1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Jammer dat er nog niet zoveel uit komt op de xbox one.

    Wat ik de komende maanden ga kopen:

    Murder soul suspect
    Watch dogs

    Later natuurlijk nog destiny
    die nieuwe halo
    Mad max als die dit jaar nog uitkomt
    En hopelijk ook dying light....

    Dus niet heel veel tedoen op de xbox one dit jaar, helaas!
    Ik vind de controller toch nog steeds top, zou der graag meer gebruik van willen maken.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Sunset Overdrive komt bijna zeker dit jaar. Nieuwe Forza Horizon denk ik ook.
    Moeten E3 afwachten denk ik. Momenteel heb ik ook alleen Destiny staan voor het eind van het jaar maar zal nog wel wat bijkomen.
     
  3. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    pfff nieuwe forza horizon word wel echt een dikke insta-buy.
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Geen Division? Of verwacht je die dit jaar niet meer?
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik niet nee. Nooit verwacht eigenlijk. En laatst zeiden ze ook nog dat de Watchdogs delay voor hen ook wel een voorbeeld was.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Geen RPG fan? Want ik zie Dragon Age er niet tussen staan. :) Eentje waar ik steeds meer naar begin uit te kijken. De nieuwe Assassin's Creed staat gepland voor dit jaar die speciaal voor de nieuwe consoles is.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    http://www.gamespot.com/articles/can-we-build-a-gaming-pc-on-a-console-budget/1100-6418829/

    Ook Gamespot heeft nu een artikel waar ze proberen voor een consolebudget (550,-) een game-pc te bouwen die beter presteert dan de X1 en PS4 en dat lukt ze met gemak. Op GAF lukt het ze nog goedkoper trouwens.

    Bijbehorende GAF-thread:
    http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=804621

    Ik vind dat deze gen toch wel erg opvallend. Dit was vorige gen toch echt niet het geval. De PS3 en de X360 waren toen on par met high end pc's. Deze gen worden ze al ingehaald door mid-range pc builds (al is een pc kopen voor dat budget wellicht niet erg future-proof).

    Sure ze gaan meer uit de PS4 en de X1 halen, maar ook voor de PC blijven ze optimaliseren. Ik vraag me daarom af of deze generatie wel zo lang gaat duren. De hardware gaat deze keer veel sneller verouderd zijn tov van vorige generatie en als ik de nieuwsberichten moet geloven komen er eind dit jaar/begin 2015 nog veel betere videokaarten aan.

    Het artikel laat overigens wel zien dat de PS4 echt een goede deal is voor 400,-

     
  8. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    komt Dragon Age Inquisition dit jaar uit dan?

    Ziet er een beetje tegoed uit om waar te zijn.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Mag het toch hopen van wel zeg, ik wil heel graag een RPG bij mijn nieuwe console of iets erna. The Witcher 3 is ook al uitgesteld, dus kom op. In de meest recente trailers van Dragon Age stond nog steeds Fall 2014. Maar helaas kan dat ineens veranderen naar 2015.
     
  10. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Voor 400 krijg je meer dan waar voor je geld. Ik had ook liever een krachtigere en duurdere console gezien en ik heb er het geld ook wel voor over. Maar ik begrijp Sony iig geval wel dat ze nu op safe spelen en meteen op elke console willen verdienen, want zo goed gaat het niet met ze.
    Door deze strategie kan microsoft niet met een console komen die 700eu gaat kosten, maar wel het kan bijbenen met de high end pcs. Ik denk dat de massa dan nóg massaler voor de ps4 zouden gaan dan nu het geval.

    En dat de pc sneller zal ontwikkelen en het gat met deze console sneller dan ooit groter wordt, maakt denk ik vrij weinig uit. Ik denk dat de gemiddelde console gamer nooit een pc game heeft zien draaien op een high end pc. Dus de verleiding dat zij pc gamer worden zal er niet zijn
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2014
  11. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    En het feit dat online op de pc geterroriseerd wordt door hackers. Al vind ik een controller veel beter dan muis en toetsenbord

    Send with Tapatalk HD for Android
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben een console gamer, heb vaker dan eens een high end pc op max zien draaien, maar het doet me gewoon niks. Geef mij maar een console, al ziet het er minder uit. Ik kan teveel games niet spelen op de pc, Dan houdt het op. Daarbij vind ik het prettig om gewoon het schijfje erin kan doen en klaar. Geen systeem eisen en shizzle.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat het er wat minder uit ziet is nog tot daar aan toe. Echter praktisch oneindige BC, steamsales en natuurlijk mods. Skyrim met mods is een compleet ander spel.

