1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Nog nieuwtjes over de Xbox One? Ik heb begrepen dat je de Turtle Beach die je op de 360 gebruikt niet meer op de X1 kan gebruiken? Dat zou echt klote zijn.....
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.956
    Klopt inderdaad, volgens mij heeft die nu een USB ingang voor headsets.
     
  3. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    MS wil alleen nog apparaten laten werken waarvan ze zelf licenties verkopen, niks van de huidige generatie gaat dus meer werken :)

    Optical zou misschien nog kunnen werken maar reken er niet teveel op :9
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Een andere kijk:

     
  5. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil gewoon gamen op een console en ga dit console ook niet voor andere dingen gebruiken.

    Waarom ik naar PS4 ga

    - Killzone, lijkt me tof
    - Destiny :D
    - Gakai (PS3 games, 99% ps3 games heb ik nog nooit gespeeld)
    - Sterkere hardware dan Xbox One
    - Call of Duty Black Ops 2 had ik ook lag op xbox 360, dag voordeel Xbox Live
    - Spelletjes uitwisselen samen met mijn vriend (dan is de keuze snel gemaakt)
    - Ik koop PS4 op launch samen met CoD Ghost
    - Ik wil echt geen Kinect spul in mijn kamer en ik weiger ook extra voor te betalen
    - Gedrag / regels van Xbox staat me niet aan
    - PS4 is een gaming console, ik ben een gamer, filmpjes kijk ik wel op mijn pc
    - Geen Forza Motorsport 5 dan maar Need for Speed Rivals of GT6 (ps4)
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.956
    Haha, jij bent echt 180 graden gedraaid he 8)

    @Nightbringer, klopt, de E3 conference was gewoon erg goed, lieten veel gameplay zien en veel games en geen Kinect meuk.
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Precies dit heb ik ook. plus Naughty Dog, Santa Monica en Quantic Dreams zitten bij Sony : Zie The Last of Us, Beyond 2 Souls, Uncharted, Heavy Rain en God of War. Man, ik kan niet meer wachten.

    Daarbij, MS is arrogant aan het doen. "We hebben een product voor je als je niet online wilt of kunt en 2de hands games wil spelen, de Xbox360". Echt zo misplaatst. De PS4 is er ook en daar kan ik gewoon offline spelen en 2de hands spelen kopen en spelen. Ik geloof dat die console ook best leuke beelden op mijn tv kan toveren.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Destiny is ook op de One. ;)

    En uhh. :+

     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Klopt. En dat geef ik ze. Kan je nagaan hoe erg het zit.
     
  10. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Fijn dat je eindelijk het licht hebt gezien ...
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Kan hard gaan blijkbaar :+

    Ik ga lekker voor beide maar hoop wel dat MS snel echt duidelijkheid gaat geven over ALLE randzaken (en vooral dat family sharen)

    Dat family sharen zou nog de manier zijn waarop de One mijn main console kan worden

    (en dat is best relevant want tegenover de 220 gespeelde games op de 360 heb ik volgens mij +/- maar 25 voor de PS3 in de kast staan. Dus dat is nogal een verschilletje in uitgegeven €€ per console over de hele levensduur)
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^ Artikel is helemaal juist. MS is op z'n best alles aan het dicht timmeren, maar ant consumer/klant op z'n slechtste.

    Juist door alle protest is er nog een kleine kans dat MS alle shit dropt. Als er maar genoeg pressure is. Als iedereen er maar gelaten mee instemt, heb je zometeen een Xbox die van alle kanten gecontroleerd wordt door MS, een console waar MS bepaald hoe, waar en of je mag gamen.

    Alle ja knikkers mogen nu blij zijn met de mensen die kritisch zijn en zien wat voor gevolgen dit heeft. Dat is namelijk nog de enige kans dat er nog dingen verandert gaan worden.
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.956
    Als dat family sharen echt zo gunstig is als ik denk, kan ik misschien zelfs nog voor de One kiezen, simpel omdat me dat veel geld kan besparen :+
     
  14. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt :9
    Hoe meer ik over Xbox restricties nadenk, hoe meer voordelen van Sony komen.

    Exclusive games van Xbox One is een voordeel maar de rest van xbox one is echt negatief.

    Xbox One is duurder dan PS4 terwijl PS4 toch meer grafische power hebt.
    En je kan ook PS4 zelf de harde schijf laten upgraden.

    Ik heb Xbox 1 en Xbox 360 gespeeld en veel genoten ook.
    Maar dan moet zonodig MS arrogant doen. Dan doe ik ook arrogant en dan koop ik PS4.
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat DRM nu aan de publishers wordt overgelaten is denk ik al iets wat besloten is na alle kritiek. Want eerst zeiden ze een fee. Nu heeft niemand het over die fee meer
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ALs ze dat laten vallen en we dus zonder fee of wat dan ook gewoon games van account naar account kunnen uitwisselen/verkopen/ruilen komen we nooit meer de deur uit :+

    maar kan me dat bijna niet voorstellen want dan moet MS dus alle kosten die aan al die downloads gerelateerd gaan zijn voor eigen rekening nemen of doorbereken naar de uitgevers en in de MSRP laten verwerken?
     
  17. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    De eerste uitgevers hebben zich al uitgelaten over Microsofts drm systeem. Ubisoft is niet zo happy ermee. Dus niet alle uitgevers zien het zitten en zien er meer negatieve aspecten aan dan positieve.
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Precies, ik ga gamen wanneer en vooral HOE ik dit wil. Het is mijn hobby, mag ik even?

    Het is ook niet zo dat er geen alternatief is voor de Xbox One, daarom snap ik de arrogantie ook gewoon niet.
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat zou wel een hele fijne feature zijn :+ alleen denk ik dat je dan alsnog een game maar eenmalig ofzo doorverkocht kant worden.
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat ik bedoel is dat er 2 weken terug een ander beleid was mbt drm
     

Deel Deze Pagina