1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Klopt, maar twijfels zijn er eigenlijk alleen maar gekomen sinds de aankondiging van de One 8)

    Ik was van plan om eigenlijk blind de nieuwe Xbox te kopen maar ik twijfel nu wel heel erg :)
     
  2. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Uiteraard, maar als je zo stellig overkomt afgelopen dagen dat je ECHT een Xbox One gaat halen en vervolgens vandaag gaat verkondigen dat je nu ook echt Xbox One gaat halen komt het apart over.

    Het is goed dat je Xbox One haalt en niemand vind dat uiteraard een probleem, kwam een beetje raar over.
     
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Je hebt al een PS4 besteld Jorrie. :p

    Ik blijf het nog steeds bizar vinden over het moeten. Ben je aan het verhuizen oid en nog geen internet of gewoon een storing bij je provider langer dan 24 uur en dan kan je gewoon niet spelen. :+
     
  4. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik vind het allemaal nog onduidelijk.
    -Hardware is op 'papier' sterker, dat was de PS3 ook. Ik verwacht dat het verschil minimaal zal zijn
    - Het design van de Xbox staat me veel beter aan dan de playstation, was met de 360 zo en nu ook met Xone.
    -De prijs maakt mij niet veel uit een honderdje kan je toch wel missen? En ik heb begrepen dat je voor de PS4 5 euro per maand moet betalen als je online wilt. Als dat klopt ben je duurder uit dan een Xlive abonnement.

    De restricties zijn voor mij allemaal nog niet duidelijk. Ik leen nooit een spel uit en ben altijd wel online, dus dat zal geen probleem zijn. Zijn er nog meer restricties?
     
  5. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Mijn keuze voor de PS4 is gemaakt.
    Na 2 generaties xbox maak ik de overstap.

    redenen voor mij:

    Snellere hardware (op papier) en ik denk dat het met soortgelijke architectuur wel degelijk een verschil zal maken.
    Goedkopere aanschafprijs
    geen verplichte camera
    Geen moeilijk gedoe met uitlenen of doorverkopen.
    Er komen af en toe exclusives voorbij op de ps3 waarvan ik deze generatie toch wel stiekem heb gebaald dat ik ze niet kon spelen. Dat zal met de PS4 niet anders zijn.
    Verder merk ik dat vrienden/familie & collega's ook voor de PS4 gaan.

    Risico's:
    slechter netwerk dan wat ik gewend ben van xboxlive, maar mogelijk dat dat met de invoering van betalen voor multiplayer een stuk beter is.
     
  6. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Kijk dat zijn dingen die jou blijkbaar beter liggen met een ps dus dan moet je die halen, maar twijfelen is gezond. Als in the end maar iedereen happy is met haar of zijn keus.
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Tsja, ik noem het eerder reserveren :+, het is gewoon vrijblijvend met een acceptgiro, mocht ik er van af zien kan dat met 1 klik gebeuren (wat vast wel gebeurd, Dulle zijn schuld dat ik het heb gedaan :+).

    Het klinkt wel allemaal wel goed dat alles op je account staat en je geen discs meer nodig hebt, maar het gaat ten koste van offline play :mad:
     
  8. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil na 2 generaties Xbox eens een Playstation hebben om andere games te proberen.
     
  9. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, er zijn nog meer restricties. Als je niet binnen 24 uur hardop zegt: Microsoft is the best gaat je console uit...
     
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik weet niet hoe vaak je al in dit topic hebt gekeken maar die restricties zijn al zo vaak langsgekomen met duidelijke uitleg van hoe en waarom. Ik heb geen zin om het nu allemaal nog eens te posten, misschien even de topic doorbladeren of misschien heeft iemand anders zin om hetzelfde verhaal nogmaals helemaal uit te gaan leggen?! ;)
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Eigenlijk zou ik ook niet veel last hebben van de restricties, wel van de tweedehands games trouwens, ik mag graag nog wel eens een game kopen of verkopen via marktplaats/anders. Als ze dat nou even aanpassen ben ik al een stuk positiever.
     
  12. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    "Xbox, I did your mom last night"

    *Red ring of death activated }:]
     
  13. Seh

    Seh Guest

    Naar mijn weten mag de uitgever bij zowel MS als Sony zelf bepalen of ze er restricties aan hangen. Dat is wat ik al laatst gehoord heb, maar kan best alweer veranderd zijn. :+
     
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Zelf online passes kunnen niet meer.

     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  15. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Prijs maakt je niet zoveel uit? Voor die honderd euro kom je al mooi richting een extra controller en een game. Verder zie ik niet in waarom je tot de conclusie komt dat Live goedkoper zal zijn. Xbox gaat nu immers ook over op gebruik van local currency. Geen MS points meer dus. Dus EUR 60.00 per jaar voor Live lijkt me logisch. En wat is 60 gedeeld door 12 ook alweer? Ohja.
     
  16. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    En over DriveClub. Ik heb er gisteren ook wat gameplay van gezien en moet zeggen dat ik het niet veel vond voorstellen. Al waren het wel weer filmpjes van zo'n gast die elke bocht in de berm zat.

    Dit terwijl de trailers er veel belovend uit zagen.
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dit is wel een goede graadmeter of iemand ontwetend is of niet
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Die game vind ik meer een techdemo dan een echte racegame. Ik kijk er ook totaal niet naar uit, ik sla die game ook over. Haal Killzone en verder nog een sportgame erbij.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Je krijgt hem toch gratis met PS+ :+

    Hoeveel facepalms heb je ondertussen al niet getatoeëerd op je gezicht? :+
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    De PS+ edition he. Dus ws niet de volledige die je kan kopen
     

Deel Deze Pagina