[XOne] xbox reparatie buiten garantie

Discussie in 'Games' gestart door sjaak14, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaak14

    sjaak14 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een gemodde 360 waar ik zelf mee heb zitten kutten met een verfbrander na de een rrod.

    gevolg is dat ie het een paar weken deed maar reflowen helpt niet meer . blijft de 3 rrd's geven.

    Nu las ik op de ms site dat een repartie buiten garantie 80 euro kost. heeft iemand hier ervaring mee ? Is het zo dat ze een ander mainboard inschroeven en dat je delfde case en dvd speler weer terug krijgt ?
     
  2. DLERIA

    DLERIA Active Member

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    1
    voor dat geld kan je wel een 2e hands 360 kopen, of is het een slim?
     
  3. sjaak14

    sjaak14 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee het is geen slim. ik heb voor dat geld liever een nieuw mainboard dan een tweedehands waarbij het de vraag is
    ,wanneer ie een rrod gaat geven.
     
  4. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb mijn (niet omgebouwde) Xbox laten maken bij "een mannetje", in Amsterdam. Ook last van RROD.

    Dat is zo'n 3 maanden geleden, m'n Xbox doet het nog perfekt. Ik was zo'n 40-50 euro kwijt.

    M'n vorige Xbox heb ik opgestuurd nadat ie RROD gaf. Gevolg: lang wachten, en eenmaal terug na verloop van tijd weer TWEE keer op moeten sturen: ik heb dus geen hoge put op van de service die Microsoft verleent.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2012
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dat is dan volgens mij wel een tijd geleden?

    Tegenwoordig zijn de reparaties, door Microsoft, m.b.t de RROD prima. Sterker nog, alle oude hardware ( ongeacht wel model 360 je hebt ) word vervangen door de nieuwere varianten.

    Sjaak14,
    Lijkt me verstandig dat je Microsoft hierover opbelt en er een mooi verhaal van maakt. Niet geschoten is altijd mis. Microsoft verliest "klanten" door ze direct af te wijzen. Zelf viel mijn 360 ook buiten de garante ( 3 maanden geloof ik? ) en deze werd ook kosteloos gerepareerd. Goed, die heb ik toen ook gelijk doorverkocht :+ ... maar dat terzijde.
     
  6. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat klopt, ik denk zo'n vier jaar geleden. Nou ja, in ieder geval goed om te lezen dat het verbeterd is :)
     
  7. sjaak14

    sjaak14 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de 360 al een keer aangemeld voor garantie en opgestuurd maar kreeg 'm ongerepareerd weer terug omdat ie open gemaakt was. Ze konden zien aan de case dat ie was opengemaakt.

    Het gaat mij er om : Als ik 'm aanmeld en opstuur voor reparatie buiten garantie. gaan ze er dan een nieuw mainboard inschroeven en krijg ik 'm met dezelfde DVD speler(BenQ) weer terug. Of gaat ze de hele 360 swappen met als gevolg dat ik een DVD speler terug krijg die slecht lees en/of niet is te flashen ?

    Niemand hier ervaring mee ?
     
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Je 360 is reeds geflagged als 'open geweest'.
    Nogmaals opsturen heeft geen zin. :)

    Ook voor reparatie buiten garantie kom je, gok ik, niet in aanmerking, gezien je 360 gemod is.
     
  9. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Oliedom om je 360 open te schroeven om deze te modden. Vooral binnen je garantie. Nu kan je fluiten naar een reparatie :+

    Enigse wat je kan doen is een winkel zoeken die ze repareerd. Hier zijn echter wel kosten aan verbonden.
     
  10. x15killer

    x15killer XoTiC c3l

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Of zoals eerder gezegd een mannetje zoeken :+
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik begrijp werkelijk niet dat er nog geholpen wordt aan iemand die zn xbox mod en het heeft over dvd flashen.
    Hopelijk vliegt dat ding de volgende keer in de fik.
     
  12. sjaak14

    sjaak14 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoef geen reparatie binnen garantie. Ik wil een nieuw mainboard tegen betaling *)
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2012
  13. sjaak14

    sjaak14 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    en ik begrijp werkelijk niet dat iemand zich druk kan maken om een geflasde dvd speler van een ander. Het is mijn Xbox en ik bepaal nog altijd wat ik er mee uitvreet, onwerkelijke moraalridder. *)
     
  14. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Helaas, je hebt zelf de beslissing genomen om dat ding te flashen, en daardoor zijn alle verplichten van Microsoft van ook van de baan. Daar komt nog bij dat het bespreken van gemodde Xboxen op dit forum tegen de regels is, dus gooien we dit topic maar op slot.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina