[XOne] xbox online troubles

Discussie in 'Games' gestart door frankx, 19 mei 2002.

1. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Mannen,

Xnap er nix van. Gister special ff Halo gekocht om eens on line te gaan gamen met mijn xbox.

Software gedownload (gamespy & Xboxconnect)
    Xbox opgenomen in mijn standaard netwerkje

Maar mijn box wordt niet gezien door de software. Wat doe ik nu fout. Bijgevoegd is een tekening van mijn home netwerkje.

Alle kabels zijn Cat5 UTP. Hele netwerk is 100Mbps en als protocol TCP/IP.
    Tussen Internet en het netwerk zit een Firewall (Norton). Maar uiteraard gaat deze uit als ik met de xbox wil gamen (toch een onveilig gevoel) (ook de Xp firewall staat uit).

Het enige wat ik kan bedenken is dat er misschien een crosscable nodig is voor de xbox naar de switch, maar als dat zo is snap ik de logica niet.

In een andere thread op dit forum stelt men voor om de chello modem op de hub aan te sluiten, maar hoe zit je dan met je DNS en je IP adressen?

Wie kan me advies geven?

Groetjes
    Frankx

2. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Aangezien je Xbox met behulp van Gamespy werkt en dus niet direct via je ethernet modem het net op gaat, kun je hem ook direct op de switch aansluiten welke dan direct na het ethernet modem zit. (Een andere configuratie dus.)
    Met andere pc's kan dat niet omdat je dan meer IP adressen van je provider moet krijgen, voor de Xbox hoeft dat dus niet.
    Zoals jij het nu hebt, zou het ook moeten werken. Op welke PC draai je Gamespy? Als dat de Win XP machine is, welke 2 netwerkkaarten heeft, misschien moet je dan de andere netwerkkaart eens selecteren bij de installatie.

Bij gamespy moet je zowel gamespy arcade als gamespy tunnel installeren.

Je kunt norton best wel aan laten staan, maar geef zowel gamespy arcade als gamespy tunnel volledige toegang.

Gewone cat.5 UTP kabels zijn goed voor een Hub/Switch. Zet Halo op het multiplayer (systemlink) scherm, waar boven staat "Looking for games".

Selecteer evt. de juiste netwerkadapter in gamespy.

Misschien moet je de netwerkkaart niet specifiek op 10 of 100 zetten maar op auto detect?

3. djbokkeman

djbokkeman Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina