ik heb het volgende probleem. ik heb een xbox advanced scart pack gekocht omdat ik graag dolby digital geluid wil. Ik wil mn xbox echter ook op mn beamer aansluiten, maar die heeft alleen een s-vhs (gele tulp) en s-video aansluiting. Probleempje dus ! Nou heb ik na ff shoppen een blokje gevonden waar ik de adv scart kabel in kan pluggen, en op dat blokje zitten dan weer een s-video uitgang (die ik dus weer door kan lussen naar de beamer). probleem opgelost zou je zeggen, echter het beeld van mn beamer is nu in zwart/wit ! Ik heb toen de de kabel in de s-video ingang van mn tv geplugt en daar werkt ie perfect, dus het moet echt aan de projector liggen lijkt me... de xbox zelf is PAL (en de games ook), en de beamer kan volgens de handleiding diverse vormen van PAL, NTSC en SECAM aan. Dit gaat auto-select, maar ik heb ook handmatig alle beeldmogelijkheden geprobeerd...nada ! Ik weet het nu echt ff niet meer, heb de hele avond zitten kloten met allemaal instellingen, maar niets lukt.. Als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag !
Dit zijn mijn constateringen mbt de avanced start kabel. 1) X-box met scart aangesloten op scart van TV met RGB -> kleurbeeld. 2) X-Box met scart aangesloten op scart van TV zonder RGB (dus alleen video (composite) -> kleurbeeld. X-Box met scart aangesloten op scart van TV met S-video -> zwart/wit beeld. Verklaring De advanced scart heeft alleen RGB en Composite als video signalen. Als je kijkt naar de aansluiting van de scart zie je ook het volgende pin 15 Rood of Chroma (kleur) signaal voor S-video pin 11 Groen pin 7 Blauw pin 19 Video of Luminantie (helderheid) signaal voor S-video Omdat de advanced scart RGB heeft wordt pin 15 dus gebruikt voor rood en niet voor het kleur signaal voor S-video. Het zwart/wit beeld wordt verklaard doordat pin 19 naast Video ook de luminatie van s-video geeft, dus je hebt wel de helderheid maar niet de kleur. Het is jammer maar helaas, ik had ook het liefst een s-video met optical combinatie gehad, op dit moment heb ik mijn x-box scart aangesloten op mijn DVD-speler vanaf mijn DVD-speler gaat een scart naar tulp kabel naar mijn versterker en van mijn versterker gaat dan het video-signaal naar mijn beamer. Dit betekent wel dat ik op mijn beamer de kabel moet wisselen omdat de DVD wel met s-video is aangesloten.
thnx pjotr ! ik heb ff voor 2 tientjes een of andere xbox s-video kabel kunnen bemachtigen van een b-merk (thrustmaster), dat is dus een kabel die ik rechtstreeks van de xbox naar mn beamer kan pluggen, en wat blijkt...dan doet ie het prima ! Alleen heb ik dan nog steeds geen dolby digital verdomme!!Conclusie: ik heb gewoon de advanced AV pack nodig, ik HAAT microsoft echt dat ze die niet gewoon in Nederland verkopen !! Weet iemand misschien waar ik die Advanced AV pack kan kopen ?? Bij dvdboxoffice.com issie al 3 weken uitverkocht dus dat schiet gewoon niet op. Ik begin echt een beetje desperate te worden, want ik wil gewoon lekker kunnen spelen, maar dat lukt nu dus niet ! Damn you microsoft, damn you 2 hell...
het gaat er gewoon om dat ik bijna 1500 piek uitgeef aan een prachtige console, maar als ik hem aan wil sluiten moet ik de hemel en aarde bewegen om een f*cking kabeltje te vinden!! Hallo, ik ben een klant ! dit zou niet mogen...
Klopt! maar creditcardloos... Monery order is erg duur... Hoe zit dat met postbank checks? (als je iets ervan weet) Ik neem aan dat jij creditcard gebruikt?