Xbox... Waarom kocht je 1?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Teku, 15 aug 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teku

    Teku Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik twijfel nu al een halfjaar over welke console te kopen.
    eerst was het de ps2. dan de cube omdat ik veel bij cubeparty en gbaparty.nl was. maar nu begin ik te geloven dat de xbox toch meer iets voor ik is.
    Nu is mijn vraag waarom kocht je 1?

    Ik zou een xbox kopen van wege halo, halo 2, sw kotor, sw kotor 2 en xbox live. Maar is dat verstandig?. Oké dit is een xbox site. Nou ja hier vind ik vast meer info dan op een Nintendo site. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
     
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Xboxlive service die prima werkt, als je geen creditcard hebt kun je op xboxconnect, een beetje vergelijkbaar met ps2 network gaming. De opkomende spellen zoals halo2 etc. Ik had hem helemaal in het begin bij de launch, dus toen speelde de prijs niet zo'n rol. Maar vooral de vergelijking tussen de consoles, Xbox heeft de beste hardware, Playstation 2 heeft slechtere hardware. Ook heb ik daarnaast nog een cube gekocht voor de exclusieve nintendo games. Nouja, ik vond dit al reden genoeg....
     
  3. roedos

    roedos Active Member

    Berichten:
    283
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb m'n xbox gekocht, omdat mijn computer (vond ik) te slecht werd voor spelletjes...en dus heb ik de xbox gekozen omdat die de beste graphics heeft en de exclusieve titels die er aan kwamen (nu nog steeds trouwens) spraken mij het beste aan.....

    een andere reden is ook dat mijn vrienden allemaal weer een andere console hadden dus als daar nog leuke spellen voor uitkwamen dan kan ik die altijd nog bij hun spelen
     
  4. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    kheb de xbox gekocht omdat je hier dvd's (ken ook op ps2 :p) kan kijken (wel afstand bediening voor nogid :mad:) en je ken je eigen nummers op je xbox zetten heb nu al over de 400/500 nummers :p en het is gewoon makkelijk dat je je gegevens gewoon op je xbox ken zetten en niet eerst je save (dingetje moet op zoeken)m'n kameraadje heeft Gamecube en zit altijd te kloten met die save kaartjes :confused: hij heeft dan ook wel 60 games maar het is gewoon makkelijk om je save op een hardeschijf op te slaan

    Als iemand nu nog een console zou kopen zal ik voor de xbox gaan, kijk na die games die nog uitkomen voor de xbox, Far cry, doom III, Half Life 2?/halo 2/etc :p
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Eigenlijk alleen vanwege de hardware. Hardware is van xbox beter dan van ps2/cube. Spellen daarentegen vind ik toch van van de ps2 beter. Heb hem gekocht toen ie net was afgeprijst naar de 300 euro.
     
  6. Teku

    Teku Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    wat jullie zeggen is allemaal goed. maar wanneer komt de xbox 2 uit? want als ik een xbox koop kan het zijn dat opeens de xbox 2 daar is. en als ik w8 voor de xbox 2 zal microsoft dan ook de oude xbox games op de xbox 2 laten afspelen of niet? daar ben ik het meest bang voor.
     
  7. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    neen Microsoft heeft volgens mij gezegt dat ze geen games van het vorige console op het vervolg willen draaien..dus dat betekent dat je geen halo 2 op xbox 2 kan spelen :mad:
     
  8. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Toen ik over de nieuwe generatie consoles hoorde speelde ik nog steeds op mijn PSone en Nintendo consoles. Toen ik beelden van de Cube zag was ik meteen verkocht, maar dat kwam ook vooral omdat ik de Zelda en Mario games moest en zou spelen! Vanaf dat moment volgde ik de Cube alleen maar. Tot ik op een dag bij de Mediamarkt een Demopod van de Xbox zag staan en daar even op ging spelen. Dat was het level The Silent Cartographer en dat level maakte ZO een indruk op me dat ik niet meer op de Cube lette en niet meer kon wachten tot de XBox uitkwam. Ik ben dan ook samen met mijn pa het halve land afgereisd op om de dag van de release een Xbox te bemachtigen... En toen de Cube uitkwam kocht ik hem samen met Super Mario Sunshine, maar die viel me toen vies tegen. Net zoals de rest van de games eigenlijk ¬¬
     
