Xbox voorzien van een nieuwe videochip

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tjt9sch, 22 aug 2002.

1. tjt9sch

tjt9sch Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox voorzien van een nieuwe videochip

Donderdag, 22 augustus 2002 - Microsoft heeft om kosten te besparen de Xbox voorzien van een nieuwe processor en een vernieuwd moederbord.

Dit meldt Microsoft partner Focus Enhancements. De videochip waar het om gaat is verantwoordelijk voor het omzetten van de digitale videobeelden naar een voor de televisie begrijpelijk signaal. De nieuwe chip is een aantal dollar goedkoper dan de chip die Microsoft nu gebruikt.

Volgens Tom Hamilton, directeur van Focus, zal de nieuwe processor pas gebruikt worden als Microsoft overstapt op een goedkoper moederbord.

Microsoft probeert op elk front op de Xbox te bezuinigen. Het is gebruikelijk dat een console-maker, zeker in het eerste jaar van de introductie, verlies lijdt op zijn hardware. Dit wordt gecompenseerd door de vaak duurdere software. Maar in het geval van Microsoft verliest de ontwikkelaar ruim 150 dollar per verkochte machine.

Het bedrijf is daarom naarstig op zoek naar mogelijkheden om op de productiekosten te bezuinigen. Zo heeft Microsoft de fabriek waar de Xbox wordt vervaardigd verplaatst van Hongarije naar China. Dit om op het arbeidsloon te besparen.

bron: www.webwereld.nl

Laatst bewerkt: 22 aug 2002
  2. Memphis

Memphis Lid vanaf het begin!

Leuk Bevonden:
    0
    en gelijk hebben ze, ik heb best wel meelij dat ze zò veel verlies maken. ondanks dat ze veel geld hebben lijkt het mij toch kut.

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    huh? dus geen Ninvada blablal meer?

4. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je link doet t niet.

5. tjt9sch

tjt9sch Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geprobeerd de link aan te passen maar om een of andere reden maakt hij er continue http://www.webwereld.nl</a> van
    :confused: :confused: :confused:

6. tjt9sch

tjt9sch Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu gaat het wel goed 8) :confused: :'-( :cool: :{

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nee, die blijft erin, het gaat om een andere chip, de chip die de grafische zooi decodeerd oid

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    owkee :D

9. xforz

xforz Guest

ik dacht dat de xbox word gemaakt in malijsië(kwenie hoe je et schrijft) tenminste dat staat oop die van mij.:)

10. letsbee

letsbee who are u?

Leuk Bevonden:
    6
  11. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    De controllers en zo komen uit Maleisië en China, de console uit Hongarije en de games geloof ik uit Duitsland.

12. xforz

xforz Guest

ok thnx

13. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: .......

En dan zegt ie dat ie geen Nederlands kan...
    Whahaahhaahahhaahahahaaha!!!!!!8)

Deel Deze Pagina