xbox voor 2 kids van 6 en 8?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door cowgirly, 31 dec 2003.

1. cowgirly

cowgirly Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wij willen onze 2 meiden een ps2 of xbox voor hun verjaardag geven, maar we zijn totaal niet op de hoogte wat voor games geschikt zijn en welke console we dan het beste kunnen kopen.
    Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar een xbox maar hoe overtuig ik mijn man (?) want die heeft al een keer een race spel gespeeld op een ps2 en vond die uitstekend. En welke spellen zijn er uitermate geschikt voor onze kinderen?
    HELP!

2. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Er is hier onlangs al een thread over gemaakt, over ongeveer dit onderwerp. Misschien een tip om eens te kijken Games voor 5 jarigen...
    Jouw kinderen zijn iets ouder, maar ik denk dat het ongeveer op hetzelfde neerkomt.

En wat je man betreft, als hij van race games houdt moet hij absoluut voor de xbox gaan. In 3 woorden en een cijfer; Project Gotham Racing 2! (en buiten dat: Is het apparaat voor vader? of voor de dochters :))

Succes ermee!

Laatst bewerkt: 31 dec 2003
  3. cowgirly

cowgirly Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Project Gotham Racing 2 moet mijn man over de streep trekken?
    OK ik ga daar meteen achteraan!
    Ik heb de "games voor 5 jarigen" gelezen maar het lijkt of de ps2 veel meer aanbod heeft qua kindergames of lijkt dat maar zo?

4. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Nee dat lijkt niet zo. Het PS2 spellenaanbod is sowieso veel groter dan voor Xbox.

Maar aan de andere kant worden er wel degelijk spellen gemaakt voor Xbox die goed geschikt zijn voor kinderen van 6-8. Hoeveel games wil je hebben is dan mijn vraag. Tientallen is meestentijds toch niet de bedoeling.

Maar als ik eerlijk ben vind ik de cube nog het beste voor kids, enkel en alleen al voor Zelda, Mario kart (super multiplayer, racen met de hele familie ;)) en nog zo'n paar.

5. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat in totaal de ps2 sowieso meer games heeft. En dat komt omdat hij er langer is. Hij is daarom ook een stuk ouder (ik durf niet verouderd te zeggen, *fanboyism* )...
    De xbox is opzichzelf een volwassen machine, waar ze nog jaren plezier van kunnen hebben. En er zijn dus wel spellen die geschikt zijn voor kinderen. En omdat de xbox ook een hardeschijf heeft, kunnen ze zelfs hun favoriete K3 muziek afspelen tijdens het gamen :)

EDIT:
    Jah de Gamecube is natuurlijk het meest op kinderen gericht, maar als vader serieus wil racen gaat dat dus niet samen.

Laatst bewerkt: 31 dec 2003
  6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De Gamecube heeft het meeste aanbod qua kiddie games ... PS2 bestaad al een tijdje en heeft dus ook meer kiddie games dan de xbox. Microsoft richt zich vooral op de wat oudere spelers (Xbox Live)... Maar nu ze Rareware in hun stal hebben zitten.... zullen de jongere spelers ook aan hun trekken kunnen komen.

Een hoop budget titels zijn trouwens geschikt voor jonge kinderen ... maar de volwassen spelers kopen deze zelden

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik zou zeggen Grabbed by the Ghoulies ( zie http://www.xbox.com/nl-nl/grabbedbytheghoulies/ ).
    En Kameo (maar die game moet nog komen, zie ook http://www.xbox.com/nl-nl/kameo/default.htm ).
    Of Blinx ( http://www.xbox.com/nl-nl/blinx/default.htm )
    Of Crash Bandicoot ( http://www.xbox.com/nl-nl/crashbandicoot/default.htm )

En dan heb je nog altijd games als Rayman, Harry Potter enz.

8. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    En natuurlijk Voodoo Vince

9. buffy-lover

buffy-lover .::AVP::.