  9. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik wilde eerst een GameCube omdat ie veeel goedkoper was (destijds) Maar toen ik bij een vriendje op Xbox ging spelen .... wist ik zeker dat ik Xbox moest hebben !

    Later kreeg 'n andere vriend van mij een GameCube, maar dat von ik egt zichtbaar minder ....
     
  10. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Jah ik was ook eerst van plan een Gamecube te kopen omdat al m'n kameraadjes die console ook hadden, xbox was al wel een tijdje uit, toen speelde ik halo :| en ik hoorde ook wat je er allemaal meer mee kon doen dus toen heb ik direct maar een xbox gekocht voor m'n verjaardag :D volgens mij hebben heelveel mensen dat ze eerst van plan een gamecube te kopen en toch later een xbox hebben gekocht
     
  11. CHAOZ LORD

    CHAOZ LORD Xlife

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem gekocht voor de prachtige Online Service, en natuurlijk voor games zoals PGr 2, R6, Kotor, Jade Empire, Halo, Halo 2, Forza Motorsport, Jade Empire, Sudeki, Shenmue 2, Halfd Life 2, Doom 3, CS, Crimson Skies 2..... En zo zijn er nog wel meer.
     
  12. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Nadeel van Gamecube de laatste tijd is, dat de line-up niet geweldig is op de korte termijn. Tuurlijk is er een nieuwe Zelda game aangekondigd e.d. Maar dat duurt nog wel ff voordat die uit is. Xbox heeft een sterkere line-up vind ik, de graphics zijn gewoon goed en soms zelfs veel meer dan dat. Ik doe een greep: PGR2, Ninja Gaiden, Chronicles of Riddick etc. Xbox is ook wel, het wordt vaak zo genoemd dus doe ik even hetzelfde, de krachtigste console van de drie genoemd. Harde schijf is ook relaxed en persoonlijk gebruik ik de DVD functie niet, maar dat kan ook meetellen bij een eventuele aankoop. Controllers [groot nadeel volgens sommige mensen] heb ik absoluut geen moeite met die dingen en vind ik ze gewoon fijner dan andere controllers nu ik eraan gewend ben.

    Edit: bijna de PS2 vergeten. De PS2 heeft de reden 'heel veel spellen' maar dat vind ik ook wel meevallen. Xbox en NGC hebben er genoeg. Ik vind dat deze meer er tussenin zit en dat NGC en Xbox meer naar een kant wijzen. NGC de meer cartoony games [nix slechts aan voordat ze me verkeerd opvatten] en Xbox heeft ook iets aparts. Minder cartoony enzo, ik weet het ook niet precies. PS2 is voor mij een beetje van beide.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2004
  13. de luie hond

    de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    11
    Hier is volgens mij al een soortgelijke thread over.

    *edit: KLIK
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2004
  14. Teku

    Teku Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    zo te zien veel gamers die een cube gingen kopen veranderd naar een xbox (beetje als ik). Nou ja ik ga deze thread nog een paar weken in de gaten houden en dan zien wat ik ga doen. als ik nu zou kiezen. kies ik eerder voor de xbox. de controller ligt bij mij zelf goed in hand (als ik ga naar een maat) dan de ps2. de cube is mijn 2de favo controller. Dus ja voorlopig twijfel ik dus aan om een xbox aan te schaven.
     
  15. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat klopt als een bus!
    Tevens wil ik de thread starter erop wijzen dat deze thread niet in het goede forum staat.

    - Closed
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina