Xbox>pioneer ns-dv77 dolb.dig. probleem

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Giacomo, 7 okt 2002.

1. Giacomo

Giacomo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb de xbox middels een adv. scart cable aangesloten met een optische kabel aangesloten op mijn Pioneer ns-dv77 home cinema setje. Het probleem is echter dat ik geen dolby digital kan krijgen. Als ik een dvd afdraai of een game aan het spelen ben,
    blijft in het display van de pioneer dolby pro logic staan. Hij switch dus niet automatisch naar dolby digital. Met dvd's kan ik geen dts afspelen, geen geluid! Hij pakt alleen stereo! Op de xbox staan de instellingen allemaal goed (op dolby digital en dts).
    Wat doe ik fout?!

mvg.

Giacomo

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Xbox ondersteund sowieso geen DTS dacht ik.

3. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    jawel hoor... ]:- heb je geen advanced scart cable wouter???...
    als je die gebruikt en dan naar settings gaat en dan audio dan kan je kiezen... stereo mono dolby surround en dts ofzoiets... maar dts staat er in ieder geval wel bij... dus dan moet ie het ondersteunen toch?... of check anders in OXM-2 daar staat het ook in.... op pagina 74....

4. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ja er komen nieuwe opties in het scherm audio die je eerst moet activeren. Nameleijk Dolby Digital (wat dus nu bij jouw op nee staat) en DTS (staat ook bij jouw op nee) die moet je op ja zetten en dan is het dikke pret :D

5. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook een Pioneer... volgens mij klopt het dat er niets in de display verschijnt.

Ik heb mijn Xbox ook via een optische kabel aangesloten en ik heb duidelijk Dolby Digital geluid, al staat er niets in de display. Volgens mij laat de display alleen de verschillende Dolby soorten zien op het moment dat hij van zijn eigen DVD speler gebruik maakt en niet van externe apparaten.

O, en de Xbox ondersteunt wel degelijk DTS, alleen niet in spellen maar in films.

6. Giacomo

Giacomo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hi Jerhui, maar hoe kan het dan als ik hem op dts zet, geen geluid krijg?

Giacomo

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Excuses :) Nee ik heb nog geen DD5.1 set

8. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik heb jou speler even opgezocht en het blijkt dat je bijna dezelfde hebt als die van mij. Ik heb misschien ook een idee hoe het zou kunnen dat het bij jou niet helemaal werkt (ook al is het een gok).

Het staat me bij dat ik eerst mijn aansluiting op digitaal heb gezet, voor dat hij goed werkte. Je kunt in de handleiding vinden hoe dit moet. Ik kan mijn Xbox op twee manieren horen (indirect) via audio 2, waar mijn TV op staat aangesloten, daarbij heb ik geen DD en ik kan hem direct laten lopen via audio 1, waarbij ik wel DD heb...

Simpel gezegd... zet audio 1 op optisch en sluit hem daar op aan.

9. xbox hooligan

xbox hooligan xbox hoolie

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dezelfde set van pioneer.
    eerst had ik een andere scartkabel,
    maar toen heb ik de oficiele gekocht,
    en toen gaf die het wel aan op me display.
    lees de handleiding heel goed door!
    van blz 1 t/m einde.
    er zijn zoveel opties met dit ding dat is niet normaal
    meer!
    ik hoop dat je de goede scart kabel heb gekocht.
    anders koop een nieuwe,zoals wat ik gedaan heb.

gegroet pioneer dd.5.1

10. Giacomo

Giacomo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de orginele adv. scart van MS gekocht, dus lijkt mij wel de goeie.

Grtz.

Giacomo

11. DaNnAi

DaNnAi WhO's Ya DaDDy ?!?!

Leuk Bevonden:
    0
    Denk idd dat gerhui gelijk heeft, je moet aan in je pioneer set aangeven op wat voor manier hij de poort moet behandelen, dus idd op optisch zetten, had ik bij mijn reciever ook.

suc6

12. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf ook pioneer, als je bij video1 optisch selecteert als ingang pakt deze automatisch 5.1 van xbox. Xbox moet natuurlijk ook op 5.1 staan(geluid menu).

13. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Komt dat ook in je display te staan??

14. Giacomo

Giacomo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx...ik heb video 1 nu op optisch staan en het werkt!!
    Jerhui, het komt ook op het display te staan!

Bedankt voor de reacties...

Giacomo

Laatst bewerkt: 8 okt 2002
  15. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het vanavond gelijk proberen... alles werkt nu perfect, maar ik vind het ook wel leuk dat ik kan zien dat het werkt :+

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb de zelfde set (NS DV-88, de houtkleurige).

Twee dingen die je moet weten als je er voor het eerst mee aan de slag gaat:

1) Je moet de dopjes van de glasdraad verwijderen! De digitale draad wordt meestal aan beide zijden beschermd met twee plastic dopjes. Eerst de dopjes verwijderen voor je de draad in de aansluitingen steekt.

2) De digitale draad gaat in ingang 1 van de Pioneer. Dan moet je ook de unit vertellen dat Video 1 een optical ingang is.

Als je vervolgens je set inschakelt gaat er rechtsonder op je display een heel lichtorgel aan lampen branden.

Ik heb mijn TV analoog aangesloten op ingang 3. Zo kan ik de set dus als Surround set gebruiken wanneer er een surround film op Tv is. Je moet voor de aardigheid eens tijdens het spelen van Halo heen en weer schakelen tussen Video 1 en Video 3. Dus tussen digitaal 5.1 en Dolby Surround. Een wereld van verschil.

Als je DTS 5.1 gebruikt hoor je met vele spellen de tegenstander achter je op je af komen. Ik heb met Halo al met dan eens net op tijd even een stapje opzij gezet. (Heel handig in multiplayer als de ander van achteren met een Warthog op je af komt). Ook PGR heeft heel goede Dolby Digital ondersteuning. Grote klasse.

Xbox is simply the best.

Laatst bewerkt: 8 okt 2002
  17. Giacomo

Giacomo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De games ondersteunen geen DTS, alleen Dolby Digital.

18. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nou, ik zal het maar gauw aanpassen want anders begrijp je misschien niet wat ik bedoelde. Als je het nu nog eens leest dan begrijp je het vast wel. Sorry voor de onduidelijkheid en bedankt voor de correctie. ;)

19. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren even gekeken... en het bleek dat ik al die tijd mijn Xbox qua geluid niet optimaal heb gebruikt... nu werkt het wel, dus bedankt voor de tips.

Deel Deze Pagina