    De systeemeisen en andere zaken rondom drivers zijn idd iets om rekening mee te houden. Je kan het natuurlijk ook leuk vinden. Ik zit bijvoorbeeld meer op gamesites dan dat ik daadwerkelijk zelf game :+

    Interessant blijft wel om te zien hoe lang deze gen het gaat vol houden. Mindere hardware moet bijna wel gaan inhouden dat de gen korter gaat duren.
     
  14. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Is dat zo? Ik geloof dat na de PS3/X360 release de hardware na een jaar al achterhaald was :+
     
  15. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Je moet het idd ook wel leuk vinden.

    Ik vind het gewoon leuk om games te modden, nieuwere hardware te kopen als het nodig is, zelf mijn pc bouwen. Je hebt gewoon veel meer vrijheid met een PC.

    Ik doe ook wel meer met een pc dan misschien iemand anders. Gamen natuurlijk, maar ook internet, downloaden, muziek, films. modden van games en soms een benchmark hier en daar. Kijk als dat je al niks doet en het gamen achter een pc ook niet. Nee dan kan je beter gewoon op een console blijven gamen:)

    Ben zeker geen nerd ofzo:+, maar je moet het wel leuk vinden om een beetje bezig te zijn op een pc.
     
  16. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    En vooral een backlog opbouwen met Steam. :D

    37% of the games that have been sold on Steam or registered to Steam accounts through other means have never been played.

    Bron.

    Zelf nog teveel last ervan dat PC=Buro en Console=TV.
    Zit ik toch liever voor mijn TV te gamen als het wat langer gaat duren.
    Op de PC teveel neigingen andere zooi tussendoor te gaan doen. :p
     
  17. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Gelieve iemand zijn mening die met beide consoles al is heeft gespeeld.
    Ik wil samen met een maat van mij ook de Next Gen gaan halen binnenkort.( eerst nog even wat sparen )

    Ik ga niet vragen wat beter is maar meer wat lekkerder speelt? Is dat de PS4 of de Xbox one? Dus Qua controller, qua games etc. Ik ben altijd een Xbox gamer geweest maar hoor niet veel goede dingen. Ook het feit dat de Xbox one hier nog altijd niet is maar er wel al flinke updates voor zijn geweest vind ik ook zwaar bagger.

    Eigenlijk wil ik een PS4 halen, alleen ben ik wat bang voor de controller. Ben Xbox gewent en ben zeer benieuwd of het wel fijn speelt op de PS4. Want de PS3 vond ik niet fijn spelen. Zowel de knoppen achterop als de thumbssticks die te dicht bij elkaar zaten voelde het aan alsof mijn hand na 2 uur verkrampte.
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Daarvan is geen enkele sprake meer! Echt een fantastische controller. Ik zat een beetje in hetzelfde schuitje als jij nu zit en heb nog geen moment spijt van mijn keuze voor de ps4. Alleen is de interface wat kariger. PS3 vond ik ook kut, maar PS4 maakt het helemaal waar. Hopelijk komen er wel meer echte nextgen games. Tot dan vermaak ik mij met battle field
     
  19. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Vind nog steeds de X1 controller fijner. :) Bumbers, triggers.. Enigste wat beter is bij de Duelshock controller D-pad. Dit heeft Microsoft nog niet goed voor elkaar.
     
  20. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ja dat de X1 controller fijner zal zijn had ik ook wel verwacht. Maar is er nu met de PS4 controller gewoon een paar uur te spelen? Niet iedereen zal het met me eens zijn maar de PS3 controller kreeg ik echt kramp van in mijn handen. voelde onnatuurlijk zeg maar
     

Deel Deze Pagina