1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Niemand zegt dat dat zo is.... Alleen een paar members die feiten en geruchten niet kunnen onderscheiden. :)
     
  2. Seh

    Seh Guest

    Hij gaat het natuurlijk pas checken als je hem aan zet en met internet verbind. Maar als je bijvoorbeeld zonder internet speelt en je hebt al 24 uur geen internetcheck gedaan dan kun je misschien niet meer spelen? Dat is wat ik van deze info kan maken die er tot nu toe is. Zou wel heel lame zijn tho.

    Dat Kinect altijd aan moet zijn is niet bevestigd nog volgens mij, dat hij altijd aangesloten moet zijn wel.

    Maar het is gewoon nog niet allemaal duidelijk.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Probleem is dat als jij en je vriend je xbox altijd off-line hebben staan .. je de game "gratis" kan spelen op je xbox

    waarom moet kinect altijd aan staan? Omdat het een functie is die je het liefst altijd aan hebt staan... wat is er niet makkelijk aan.. Xbox Radio aan en je stereo staat aan als je binnenkomt (als je met je meisje naar binnenstapt)
    klopt

    @seh - vandaar de tijdslimiet (ik denk trouwens dat het een week wordt) of dat je om de x uur een challenge code moet invoeren als je geen internet hebt (maar je telefoon wel).. zonder code geen game
     
  4. Seh

    Seh Guest

    Want?

    Ik denk eerder dat er een soort timer systeem in zit die je game blokkeert na 24 uur zonder check. Of zie ik iets over het hoofd?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie mijn edit ;)
     
  6. Seh

    Seh Guest

    Een week zou prima zijn qua uitlenen. Aan vrienden dan. :+ Maar dan zou je in theorie met 2 mensen tegelijk (singleplayer) 1 game kunnen spelen?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik verwacht eerlijk gezegd om de dag een challenge code of iets dergelijk .. (en dan alleen uizonderlijk) maar ja we zullen zien
     
  8. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Dat is een non-argument. Ik weet zelf wel of ik iets aan of uit wil hebben. Als ik geen behoefte heb in voicebesturing, moet ik dat kunnen uitzetten. Als een bedrijf voor mij gaat bepalen of ik iets wil of niet, weet ik dat er een aap in de mouw zit.

    Trouwens, een camera en microfoon die altijd aan staan in de woonkamer.. dat komt voor mijn smaak erg dicht bij de TV's uit "Nineteen Eighty-Four".

    Btw: mijn bron, het klinkt redelijk betrouwbaar voor wat het waard is
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2013
  9. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Wat jammer is dat men dit weer af zal doen als alu-hoedjes en paranoide maar het is gewoon een inbreuk op je privacy dat het ding niet uit kan tenzij je de hele console uitzet. Dat jan en alleman zijn hele prive leven op facebook zet wil niet zeggen dat het voor bedrijven ook plots geen probleem is om toegang te hebben op zo'n manier tot de huiskamer. (zeker niet met dat patent van MS in het achterhoofd, mits dat klopt)
    Het is naief om er maar van uit te gaan dat privegegevens veilig zijn bij een bedrijf alleen maar omdat het groot is, of Microsoft heet. De enige reden dat ze 'zorgvuldig' met privegegevens omgaan is omdat de wet dat voorschrijft, maar je ziet keer op keer dat ze aan alle kanten de grenzen opzoeken om maar extra geld te kunnen verdienen.
     
  10. Seh

    Seh Guest

    Als er iets duidelijk is geworden in de geschiedenis is dat niemand (en zeker niet grote bedrijven, overigens ook overheden niet :+) in staat is om goed om te gaan met macht. En kennis is macht, heel veel macht. Zeker als de data ook nog eens live terug te kijken en luisteren is en goed gedocumenteerd.

    Dit vind ik ook helemaal niks, als deze functie er in zit dan twijfel ik sterk aan een next-gen console. Mijn browser gegevens worden bijgehouden, dat vind ik nog tot daar aan toe. Maar er hoeft niet in mijn (huis)kamer gekeken te worden.
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ach mij maakt het persoonlijk niks uit. Als ze graag willen mee kijken hoe ik zo min mogelijk de kinect gebruik doen ze dat maar. Echt 0 problemen meer. Always online heb ik deze tijd ook geen problemen mee. Maarja dat ben ik.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Precies, dat is inherent aan grote commerciële bedrijven. En sowieso, als ik naar de inhoud van deze discussies kijk: wat nou als ik op vakantie ben - elke 24h online - challengecodes invoeren - niet meer uitlenen etc


    Hetnis toch al te triest voor woorden dat we het er uberhaupt over hebben?
     
