Ik heb de zelfde set (NS DV-88, de houtkleurige).
Twee dingen die je moet weten als je er voor het eerst mee aan de slag gaat:
1) Je moet de dopjes van de glasdraad verwijderen! De digitale draad wordt meestal aan beide zijden beschermd met twee plastic dopjes. Eerst de dopjes verwijderen voor je de draad in de aansluitingen steekt.
2) De digitale draad gaat in ingang 1 van de Pioneer. Dan moet je ook de unit vertellen dat Video 1 een optical ingang is.
Als je vervolgens je set inschakelt gaat er rechtsonder op je display een heel lichtorgel aan lampen branden.
Ik heb mijn TV analoog aangesloten op ingang 3. Zo kan ik de set dus als Surround set gebruiken wanneer er een surround film op Tv is. Je moet voor de aardigheid eens tijdens het spelen van Halo heen en weer schakelen tussen Video 1 en Video 3. Dus tussen digitaal 5.1 en Dolby Surround. Een wereld van verschil.
Als je DTS 5.1 gebruikt hoor je met vele spellen de tegenstander achter je op je af komen. Ik heb met Halo al met dan eens net op tijd even een stapje opzij gezet. (Heel handig in multiplayer als de ander van achteren met een Warthog op je af komt). Ook PGR heeft heel goede Dolby Digital ondersteuning. Grote klasse.
Xbox is simply the best.
Laatst bewerkt: 8 okt 2002