Ik heb nu een dik jaar een xbox 360 thuis staan maar nooit echt problemen ermee gehad, de laatste tijd heb ik dat echter wel steeds bij het spelen van bepaalde games. het gaat hierbij om gta en far cry 2, als ik deze games opstart hebben ze soms geen problemen en kan ik ze uren achter elkaar spelen, echter soms lopen ze beide (vooral gta) om de 5 minuten vast. gta, heb ik een tijdje stof laten happen en onlangs een nieuwe gehaald in de hoop dat die wel zou werken, maar wéér hetzelfde vastloopprobleem komt naar voren. dit laat mij toch nadenken hoe het mogelijk is dat een bepaald spel continue mijn xbox vast laat lopen ook al heb ik een nieuw exemplaar gehaald! gta en far cry 2 zijn wel beide games die een zeer uitgebreide spelwereld hebben en juist bij die 2 games ontstaat het vastloopprobleem. voor de rest werkt mijn xbox perfect en heb ik nergens problemen mee..zou mijn xbox 'defect' zijn heb ik echter het volgende probleem; geen garantiebewijs omdat ik hem ooit overgekocht heb van een vriend die hem gewonnen had met een prijsvraag, mijn xbox is wel nog origineel dus zouden ze hem zonder problemen terugnemen? verder heb ik de arcade versie en heb ik nog geen harde schijf gehaald en werk ik gewoon met een losse memory unit, heeft dit er mischien mee te maken dat de xbox meer moeite heeft om grote spelwerelden te laden zonder vaste harde schijf en daarom steeds vastloopt bij deze 2 games? hopelijk kunnen jullie me helpen met dit probleem want ik snap er in ieder geval helemaal niks van!
Het feit dat je de spellen niet op de harde schijf kunt installeren speelt wel een rol maar het lijkt me niet de voornaamste oorzaak. GTA en Farcry 2 zijn met uitstek spellen waarbij heel veel data van de DVD wordt gestreamed (er zijn immers geen laadschermen in de spelwerld zelf) en het klinkt alsof je dvddrive moeite hiermee begint te krijgen. Als hij vastloopt slaat hij dan gewoon helemaal vast of krijg je nog een melding? (Bijvoorbeeld een Disc unreadable error of iets dergelijks). Wat betreft je garantie kun je het beste even je serienummer noteren en de microsoft helpdesk bellen, zij kunnen je vertellen of er nog garantie op zit of niet.
nooit een melding of niks, het beeld en geluid bevriezen als het ware gewoon. het enige wat ik dan nog kan doen is hem opnieuw aan en uitzetten. wat wel weer typisch is, is dat ik tevens crackdown hier heb liggen en ook een lange tijd gespeeld heb, met dat spel heb ik ook nooit problemen gehad terwijl dat toch een een grote spelwereld heeft. dit spel speelde ik al in dezelfde periode als dat gta vastlopers kreeg.
Ik heb dezelfde problemen, alleen dan bij het spelen van GRID en GRAW 2. Na een aantal minuten spelen bevriest het beeld (verder geen foutmeldingen) en moet de Xbox uit en aangezet worden. Van alles geprobeerd: andere tv, aansluiten op scart, aansluiten op HDMI, ander gamertag, spel geïnstalleerd op harde schijf.......alles zonder resultaat. Heb vervolgens mijn doos opgestuurd naar Duitsland, daar heeft men het moederbord vervangen......echter zonder resultaat Ga binnenkort Microsoft maar weer eens bellen.
Dit probleem heb ik dus ook ongeveer, Ik moet morgen mijn xbox bij de winkel inleveren, dan gaan ze hem waarschijnlijk omruilen voor een nieuwe of opsturen.
als ik het zo van crispymule hoor heeft opsturen ook vrij weinig zin..heb ik zelf ook weinig zin in als ik niet eens de garantie heb dat hij gerepareerd terug komt..en echt defect kan het apparaat toch niet zijn als hij overige games wel gewoon goed afspeelt? waar ik gewoon van baal is dat ik met far cry 2 niet zo zit maar GTA was voor mij een van de hoofdredenen om een 360 te halen en nu heb ik al geluk als ik de game alleen maar al normaal op kan starten
Ja ik begrijp het, je kan het toch wel op zn minst proberen Naja niet dat ik er nog veel vertrouwen in heb, ik denk dat ik maar weer op mn ps3 verder ga. Want als ik morgen mijn 360 opstuur is dit al mijn 4e defecte . En heb verder met mijn ps3 nooit problemen gehad. Maar goed mijn gta 4 blijft ook vaak hangen, terwijl hier geen één kras op zit. Het lijkt wel alsof het alleen gebeurd bij zware games
hier las ik vanmiddag ook al iets over en ik heb dat maar geprobeerd. een maat van me neemt morgen zijn gta mee en dan gaan we die een keer proberen, als ik bij dat spel weer problemen heb stuur ik het hele zooitje op..zware games lijkt me niet perse de oorzaak..ik noemde eerder al crackdown maar bv ook bioshock heb ik moeiteloos uitgespeeld (en die games heb ik veel gespeeld) ff adwachten dus..ze hadden gta gewoon niet zo motherfoking vet moeten maken dan deed ik al deze moeite niet,,
Was ik er vergeten bij te vermelden: Ook cache opgeschoond, zonder resultaat.........De Xbox staat helemaal vrij op de tv kast met genoeg ruimte rondom, warm worden lijkt me dus ook niet de oorzaak.
Ik herken je probleem, heb het zelf ook gehad. Het werd bij mij ook steeds erger, tot het moment dat ik niets meer fatsoenlijk af kon spelen. En uiteindelijk resulteerde dat bij mij in een RROD. Dus het zal mij niets verbazen als dat bij jou ook het geval zal worden.. Anyway.. ik zou hem toch even de servicedesk bellen. Zo door gamen is ook geen optie en misschien krijgen ze het toch gemaakt voor je. Succes ermee in ieder geval
heb ik ook gedaan, na far cry 2 en gta 4 niet meer te kunnen spelen maar weer eens flatout gaan spelen die al een tijdje stof lag te happen..zelfde verhaal dus he..binnen 10 minuten liep het spel vast en kwam na het opstarten gewoon niet verder meer dan de laadschermen..toen had ik er genoeg van en microsoft gebeld, ze komen hem nu binnen enkele dagen ophalen..hele goede service van het bedrijf maar eigenlijk moeten ze die niet zo sterk nodig hebben ken volgens mij amper iemand in mijn omgeving met een 360 die nog nooit een retourtje reparatiecentrum heeft gehad..
Tips - Cache opschonen. Werkt niet altijd maar is zeker handig om te proberen. - Opsturen. Krijg je een nieuwe dvd speler. - CD's eventueel laten repareren bij de gameshop. De meeste gameshops hebben een apparaat waarmee je dvd's worden gecleaned zodat zelfs wat diepere krasjes grotendeels gefixed word zodat je speler ze makkelijker kan lezen. Kleine krasjes ben je voorgoed kwijt.
Ik heb/had het probleem ook. MS gebeld, maar er zit geen garantie meer op (behalve op rrod) Uiteindelijk een grotere HDD gekocht om de games te kunnen installeren. Alleen heb het probleem met Halo3 nog omdat je dat spel niet kan installeren op de HDD. Maarja je moet toch weer dokken voor een nieuwe HDD...