  13. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Inderdaad, uiteindelijk willen we allemaal toch maar gewoon een spelletje spelen. Meer niet. En als het zo moet dan hoeft het voor mij niet eens meer.

    Ik krijg zelf dan ook steeds meer de indruk om de volgende gen aan consoles maar aan me voorbij te laten gaan. Dan pers ik de komende jaren wel gewoon alles uit de Xbox 360 ( en PS3 ) wat er nog in zit. Er zijn nog games genoeg die ik wil spelen.
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Het is idiotie ten top. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die daar de problemen niet van inzien.

    Wat bv als je zeg een game of 15 hebt. Moet je dan elke keer een code gaan invullen als je 1 van die games wilt spelen? Wat als je bv zo nu en dan eens van spel wisseld, ene week dit spel, andere week dat....moet je dan weer elke keer aangeven dat de game echt van jou is?

    Het is toch belachelijk dat je dit soort crap moet doen terwijl je al 60 euro betaald hebt voor een game!
    Zoals het er nu naar uitziet, wat het ook precies gaat worden, lijkt het er meer op dat je de game niet koopt en dat het dan van jou is, maar dat je 60 euro betaald om de game te mogen spelen. Je leased hem als het ware.|:-


    Ze doen er niet voor niets zo verdomde wazig over. Ze zeggen het zelf nog niet precies te weten....waar de fuck ben je dan mee bezig?!
    Denken ze echt dat als ze het niet duidelijk brengen dat het wel geaccepteerd wordt? Dit hadden ze toch kunnen, nee moeten, verwachten?
    Zo niet, dan ben je als bedrijf echt gestoord bezig en heb je geen repect voor je klanten.
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2013
  15. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Microsoft lijkt gewoon graag over te gaan naar een licentie systeem. Het zou me niets verbazen als games langzamerhand download only worden en dat de volgende console helemaal geen discs meer slikt. Lekker handig tegen piracy, handig tegen resell waar je niks op verdient en het bespaart sowieso kosten. Al dit gekut lijkt een tussenstap, wellicht ook ingegeven door het feit dat internetconnecties van veel mensen niet snel genoeg zijn nog om games van 40 GB eventjes snel binnen te trekken. Maar over een jaar of 8 á 10?

    Ik begrijp overigens niet waarom mensen hier de PS4 controller als nadeel opnoemen terwijl ze dat ding helemaal vernieuwd hebben. Je kunt het nu nog geen voordeel of nadeel noemen.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    De thumbsticks zijn niet diagonaal. :+
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Positie van de pookjes is een groot nadeel van dat ding imo. De feel van de PS4 controller, de algemene vorm is veranderd en ik ben best benieuwd hoe die aanvoelt met de nieuwe triggers. Maar de 2 pookjes zo laag naast elkaar is nog steeds en dat vind ik persoonlijk niet fijn.

    Psssh mijn reply is langer! :+
     
  18. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    True. Maar het blijft een feit dat het geen Dualshock controller meer is (althans, ik weet niet hoe ze dit ding nu noemen maar hij verschilt flink van wat we gewend zijn) en door de nieuwe vorm zou het best prettig kunnen zijn. Just saying. ;)
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Zoals het er nu uitziet koop ik geen van beide, teveel meuk eromheen die het niet aantrekkelijker maakt. Maar als ik dan toch een voorkeur heb doormiddel van de afgelopen presentaties spreekt Sony mij toch echt meer aan, maar wie weet wat hun nog voor een rare 'beperkingen' op gaan leggen voor de PS4 tijdens de E3.
     
  20. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga sowieso voor de PS4, wat Xbox ook bekend maakt, omdat ik gewoon andere exclusives wil spelen. Maar ik denk ook dat die controller wel fucking erg wennen gaat zijn, laatste keer dat ik zo'n controller in de hand heb gehad is met de PSOne. Maar hij ziet er inderdaad al een stuk beter uit dan eerdere versies, veel forser.
     

Deel Deze Pagina