xbox vs ps2

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door mac-x, 3 dec 2002.

1. mac-x

mac-x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    op deze site staat een stukje geschreven over onafhankelijke testen op een xbox en een ps2.
    en wat blijkt de ps2 verslaat de xbox aan alle kanten.......
    zou het waar zijn ??:confused:
    oordeel zelf...... http://users.skynet.be/xsuw/ps2vsxbox1.html

ps. of komt het doordat het door een belg is geschreven?? lol :D

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    is al oud, klopt niks van en hoort in ander forum. 8)

3. mac-x

mac-x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke , bedankt voor de opmerking :p

4. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wheheh jah dit was bullshit verhaal had ik ergens gelezen.. was beetje uit duim gezogen verhaal dat goed was gepresenteerd.. en mensen vallen ervoor.. maar jah in praktijk kan je al zien of het klopt of niet.. een PS2 game die ook is uitgebracht voor de Xbox.. ziet er slechter uit.. en is nog langzamer ook.. stottert veel.. dus jah... Bullshit dus

5. mac-x

mac-x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat zal wel, (leek me ook al zo sterk.....)
    maar wel een goed uit de duimgezogen stuk, zo het bijna gaan geloven.:)

6. Bloody_Apron

Bloody_Apron Guest

hoe kan je hier nou in geloven :confused: Xtroardinary zei het al: in de praktijk kan je toch duidelijk zien dat het BS is

7. Dokterh

Dokterh EnoZ:1337

Leuk Bevonden:
    0
    Pcies, hij kan wel met leuke getallen en berekeningen aankomen, maar iedereen heeft ogen, en ziet het verschil dus...

8. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Ieder mens met een beetje functionerende brain snapt ook wel dat dat een onzin verhaal is.. MS gaat echt geen console op de markt zetten die slechter zou presteren dan een meer dan een jaar oudere console.. De specs spreken gewoon voorzich, en zoals jullie al zeiden zet een PS2 & Xbox naast elkaar en je ziet gewoon het verschil, daar kan geen PS2 fanboy verhaal tegenop..

99% van de mensen zijn dom zei Boudewijn Buch (RIP), en als ik zie hoeveel mensen 'nu nog steeds' een PS2 aanschaffen geloof ik hem.. Dat men tot een paar maanden terug een PS2 kocht ok, maar nu nog steeds terwijl de GC & vooral de Xbox zoveel bieden, dat snap ik dus echt niet.. ;)

9. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    LOL! als er een systeem is waar programmers niks uit weten te persen is het de pc wel! het is het meest veranderende systeem van het moment en is dat altijd al geweest.. constant verbeterende hardware zet programmeurs ook totaal niet aan om het maximal eruit te halen.. "shit, ram op.. nieuwe compressie methode?" "neeej.. gewoon de minimale specs wat omhoog"

en hoe komt het dan dat ps2 games qua programmastructuur niet veranderd zijn sinds de psx??

10. Bartflash

Bartflash ...Hip-Hop...

Leuk Bevonden:
    0
    Jaja, goed puntje van Arowana;)
    Wat zou er een programmeur eigenlijk ooit tot aanzetten zijn tijd te stoppen in de PSX?? Dat was jaren geleden al troep en nou is ie helemaal oud:r

11. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    Je moet hem nageven, hij pakt het echt heel slim aan:
    -veel cijfers (hij geeft niet aan waarop gebaseerd maar goed)
    -VEEL onbekende termen zodat 'iedereen' die er nix van weet je gelooft:

Deze ondersteunt SSE instructies. Voor diegenen die dit niet kennen : wat MMX instructies zijn voor integers, zijn SSE instructies voor floating points

Aha :confused: mensen als ik snappen er dan nog nix van..

hij brengt het alsof het gewoon feiten zijn, maar waar haalt ie het vandaan?!?
    kortom: een trieste actie van iemand die er niet tegenkan dat de xbox technisch beter is dan de ps2...

iemand hier zei trouwens dat hij niet snapte dat iemand nu een ps2 of gamecube koopt ipv een xbox...
    ikzelf vind het helemaal logisch om een xbox ipv de andere te kopen, maar de PS2 heeft natuurlijk wel spellen die de xdoos dus niet heeft (MGS2, GT3...) ook al is het allemaal wat minder...
    voor deze games heeft de xbox in mijn ogen betere alternatieven (Splinter Cell, Sega GT2002..). Maar ik kan me voorstellen dat iemand MGS2 en GT3 toch daarboven verkiest..

Een vriend van mij kocht 2 weken geleden een PS2 ipv een xbox, ik vroeg waarom; het kwam erop neer dat de PS2 (uiteraard) meer naamsbekendheid heeft en een 'cooler' image heeft (hoewel je je tegenwoordig ook helemaal niet meer hoeft te schamen om te zeggen dat je een xbox hebt) en de ervaring natuurlijk al met de PSX heeft...

daar heeft hij helemaal gelijk in.. en dit zijn volgens mij ook de grootste problemen van MS... Microsoft is toch MS, het is hun eerste console, en PS2 heefte een veel groter marktaandeel.

12. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha!:D Echt lol! Ik HOOP dat splinter cell op de ps2 komt, haha dat wordt lache! Man, ik ben benieuwd hoe die lichteffecten er dan uitzien:D Verder is dit natuurlijk BS omdat iedere developper van games zegt dat de Xbox het krachtigste is. Ik denk dat die er meer verstand van hebben dan een Belg:D

13. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    dammit...
    kan iemand deze saajt niet even hacken, want liegen mag niet :D
    dit vind ik echt zwaar triest worden...

14. gt3

gt3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die gozer (of vrouw) lult de grootste onzin bij elkaar maar als hij daarin gelooft, want eidereen gelooft wel ergens in toch?.
    ik was ook een keer in discussie met een maat van mij dat de ps2 dts ingame ondersteuning had.Oke dat heeft hij maar dan alleen in stereo formaat idem voor ac-3(dolby digital).
    En ook al hoor je wel geluid uit je achter speakers komen de center speaker en de subwoofer doen het niet dus geen 5.1 ingame.:'-(

15. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Schijnt dat die gozer is een keer op een forum helemaal neergehaald was... Door mensen die wisten waar ze over praatte..

Dit kan ik ook voor de SNES schrijven, waardoor die er het beste uit komt.. 8)

Die gozer is echt lame.. En er zijn mensen die het gewoon geloven.]:-

16. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    als we uitgaan van cijfertjes is de ps2 wel degelijk helemaal superieur!

hij heeft 3 (of 4) processors! vector units ofzo.. kweet niet.. onzin dus..

17. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, zoek ze maar op die rauwe specs.

18. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Met die redenatie is de saturn helemaal superieur, 8 processors.

Maar sowieso klopt die site niet want de Xbox gebruikt alleen PC hardware, niet de architectuur. Sega had vroeger ook Arcade kasten die PC hardware gebruikten maar gewoon veel beter presteerden. De architektuur was gewoon op spellen geschapen en niet op allround zoals bij een PC.

De GameCube gebruikt PowerPC hardware (Niet alles is PowerPC, maar veel onderdelen wel of hiervan afgeleid), is het daarom een Imac??? dacht het niet. Omdat de computer onderdelen van een bepaald merk gebruikt betekent nog niet dat het gelijk een computer van dat merk is. (Want als dat waar is dan is de Megadrive een Amiga 500. True je kan er veel dezelfde trukjes op doen zoals HAM (Hold and Modify, een tweak voor meer kleuren op je scherm) maar de architectuur is gewoon anders.)

De PS 2 heeft gewoon meer spellen op het moment en een grotere afzet markt. Maar specs only haalt hij het gewoon niet bij de Gamecube of Xbox. Hij heeft wel een paar leuke dingetjes, zoals dat de CPU de beweging van haar in de wind heel snel kan berekenen. Maar met een GPU die haast niks understeunt is de CPU meer bezig met het software matig simuleren van bepaalde effecten.

Hiermee gaat er gewoon heelveel verloren aan Processor kracht, want voor het berekenen van rauwe polygonen heb je nog altijd de CPU nodig, die GPU kan dit alleen verlichten. Zodoende is het voor de PS 2 nogal moeilijk om de beloofde 66 miljoen te halen. Maar goed dat was weer hypen vanuit Sony. (Want als je ff verder las dan stond daar onder dat dat met polygonen die allemaal dezelfde kleur hadden, niet opgevuld, geen effecten, geen textures, dezelfde grote,etc was. De andere cijfers stonden eronder.).

Sorry als dit als PS 2 bashen klinkt, maar de PS 2 is hardware matig gezien gewoon een minder uitgedachte machine vergeleken met de Gamecube en Xbox.

Laatst bewerkt: 10 dec 2002
  19. antibox

antibox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is waar dat de ps2 zeker even krachtig is als de xbox
    maar de developers krijgen er momenteel nog niet de volle kracht uit
    bij ps2 moet je al die technische snufjes die xbox automatisch doet programmeren wat zeer ingewikkeld is
    bovendien is alles van de ps2 128 bit
    xbox is gewoon pc materiaal en dat is allemaal 32 bit behalve de grafische kaart, bij de xbox kon men gewoon veel meer direct uit de machine en bij ps2 wisten de makers nog niet eens hoe de machien in elkaar zat . Daarom dat de ps2 games in het begin (nog altijd ) er minder goed uitzagen ,maar de games worden steeds mooier . je gaat nog verschieten van de ps2

20. Bloody_Apron

Bloody_Apron Guest

bron: www.onzin.nl

Deel Deze Pagina