XBOX via MAC OS 10.2 Weet iemand hoe ik via mijn mac met behulp van een ethernet kaart mijn XBOX kan aansluiten. Heb alle hardware maar ik krijg steeds te horen van de XBOX dat mijn IP adress niet goed is... Wiet helpt deze gefrustreerde gamer uit de brand??? Toastie
Wow ... een nieuwe uitdaging ... gaat even nadenken .. gata je straks helpen .. (oplossing 1 Windows installeren ) ... Geintje) Oplossing 2 de makkelijkste een Router aanschaffen of een directe connectie gebruiken... Oplossing 3 ... de lastigste ICS via Mac OS (en daar heb ik nog geen kaas van gegeten ... maar ja eindelijk een uitdaging)
Cool stel ik zeer opprijs! Hopelijk kan ik snel online! En jullie aller konten schoppen met Ghost Recon! J
Wat voor modem heb jij en welke provider? Ik heb geen verstand van Mac ... maar zo moeilijk zal het ook weer niet zijn
Ik heb een Chello abonnement en dus een kabel modem. Het probleem is echter dat je bij Chello niet direct je modem in je Xbox kan pluggen. Dus ik moet een Router gebruiken of een ethernet crossover van modem->mac->Xbox. deze laatste heb ik maar deze krijg ik niet aan de praat... Xbox zegt steeds dat het ip adress niet goed is Heb een gewone broadband ethernet kaart, maar heb ergens gelezen dat je de nieuwste 'realtech' ethernet kaart best kan gebruiken, weet jij misschien waar ze realtech's verkopen. j
IP adress...? ik laat hem automatisch de instellingen instellen. Heb wel een ip adres maar deze werkt niet op de Xbox als ik deze invoer...
je kan hem wel rechtstreeks op je modem aansluiten.... alleen moet je dan ff het mac adres van je xbox wijzigen...
het is een Mac Adress... geen id waar je het kan vinden op een Apple PC.... op een windows machine kan je het vinden als je naar de status van je netwerk kaart gaat.....
Connecting the Xbox with Mac OS X Open System Preferences Under network settings / create a new location name it “Xbox” Click the “Show” and drag down to “Network Port Configurations” Make sure only Ethernet connection is checked ON. (Unless your using airport, then have both) Click “Show” and drag to Built in Ethernet Select “configure using DHCP” and leave everything else blank Open up Virtual PC 5.0 and go to “settings” of your current PC. Under network, make sure you select “Virtual Switch” this causes VPC to take over your “Ethernet” card, and will allow to function as if it was a PC with a Ethernet card, connected to an Xbox. INSIDE WINDOWS 98 or XP: make sure you go into “Start / Settings / Control panels / and select “Network” then find your TCP/IP and edit properties. Set up your connection settings to 192.168.0.3 for your computer IP, and your subnet as 255.255.255.0 You can now connect via ICS to Xbox Live!
Dan kan je beter een router kopen (denk ik), want dat maakt het leven een stuk eenvoudiger De xbox is een Microsoft produkt en praat dus alleen met Windows .. ik heb het zelfde probleem gehad met linux
xbox en mac probleem Ok misscien ben ik niet de eerste met dit probleem maar ook niet de laatste ,dus ik denk dat jullie mij misschien kan helpen xbox friends!! Ik heb problemen met xbox live en ik zal uitleggen wat voor systeem ik heb en provider: PC: Apple I-MAC Besturing systeem : Mac OS 9.1 ( heb ook mac OSX ,maar die gebruik ik niet) Provider : Wannadoo abbonement: Wannadoo light basic ( dus geen premium) router : Sitecom xDSL/Cable broadband router 4s Vraag 1: Hoe sluit ik de router aan op de I-mac Vraag 2: Bij de router is er software bijgeleverd,een cd-rom met waarschijnlijk instalatie programma,maar deze is niet geschikt voor mac maar voor windows,dus is deze cd rom nodig om de router te laten werken,werkt hij ook zonder cd en zo nee...kan ik de software downloaden voor mac? Vraag 3 Het is de bedoeling dat de xbox de server deelt met die van de mac,dus ik bel in met de I-mac en verbindt dit door met de xbox.Kan ik mijn xbox alles op automatisch zetten,moet ik de IP settings aangeven,moet ik PPOE settings aangeven en hoe zit het met de DNS nummers,zijn die hetzelfde als die van de mac? Vraag 4 Is een rechtstreekste verbinding (dus zonder router) ook mogelijk. Vraag 5 Heeft een van jullie xbox-live zien werken met mijn opgegeven systeem en zo ja .....hoe heb je het voor elkaar gekregen?!! Wie zou me hier mee kunnen helpen ,ik heb al maanden die live kit maar ik krijg hem maar niet aan de praat. Ik bedank alvast iedereen die me hulp biedt en hopelijk zie ik jullie allemaal snel op de live server!!! PRIMEMOVER __________________ Travelling without moving is the prime objective
Primemover... Ik hoop dat Pejannl hier zo naar kijkt .. ik heb geen Mac dus dat is een probleem ... voor vraag 2 surf naar de router site en download de software voor de mac ... welke router heb je? als je de router aan de praat krijgt moet het een eitje zijn!