Xbox vs. Ps2?!?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Saint Coyote, 22 okt 2002.

1. Saint Coyote

Saint Coyote Newbie 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe de Xbox het tegenover de Ps2 en GameCube doet? dus wat de laatste cijfers zijn tussen deze console-war?
    Ik weet bij god niet waar ik moet zoeken, maar er zal vast en zeker iemand op de hoogte zijn?

Om mijn persoonlijke visie op deze strijd te geven: ik denk dus dat Xbox in de sinterklaas- en kerstdagen flink wat terrein gaat winnen. vooral ten opzichte van de Ps2. Ik las het hier ook ergens op het forum, daar werd opgemerkt dat de Ps1 the bomb was maar dat Ps2 een slap commercieel aftreksel is.
    De Xbox zal volgens mij de komende paar maanden veel betere titels uitbrengen dan de Ps2. En natuurlijk alle titels komen uit eindelijk ook op de Ps2 of vice versa, maar de Xbox is 2x beter dan de Ps2 qua graphics en console him self. Niet te vergeten, dat we 14 maart online kunnen met ons boxje.

By the way, laatst in de krant: MS beschikt over 40,5 miljard fuckin dollar dat ze nu meteen zouden kunnen uitgeven aan wat dan ook!! 8) 8) 8) 8)

Daar kan je aardig lang een console-war mee sponsoren en aardige studios voorkopen in de loop der jaren....ik denk dus dat ze een aardige kans hebben om over 4 of 5 jaar Sony te onttronen?

2. Fliepke

Fliepke Wiekser

Leuk Bevonden:
    0
    Snap je het nou nog steeds niet, die 40,5 miljard is echt NIET voor de xbox bedoelt maar voor de lange termijn, de xbox is namelijk ook geen losstaand iets van microsoft, maar een onderdeel van een veel groter lange termijn project. ]:-

3. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die 40,5 miljard is niet alleen van Xbox he :p Daar heeft M$ ook wel andere plannen mee zoals dat mooie windows debuggen :p
    Maar ze zouden gelovik 2 miljard aan de xbox uitgeven. PS2 zijn ze iig nog lang niet voorbij helaaz :'-(

4. Saint Coyote

Saint Coyote Newbie 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Tuuk snap ik wel dat MS niet al dat geld aan de xbox uitgeven!!
    Dit bezitten ze gewoon op dit moment, dat ligt lekker in hun kasvoorraad te wachten op overnames, nieuwe projecten of wat dan ook om Microsoft een breder bedrijf te maken, dus niet alleen software (lees Windows) gericht omdat dit koe uitgemolken is.
    Xbox is daar een onderdeel van...wat ik probeerde te zeggen is dat ze met zoveel geld in kas gewoon een veel stabielere organisatie zijn dan Sony. MS kan makkelijk 2 of 3 miljard uitgeven aan de Xbox (wat ze ook al doen volgens mij), maar ze hebben gewoon een langer uithoudingsvermogen als bijvoorbeeld een Dreamcast. dat probeerde ik ermee duidelijk te maken. en welk bedrijf bezit 40,5 miljard dollar in kas? ze hebben ook nog aandelen en andere activa, dat bedrijf is fokkin de grootste op aarde!

5. XBox_Frank

XBox_Frank die-hard-core

Leuk Bevonden:
    0
    In de Benelux zijn er evenveel Xboxen verkocht als gamecubes de ps2 twee keer zoveel

6. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht dat ik vandaag ergens had gelezen dat de xbox meer werd verkocht dan de cube. natuurlijk niet zo veel als de ps2.

7. Tedje

Tedje [Ensure-Park]

Leuk Bevonden:
    0
    uhm

Oke Mighty MS heeft geld , maar vergeet niet dat Bill zelf ook nog geld heeft he , dus dat zal wel ee nardig bedragje zijn want de 40 , zoveel miljard is gewoon MS money dus wat zal Bill dan wel hebben

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    > Console Wars Forum

9. Okami69

Okami69 Redshift freak

Leuk Bevonden:
    0
    20:20:60 is ongeveer de verhouding

10. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    In de Uk (klein usa) verkoopt de Xbox beter als de cube. Dat wordt weer teniet gedaan door de rest van europa. Hierdoor zijn de verkopen over heel Europa gezien nagenoeg gelijk.

In de VS is het dacht ik 2,2 miljoen cubes tegen 2,7 miljoen xboxen.

11. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Mij wordt in de winkels overigens nu wel verteld dat de Xbox verkoopt als een trein en de GC bijna is stilgevallen. Maar de software van de GC verkoopt wel weer beter dan die van Xbox. Kennelijk veel gemodde boxjes inmiddels.

12. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk niet dat het aan het aantal ge-modde Xboxen ligt, veel mensen wisten al vanaf Juni/Juli dat November/December de topmaanden gaan worden wat betreft spellen.
    Zelf denk ik dus dat veel mensen geld hebben gespaard om toch die toptitels te kunnen kopen, en dus tussendoor nauwelijks spellen hebben gekocht.

13. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    Dat moet dan de laatste week zijn gebeurt, want vanaf de launch van Mario sunshine verkocht de cube 40 % meer all normaal.

14. Jos

Jos 1337

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, vind het persoonlijk niet zo belangrijk of de Xbox een commercieel suc6 wordt, zolang de games maar Uber zijn...

15. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat niet in de US ?

16. Okami69

Okami69 Redshift freak

Leuk Bevonden:
    0
    De verkopen dankzij Mario vallen juist erg tegen. Ja de verkoop is omhoog, maar niet zoals toen destijds de N64 versie uitkwam en we weten allemaal dat de N64 nou niet het succes was waar Nintendo op gehoopt had. Dus ik denk dat Nintendo op dit moment serieus aan het nadenken is om de sales te liften (40% stijging op niks is nog steeds niks)

17. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    Van cubezone:

Nintendo meldde ons vandaag dat Super Mario Sunshine in de eerste 9 dagen dat de game in de Europese winkels ligt maar liefst 300.000 keer is verkocht! In het eerste weekend wisselde de game al 175.000 keer van eigenaar en nu blijkt dus dat de daaropvolgende week ook alles behalve slecht is verlopen voor Nintendo.

Bovendien wist Nintendo ons te vertellen dat de hardware-verkoop van de GameCube sinds de release van Super Mario Sunshine met 60% is gestegen. Ook voor de GameCube zelf is de release van de nieuwe Mario-game dus zeer positief.

Het was dus 60 %

18. Okami69

Okami69 Redshift freak

Leuk Bevonden:
    0
    Praat maar eens met wat mensen die in winkels cube verkopen. Ook Mario valt tegen op cube. Ken ook een paar cube-owners en die spelen mario al niet meer >> boring zijn hun woorden.

Deel Deze Pagina