Xbox verkoopt beter dan Gamecube!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Xboxer14, 22 okt 2002.

1. Xboxer14

Xboxer14 Guest

http://www.xboxarena.nl/article.php?id=2002-10-19-2719

Eind augustus kwam Super Mario Sunshine uit in Amerika. Voor september werden gigantische verkopen verwacht, wat ook gebeurde. Alleen, de Cube verkocht, in tegenstelling tot de verwachting, niet zo goed als de Xbox die maand. Toch verrassend, aangezien Mario dé Cube game van dit moment is, en de console dus ook super zou moeten verkopen. Vreemd genoeg 0wnde de Xbox de GameCube in september. Een grafiek verduidelijkt dit:

van Xboxarena.nl

2. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Logisch toch dat de xbox beter verkoopt? Xbox live, coolere spellen, betere dvd, enz.

Maar waarom koopt toch iedereen een ps2??????

edit:
    ok, ik haal het laatste stukje weg. Omdat wouter dit een ordinaire post vind.

Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2002
  3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb het niet zo op al jouw halve-fanboy reacties die me nu wel erg beginnen op te vallen. Houd het ff netjes en schaad de Xbox community niet aub.

4. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat de grote massa alleen maar de naam Playstation kent.. Ik heb zelf al vele malen moeten uitleggen wat een Xbox is, als je dan zegt dat het een soort Playstation is snapt men het pas goed..

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het is overigens beetje vreemd dat je op deze manier dit 'nieuws' naar buiten brengt. Je maakt er alleen maar je eigenlijk console mee zwart (ok Xbox is al zwart :{)

6. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wouter, de Xbox is donkergroen:D !!

Ik denk dat mensen toch de Ps2 blijven halen omdat de naam bekender is onder de mensen die niet vaak gamen, kijk eens naar een Champions-league avond!

En ga naar de eerste de beste winkel, en je struikelt bijna over displays met "Platinum collection" en grote goed gevulde schappen.
    Als MS meer reclame op radio en TV zou maken scheelt het al een hoop!

7. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Yup, Als ik mensen op mijn xbox spelen, dan krijg ik te horen " Mooi hoor zo'n playstation" En dan krijg ik zo'n medeleide met mijn geliefde doos dat ik hem weer moet troosten door een stukje uit xbox magazin voor te lezen.

8. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik moet trouwens zeggen dat ik het ook niet helemaal begrijp dat iedereen nog steeds PS2's koopt.
    Zeker niet, als ik dan beelden zie van bv. Tekken ofzo en daarna DOA3 aan zet.

Het kan alleen maar de naam zijn.

Daarom moet Xbox Formule 1 gaan sponsoren!
    En een democd (met filmpjes) bij elk windowspakket geven!
    Tenslotte nog wat reclames met ingame beelden en het komt allemaal goed.;)

9. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n soort campagne bevalt me wel:)

10. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Het gaat natuurlijk nooit alleen om de beelden... gamesaanbod van de PS2 is gewoon hoger.. (alleen boeien die games me niet dus koop ik een box)

11. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Wouter,

het is toch logisch dat de xbox beter verkoopt dan de gamecube?
    verder vraag ik waarom de ps2 beter verkoopt.

12. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je dan de Xbox overal gaan lopen ophemelen? :{

13. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

In dit geval is het positief want ik ben blij dat het beter gaat met de xbox! Ik vind dat we wel onafhankelijk moeten blijven. Als het een dom spel is zeg ik het ook gewoon.

Maar van wouter mag dat niet. Je mag alleen goede dingen zeggen. Zo kan er dus ook geen goede discussie komen (want iedereen is het met elkaar eens).

14. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heb je een hekel aan de PS2? Dat is raar hoor..

Ik heb een Xbox gekocht omdat dat voor mij de beste gameconsole leek voor de komende jaren, niet omdat ik een hekel heb aan de andere consoles ofzo..

Wat ik wel jammer vindt is dat de Xbox ondergewaardeerd wordt door vele mensen, en dat Sony PS2 nog steeds als "beste" gezien wordt, wat dus niet klopt.. Maarja..

15. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Iedereen hier weet dat als je met goede argumenten komt er een goede discussie mogelijk is, dit is in het verleden ook bewezen.
    Wouter en velen met hem:D , willen gewoon het forum vrijhouden van fan-boys en hun uitspraken.

Voorbeeld: Jij vraagt je af waarom mensen nog een Ps2 kopen, en er wordt een aantal keer ge-replyed dat de marketing enz.enz. van MS te wensen over laat.

Jij komt niet met punten aan waarop je een discussie kan bouwen, ik haat de Ps2, is geen standpunt maar een mening.
    Iedereen mag een mening hebben, maar moet hem ook duidelijk kunnen maken en verdedigen.

16. afraidtech

afraidtech whatever

Leuk Bevonden:
    0
    maar de ps2 is duurder toch?...

17. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Aaahhh,

En wie zegt dat ik een fanboy ben? Volgens mij ben jij degene die mede deze site heeft opgericht. Dan ben je pas een FANBOY!
    En of ik uitspraken doe die niet goed zijn daar kun jij niet alleen over oordelen.

Over mijn uitspraken kun je alleen zeggen of je het ermee eens bent of niet. Je kunt mij niet dwingen om alleen dingen te zeggen die jij goed vind. Of wel? Er zijn mensen die het met jou eens zijn en met mij.

Dus je mag hier alleen dingen zeggen als er een discussie uit voort komt? Streng hoor!

Begrijp me goed:
    Ik zeg alleen wat ik ervan vind. Ik wil niemand kwellen of zoals een paar mensen hier zeggen. En houd nou eens op om persoonijk op iemand te reagreren en hou het nou eens on topic. En kijk nou eens niet naar n00b maar naar de inhoud. Iedereen is in het begin n00b.

18. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    De reden dat ik op dit forum zit is omdat ik (en ik denk iedereen hierzo) geïnteresseerd ben in meningen van andere gamers.

Maar vooral de onderbouwing van een mening maakt het voor mij interessant. Van een mening zonder uitleg wordt je ook niet wijzer...

19. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb helemaal niks te maken met de oprichting van de site, ben pas member sinds Maart!

Je zegt zelf "Over mijn uitspraken kun je alleen zeggen of je het ermee eens bent of niet" dan is er toch al geen discussie mogelijk, iets waar je een paar post geleden nog een ophef over maakte.

Zonder verschil van mening kan er geen discussie zijn, daarom mag iedereen hier zijn mening uiten, we leven in een vrij land.

Misschien was de zin "Fanboys en hun uitspraken" verkeerd gekozen, maar gezien het aantal guests en members wat hier langskomt is het af en toe goed om te zeggen, sowieso om een beginnende flame-war en scheldpartij te voorkomen.

Sam_fisher, mijn post was NIET persoonlijk aan jou gericht, er werd door mij gereageerd op een discussie die gaande was.

Nu On-topic.

Ps2 heeft gewoon lang het geluk gehad dat ze, met het soort spellen en de hoeveelheid hiervan, een tijd lang alleen heerser zijn geweest.
    Hierdoor hebben ze een grote user-base gekregen, die ze bij introductie van de Ps2 hebben meegenomen.

20. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Ok, sorry dat ik posts post waar geen discussie uit voort komt en waarvan mensen het geen goede post vinden.
    ------------------------------------------------------------

On topic:

Het verkoop verschil is niet veel tussen gamecube en xbox. Daarom denk ik dat MS één grote reclame campagne onderneemt in Nederland/ Europa om zo de komende games gaat promoten om van het kritiekpunt "weinig spellen" af te komen.

Deel Deze Pagina