Leuk Bevonden:
    0
    en spongebob en finding nemo.

10. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    er zijn wel veel geschikte games voor kinderen.
    maar er zijn ook games die zien er kinderachtig uit maar die zijn het niet zoals MATRIX zegt kameo ik denk dat deze game wat te moeilijk is...

11. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Hier was 2 dagen geleden ook al een thrad over, check de zoekfunctie maar is

12. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    denk dat je beter voor de ps2 kunt gaan

zijn toch meer games voor de jongere gamers onder ons
    en daarbij kun je de oude ps1 titels ook nog gebruiken op de ps2

en de games voor de ps2 en voornamelijk de ps1 beginnen al bij een leuk prijsje (10 euro)

vooral omdat het om twee gamertjes (pappa niet meegerekend)gaat word het een dure zaak om voor elk een game te kopen,omdat iedereen toch een andere smaak heeft

en als je man over de streep getrokken moet worden zeg ik maar een ding
    grant turismo Aspec

13. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    PGR2 is een uitstekend spel om je man te overtuigen,
    je hebt ook NFSU; ook een leuk spel als je man wat meer van arcade houdt en tunen uiteraard. ik hbe gemerkt dat sims wel
    populair is bij meisjes, maar ik denk dat ze net te klein zijn,
    verder zijn de meeste al genoemd, finding nemo is wel wat.

14. Gamer

Gamer PS3 - 360 Verslaafde

Leuk Bevonden:
    1
    waarom moelijk doen , geef je man een X Box en je kids een X Box (hehe , nee je kan het beste voor of de Game Cube kiezen of voor de PS2 omdat je daar meer games hebt voor Kinderen :))

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Kan best, ik weet het niet. Maar dat zien we wel als hij uitkomt.

En je hebt nog al die ladingen Disney spellen die weer elke film uitkomen (of zijn die alleen voor de ps2?).

16. The Dark Prince

The Dark Prince xboxworld.nl

Leuk Bevonden:
    0

nou ik vind F-Zero GX toch ook wel een serieuze race game hoor... ik heb er nooit zo opgelet maar volgens mij valt het aanbod voor kleurrijke games op de xbox wel mee. de gamecube lijkt me inderdaad het beste.

17. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Koop je de console echt alleen voor de kids of is die ook een beetje voor jullie? Als die echt alleen voor de kids is zou ik of voor Playstation gaan. Is die ook voor jouw en/of je man dan zou ik goed bekijken wat je er nou precies mee wil en wat je belangrijk vindt. En dan bedoel ik dus dingen als: Graphics, de extra's(hardeschijf,opslaan muziek etc),welke games je leuk lijken op dat platform en games die je wil hebben die nog moeten uitkomen. De beste game voor je 2 meiden is denk ik de sims ( is uit voor zowel xbox als playstation 2)

18. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Als de console echt voor je kids is,dan is Xbox de minste en Gamecube het beste.De PS2 vind ik het meeste allround,veel games voor jong en oud.

19. cowgirly

cowgirly Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: Wat denken jullie? Hebben we gistermiddag toch voor een PS2 gekozen en meteen gekocht. Inderdaad is het eigenlijk alleen voor de kinderen en de doorslag gaf het grote verschil in aanbod van de spellen. En aangezien de vriendjes die zo'n ding hebben ook PS hebben is het natuurlijk ook het handigst met uitwisselen.
    Ach nu blijft er voor de ouders ook nog wat te wensen over:confused:

20. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Als ik jullie was zou ik gewoon nog een xbox kopen met dat silver bullit pack. Als je die spellen niet leuk vind dan verkoop je ze gewoon of ruil je ze hier op het forum. Teminste als je natuurlijk nog wel een console wil, want ik ben nu de xbox gewend en speel nooit meer op de ps2, maar voor de kinderen is het mischien wel een goede keus geweest, omdat het spellenaanbod nu nog vele malen groter is op de ps2.

Deel Deze Pagina