Xbox, wat een lachertje :):):)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ps2_kenner, 29 jul 2001.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ps2_kenner

ps2_kenner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben PS2 fan, en daar heb ik mijn redenen voor ... Om hier ff een goeie discussie te openen zal ik uitleggen WAAROM de PlayStation"2 DE console wordt en de Xbox nooit ...

Ten eerste kijken we naar de specs ... Ik zal het in een taal houden die iedereen kan begrijpen.

De Xbox maakt gebruik van een (nou komt het, opletten!) PENTIUM 733 MHZ processor. Deze techniek is al lang achterhaald ... Pentium heeft zijn tijd gehad. Ik heb thuis bijvoorbeeld een AMD Athlon 600 Mhz staan, en die is al SNELLER !! Hetzelfde met de PS2. De Emotion Engine is geavanceerder en zeker minimaal net zo snel als de Xbox.

Het gaat namelijk niet om het aantal MHZ'zen, maar om het aantal floating points per seconde die de processor kan berekenen. Dit is bij de GameCube het hoogst en bij de Xbox het laagst. (de PS2 zit er dus tussenin). De PS2 mag dan gebruik maken van een 300 MHZ CHIP maar door de bouw van de processor is minimaal net zo snel dan de Pentium 733 processor van de Xbox.

Grafisch ... Ok, grafisch is de Xbox IETSIE(!) sterker dan de PS2, maar (hier komt het weer) dat is op een TV scherm AMPER, of zelfs NIET te zien. Tenzij je allebei de consoles op een computermonitor aansluit zul je een klein verschilletje zien. Dus ook hier is de Xbox NIET BETER.

Ok, ik ben dan ook wel weer zo eerlijk om toe te geven dat de Xbox beter geluid heeft. Als het op sound aankomt verslaat de Xbox de PS2 simpel. Maar dat mag ook wel, want de console komt 2 jaar later uit. :)

Genoeg over de specs ... Het gaat bij een console namelijk niet alleen om de specs, maar voornamelijk om de games. En juist op dit gebied zal de PS2 (misschien ook de cube ...) de Xbox de grond in stampen. Net zoals Sony het voordeel had op de PSX, zullen er ook voor de PS2 de meeste spellen komen. Er is al een gigantische line-up spellen bekendgemaakt waar de Xbox niet tegen op kan. De PS2 zal weer de meeste spellen krijgen met de meeste diepgang en de meeste verschillende catogoriën spellen. (racing, shooters, enz)

Heb je thuis een PC staan (een pc boven de athlon 500 of een pentium 3 700) koop dan geen Xbox. De Xbox maakt gebruik van dezelfde technieken als een PC en je zult dus vele overeenkomsten ontdekken. Waarom zou je dus geld uitgeven aan een Xbox als je alles op een PC kunt spelen. Want BIJNA alle Xbox spellen zijn er ook op pc ... Ja, oke, natuurlijk heeft de Xbox wat exclusieve spellen, maar die kun je op 2 handen tellen. En DAAR koop je dus geen Xbox voor naar wij dachten ...

Als ik jullie was (maar dat ben ik niet) zou ik een keuze maken tussen de PlayStation"2 en den Nintendo GameCube. DIT zullen de 2 consoles krijgen met de meeste games (vooral PS2). GameCube is weliswaar sneller dan PS2, maar toch blijft het een Nintendo die vooral gericht is op de jongere generatie. Waar je van houdt ligt aan jou ...

GameCube zal ik waarschijnlijk ook gaan aanschaffen, maar zolang mijn PC nog heel blijft komt de Xbox er bij mij niet in !

En wat de software betreft (heb ik van profesionele pers ook gehoord) -> "De Xbox zal het zonder de steun van Japanse consumenten (!!!) maar ook de Japanse developers (!!!!!!!) niet halen."

PS2 rulezzz (en NGC misschien ook)

Laatst bewerkt: 29 jul 2001
  2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8

Vertel het eens

Hmm ik heb niet zoveel verstand van hardware/processoren etc, dus kan hier neit veel over zeggen, wat ik WEL kan zeggen is dat dat gewoon geen flikker uitmaakt, het gaat omd e games
    Tss de PS2 graphics die je nu ziet zijn ietsie beter dan de DC, gewoon beschamend man :)

Wat de PS2 nu heeft vind ik gewoon weg bagger, ok dan heb je nu GT3 (een game waardoor ik bijna een PS2 heb gekocht), dan heb je nog de FF serie die maar uitgemolken wordt, elke 5 maanden een nieuwe game ofzow, PS2 en Xbox hebben ongeveer zelfde soort van games.. end ie van de Xbox waarschijnlijk wat meer diepgaand

Er zijn nu al een hele berg exclusives, en dat zijn er meer dan 10 :) ik heb ook n sterke pc staan maar vind het ook gewoon leuk om te gamen op een TV en de Xbox is NIET hetzelfde als een PC, bij n pc moet je eerst installeren etc, en begin nou niet te zeiken met dat dat ook op de xbox gaat gebeuren want dat is bull.

NGC is gericht op pokemon freaks, bij de jap NGC launch zijn er maar TWEE eigengemaakte games, gewoonweg te weinig dus, NGC heeft weinig tot geen realistische games (waar ik dus wel van houd, en die is te vinden op de XBox maar ook op PS2)

Zolang de Xbox niet wordt verkocht in Japan wordt het geen succes nee, maar ze hebben in de states nu al n aardige fanbase klaarstaan voro hun home-made console

Leuk dat er nu eindelijk eens iemand langs komt die niet met praatjes komt als : DE XBOX GAAT ROELEN
    PS2 rulezzz (en NGC misschien ook)

3. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    whaha 8)

ik vind maar gezeur 8)
    als hij dat vind is dat heel mooi...voor hem! ;) 8) 8)

maar tis ook wel grappug...hoe gaatie mense!!!!!??????

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    hij weet wel wat van die processoren af volgens mij, maar daar gaat het niet echt zoveel om natuurlijk, wat wel zo is : de GPU van de Xbox heeft al een hele hoop effecten standaard op de hardware zitten, die bv de NGC en PS2 softwarematig moeten gaan doen, dat geeft de Xbox meer snelheid om nog eens vettere effecten erover heen te gooien

5. Tijman

Tijman Player

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heeft de ngc maar 2 eigengemaakt spellen bij launch?
    Ja juist omdat dat strategie is van nintendo, eerst je ene spel verkopen voordat je een ander op de markt brengt.

En overtuig mij eens dan dat een xbox zo geweldig is met de 10 xbox only spellen.

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    jah, 2 maanden later brengen ze weer 2/3 games uit.. maar die hoofd van nintendo zelf was niet echt tevreden mee dat er maar 2 games waren op de launch van hunzelf, ze hebben teveel tijd gestoken in die GBA..

7. RedFox

RedFox Guest

hey ps2 kenner, ik vind je bagger (net als de ps2).

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    en waarom :)

9. ps2_kenner

ps2_kenner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha

juist, leg uit ! Ik weet er gewoon veel van. Ik zeg ook weer niet dat de Xbox slecht wordt, maar zonder Japan maakt hij al zeker geen kans tegen NGC en PS2. Over de specs, tja, daar draait het natuulijk niet allemaal om, maar laten we zeggen dat de Xbox IETSIE, MAAR DAN OOK IETSIE beter op papier is dan de PS2, dan nog ... Hij komt 2 jaar later uit en geen Japanse steun ...

Daarom denk ik dat hij goed gaat verkopen in Amerika, een beetje in Europa en helemaal niet in Japan. DAT IS DUS NIET GENOEG !!!

10. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    pfffff nou vind ik het wel genoeg.
    dit is geen discussie
    dit is simpel weg stoken.

"ik vind de ps2 en gamecube beter"

nou dat moet je zelf weten, ga dan een ps2 pf gamecube site lastig vallen?

ik zit er nIet op te wachten.
    op dat gerammel over ps2 engamecube. tuurlijk zijn ze cool. daar twijfel ik geen moment over. maar ze interreseren me niet en er is nou eenmaal baas boven baas en dan is VOOR MIJ de xbox
    (let wel...VOOR MIJ....duidelijk niet voor jou)

dus nu dit duidelijk is is deze discussie afgelopen PUNT!

martijn ram eens een closed op dit topic!
    this is starting to get OLD. 8) 8)

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    martijn is 3 weken op vakancie :)
    enne waarom zou er n slotje opmoeten, discussie is nog n niet over, en als iemand anders wat wilt zeggen hoort die dat gewoon te kunnen doen

12. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    kijk het zit zo.

de xbox is theoretsich veel sneller en in staat veel betere graphics te leveren.

in de praktijk weet ik niet. ik weet alleen dan screenshots van de xbox mooier zijn en de filmpjes ook.

wat hij daarnaast beweerd is onzin.

hij weet helemaal NIKS zeker.
    hij zit gewoon zijn ps2 op te hemelen terwijl hij geen verstand van zaken heeft. want je kan pas zeggen welke hardware beter is als je spelletjes erop speelt en ze vergelijkt. aangezien dat wat moeilijk gaat omdat onze lieve xbox nog niet uit is. heeft hij ook niks om zijn argumenten mee te doen staven.

kortom ps2 is heel leuk ja best wel, maar het interreseert me niet.
    ik wil xbox nieuws en discussie.
    voor ps2 discussie ga ik wel naar een ps2 forum.
    tis heel makkelijk iets af te zeiken wat er nog niet is.
    wat hij nietbegrijptis dat hoe goed ps2 ook is, ik vind de xbox interresant.
    als de xbox niet zou bestaan zou ik de ps2 nog steeds niet boeiend vinden.

je kan voor de grapvergelijkingen tonen van screenshots als je wilt?
    ik zal het vanavond even doen. dan zullen we een tijdelijke statement maken over wie er (nu) beter uitziet.
    gewoon voor de grap, niet om er over door te zeuren. maar gewoon omdat ik dat leuk vind om te kijken hoe snel de technologie vooruit gaat.

uhm.... whaha kusjes! 8) divouneh!

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    PS2 graphics zijn net iets beter als die van de DC, dat zegt wel wat.. dc heeft leuke graphics, maar haalt het echt niet bij NGC/Xbox

14. Darkwonderer

Darkwonderer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bezit nu over een pc met goeie specs maar ik zit toch nog uit te kijken naar de komst van de X-Box, i don't know why maar console's interesseerden mij geen bal vroeger maar als je ziet wat de X-Box op je scherm tovert in een game als Shrek en DOA 3 dan spendeer ik liever een goeie 14.000 BEF of 760 gulden aan een X-Box dan een GeForce 3 te moeten steken die minimum het dubbele kost, het geld groeit nog nie op mijn rug.
    En ik moet eerlijk zeggen ik heb al op de PS2 gespeeld, ik dacht dat het DOA2 was en de grafx waren toch nie van die kwaliteit dat je zegt van waaaw dat heb ik nog nooit gezien, PS2 kijkt een mooie toekomst tegemoet met games als MGS2 en nu rescent met GT3 maar er zullen echt wel games uitkomen op de X-Box die dezelfde cult status krijgen als deze titels op de PS2

Da's nie mis voor een eerste post hé!!!
    btw Ajax for Champions :D

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    LOL, ik weet niet of iedereen hier wel zo Ajax gezind is (ik ben iig neutraal jongens duzze :cool:)

maar je hebt wel gelijk ja, de PS2 heeft ook zo zijn games die het een aardige console kunnen laten maken, maar ik denk persoonlijk dat het zometeen gaat tussen de Xbox en Gamecube, en dat de PS2 ngo wel verkocht wordt, dat zeker wel, maar niet zoals Gamecube/Xbox, reken maar dat er ook flinke media aandacht uitgaat naar de 2 launches dichtbijelkaar..

16. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    ik denk dat van de drie de Xbox in het begin de minst sterke positie zal hebben.
    Mede omdat hij later uitkomt dan de gamecube
    en ook omdat de second generation spellen van de ps2 veel aandacht krijgen.
    Maar ik denk dat in 2002 waneer de europese release is, de box in amerika al behoorlijk populair is, en ook hier wel zal lopen, zij het wat langzaam in het begin en dan steeds sneller.
    kortom ik zie het wel positief in eigenlijk.

maarja what do i know 8)

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Xbox komt 8 nov uit, NGC 5 Nov geshipped, dus de Xbox is er zelfs EERDER :cool:

mar de NGC is wel goekoper

18. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    whaha ow!
    das best wel stom van die nintendo dan?
    naja ach...
    we zien het allemaal wel, grote kans dat ik ze dan allebij heb om te testen! hoop ik! whaha!

19. Tijman

Tijman Player

Leuk Bevonden:
    0
    Ach je bent pas stom als je een console koopt omdat ie een paar dagen/ week eerder uitkomt ofzo.

20. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    volgens mij ben je pas lijp als je over andere mensen oordeelt zonder te kennen.

maar dat aside.

de grap is dat heel veel dingen werken zoals jij ze niet zou doen, thats life.
    zou jij oorlog voeren?
    nou ik niet, alleen domme mensen voeren oorlog?
    het punt is dat het te maken heeft met marketing.
    mensen zijn beinvloedbaar. iedereen.
    zonder dat je het weet (jah dus ontken het maar neit) word iedereen op wat voor maniet dan ook gebrainwashed om een zeker product, of dienst te verlenen.
    microsoft kent iedereen, iedereen is er bijn a"tegen" alleen omdat iedereen er tgeen is...
    meelopers? misschien...ik noem het een rare vorm van marketing. (negatieve reclame is en blijft reclame)
    daarom zeg ik dat welke console het eerst uitkomt een voorsprong KAN hebben. hoewel ik denk dat de gamecube zowiezow een voorsprong gaat hebben op de xbox.
    die is namelijk graphisch ook heeeel indrukwekkend, en ook nog eens nintendo.
    ik vind geen bal aan die nintendo spelletjes maar veel mensen wel. daarom zullen er meer developers geinterreseerd worden om er voor te produceren wat weer een wijdere soort keuze op de spellen markt creeerd, wat weer gevolg heeft dat er meer mensen gamecube kopen...
    als iemand iets doet, en jij zegt "jezus wat dom" dan weet jij niet wat de gedachte is die die persoon heeft om dat te doen. misschien ziet het er wel dom uit maar is het een briljante marketing move.
    net als oorlog.
    zo simpel is het complex.
    begrijpt u.

oh wacht effe nog een smiley in deze post rammen: 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina