Xbox ook als digitale videorecorder

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door phoffman, 25 jun 2002.

1. phoffman

phoffman ______________

Leuk Bevonden:
    0
    Dinsdag, 25 juni 2002 - Microsoft werkt al maanden aan een speciale variant op de Xbox: een spelcomputer en digitale videorecorder voor satelliettelevisie in één.

Als gevolg van de prijzenslag die consolegiganten Sony, Nintendo en Microsoft met elkaar voeren worden nu en in de komende jaren nog flinke verliezen verwacht. De kostprijs van de spelcomputers ligt een stuk hoger dan de verkoopprijs, waarbij hoge marges op de software financieel uitkomst moet bieden. Ook worden andere toepassingen gezocht, in de hoop de apparaten voor meer mensen interessant te maken; Sony lanceerde bijvoorbeeld eerder al een Linux-kit voor de PlayStation 2.

Naar nu blijkt werkt Microsoft in alle stilte al maanden aan een combinatie van twee van z'n technieken, in de hoop een apparaat te creëren dat een bredere doelgroep aanspreekt. Het nieuwe apparaat wordt een combinatie van Xbox en digitale videorecorder, zo meldt Red Herring.

UltimateTV
    De achterliggende techniek is inmiddels al beschikbaar. De Xbox is immers al geruime tijd beschikbaar, maar ook heeft Microsoft het zogeheten UltimateTV-project in de Verenigde Staten al lopen. Door middel van UltimateTV kunnen Amerikaanse satellietbezitters televisie-uitzendingen digitaal opnemen op een recorder met harde schijf, met alle voordelen ten opzichte van een analoge videorecorder.

De aangepaste versie van de Xbox, met grotere harde schijf en ontvangstmogelijkheden voor het televisiesignaal, zal volgens het blad ergens volgend jaar in de Verenigde Staten verschijnen. Het apparaat zou dan ongeveer 500 dollar moeten gaan kosten. Vanwege de aanpassingen is dat zo'n 175 dollar meer dan de huidige kostprijs van de Xbox, maar die wordt op dit moment naar schatting met 150 dollar verlies verkocht.

Of de hybride Xbox ook in Europa zal verschijnen is nog onduidelijk, al zal daarvoor eerst de UltimateTV-techniek hier beschikbaar moeten komen. 8)

bron : webwereld.nl

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Kvraag me nog steeds af of dit nou wel echt waar is of dat dat mag gewoon een half jaar achter loopt :{

3. phoffman

phoffman ______________

Leuk Bevonden:
    0
    hmm zou kunnen maar ja dan loopt xboxgamers.com ook een half jaar achter...:9

4. ¥__tArAnTuLa__¥

¥__tArAnTuLa__¥ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb daar wel 's ietz over gelezen, en kheb er een pic bij gezien, heb ik 'n keer op cyber gezien (game programma op canal+) het zag 'r allemaal wel flashy uit enzo, maar dat ze dat met de xbox gingen combineren wizt ik niet. :{

Deel Deze Pagina