apparaat zijn ze op dit moment allebei vrij waardeloos

    het is maar afwachten wat er qua ondersteuning nog in gepatched word maar op dit moment ondersteunen ze beide eigenlijk 0,0. Ja , je hebt tv en netflix, maar dat maakt het nog geen mediaspeler
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    50hz/60hz je kan helemaal niet tv kijken op dat ding :+

    edit: Ik heb op het gebied van mp meer vertrouwen in MS. Gisteren bij Rivals tot twee keer toe 'migrating host' en dan zit je vervolgens een halve minuut naar een pauze scherm te kijken. Dat heb je niet met dedicated servers.

    Maar verder zijn beide apparaten gewoon ruk op het gebied van multimedia en zullen dat ook altijd blijven ivm allerlei regels rondom formaten etc.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2013
  15. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Xbox One-HD kleiner dan gedacht

    Een feature die de Xbox One mist is dat het niet duidelijk is hoeveel vrije GB de harde schijf nog heeft. IGN heeft onderzoek gedaan en is tot de conclusie gekomen dat een standaard Xbox One met het OS en de standaard geïnstalleerde apps tussen de 362 en 365 GB aan vrije ruimte heeft.

    Dit houdt in dat de er van de 500 GB-schijf al rond de 135 GB in gebruik is. De grote gebruikers van de Gigabytes zijn de games die verschillende grotes hebben. Zo ligt de installatie van NBA 2K14, Dead Rising en Call of Duty Ghosts al rond de 40 GB per game. De verschillende apps op de console nemen een veel kleinere ruimte in beslag, vaak maar enkele MB's.

    Microsoft heeft al aangegeven te kijken naar enkele veranderingen in het OS om datamanagement makkelijker te maken.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja MS heeft wat dat betreft gewoon nog wel een voorsprong

    dat hele could gelul over berekeningen in de cloud laten doen was is en blijft natuurlijk gebakken lucht

    maar Azure (de cloud) zorgt wel voor een online infrastructuur met o.a dedicated servers voor alle games waar Sony nooit aan zal kunnen tippen

    maar goed, een developer kan altijd nog zelf voor dedicated servers kiezen voor de PS4

    al vraag ik me af hoeveel er dat gaan doen (naast DiCE)

    Dat is gewoon stupid

    op de 360 was dat perfect inzichtelijk (itt de PS3 )

    daar hadden ze niets in hoeven veranderen.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2013
  17. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb de PS3 al jaren, maar ik kwam er deze week pas achter dat ik films op mijn USB stick kon zetten en dan afspelen op de PS3. Dat is wel ideaal. Zou jammer zijn als dit 'next-gen' opeens niet meer kan. Ik doe mijn PS3 niet weg, maar die zal vroeg of laat ook wel stuk gaan (YLOD ofzo).
     
  18. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat dat migrating host gedoe komt door EA, normaal hostten die namelijk zelf hun servers altijd maar bij rivals blijkbaar niet? Daar kan je PSN niet op afrekenen want dat zal wel via hetzelfde systeem werken op de Xbox One en dus gewoon nog ouderwets gehost worden door spelers.

    1 Van de voorwaarden dat EA ooit Xbox Live games zou maken was namelijk dat ze zelf controle over het netwerk hadden daarom was need for speed underground 1 bijvoorbeeld alleen bij de PS2 online. Weet niet of anderen dat nog herinneren uit die tijd maar EA had toen een hele soap met Microsoft ze waren niet de beste vrienden in die periode tot Microsoft uiteindelijk maar akkoord ging.;)
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Mensen en multitasken gaan niet samen. Wetenschappelijk onderzoek heeft dat uitgewezen. :+
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En console gaming was dood zeiden ze.
    Edit: Oh wacht ik vergat de WiiU. :+

    http://www.vg247.com/2013/12/11/xbo...nced-by-the-end-of-the-launch-window-analyst/
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2013

Deel Deze Pagina