Xbox World Rechtbank.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door hutkofer, 18 jul 2004.

1. hutkofer

hutkofer Guest

k heb denk ik een idee.

Als er een deal misloop, melden ze dat natuurlijk op het forum, in hun sig, of mailen ze een moderator.

Nu kan dat natuurlijk ook anders, door middel van een apart Forum!

Stel je voor, er is een "Rechtbank" forum. Een forum waarin iemand meld dat er een deal is misgelopen, met wie en waarom. Dan kan die andere daar in reageren, en zijn verhaal kwijt. doet hij dat NIET, lijkt het me duidelijk dat hij fout zit.

Als hij wel reageerd, lijkt het me een goed idee om daar met zijn 3en een discussie te houden, over wat er gebeurd is enz. (moderator. user #1 en user #2).

Dan is het aan de moderator wie er schuldig is, en komt op de blacklist, en dan staat er ook bij waarom.

(Dus als de ene wel reageerd, en de andere niet, lijkt het me duidelijk wie er op de blacklist komt ;))

Maybe goed idee, maybe niet.

Edit: Dan kunnen users voor ze gaan dealen dus ook even zoeken in dat forum, wie er al eens probelem heeft gehad op het forum.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2004
  2. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Net als op XBU ;)

3. hutkofer

hutkofer Guest

Uhm jah. Zou je kunnen vertellen wat je ervan vind, ipv dit?:)

4. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die met opzet een deal laat mislukken gaat echt niet met goede bedoelingen mee doen aan een zogenaamde rechtbank :{.

5. hutkofer

hutkofer Guest

Inderdaad. Als hij dat niet doet, is hij dus de "dader".

Dan komt hij op het lijstje, en waarom :)

6. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    die zal dan niet mee doen, maar mischien wel een deal die niet opzettelijk verkeerd is gegaan.

dan wordt ik advocaat > 1 spel per uur ;)

7. hutkofer

hutkofer Guest

Maybe niet nee..maar dan gaan we kijken naar zijn verleden :)

8. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Xboxworld.nl is zoals al duideliijk aangegeven staat, niet verantwoordelijk voor misgelopen deals.
    Dus ook iets als dit zullen wij niet steunen. Er gaat een hoop tijd in zitten, en ik denk niet dat iemand uit het team deze taak op zich wil nemen.

Een eventuele blacklist komt er misschien nog wel, maar ik zou er niet te hard op rekenen.

9. hutkofer

hutkofer Guest

Als jullie er nou aparte crew voor aannemen, die natuurlijk wel te vertrouwen is, en er wel tijd voor heeft?

Lijkt mij opzich een goed idee, en idd..jullie zijn er niet verantwoordlijk voor. Maar jullie kunnen op zijn minst wel helpen het op te lossen :)

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Lijkt me niet werken, zowieso werken we niet met een blacklist of een vetrouwde-users list, omdat deze fraudegevoelig zijn. En iemand kan altijd zeggen dat 'ie een game niet ontvangen heeft (wat misschien wel zo is) en dan geld gaan eisen, omdat een deal is mislukt. Tevens is het op eigen risico en staat XBW er verder buiten. Je hoopt natuurlijk altijd dat het goed gaat, maar als dat niet het geval is zal xbw er ook weinig aan kunnen doen. Als iemand niet meer reageerd heeft een rechtbank ook geen zin. Tevens zou dat erg veel tijd in beslag moeten nemen om dat naast het Xbazar gedeelte (wat ook tijd in beslag neemt) nog eens te gaan doen en ik kan ik je zeggen dat zoiets er hoogstwaarschijnlijk niet zal komen.

11. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    En daarbij zijn onze moderators geen studenten rechten. Zij zullen het dan ook niet altijd goed kunnen beoordelen, en daarbij kun je zoooo gemakkelijk liegen via letters.
    Leuk idee, maar echt niet uitvoerbaar, en zeker niet waterdicht.

12. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Xbox World heeft helemaal niets met die deals te maken. Dat moeten de personen die de deal hebben gesloten zelf oplossen. Daar is XBW niet voor. Lijkt me duidelijk. Lijkt me ook een beetje tijdverspilling voor de mods en admins om zich ermee te gaan bemoeien met iets wat hun helemaal niet aangaat. Want wat kan een mod of admin nou eraan doen? No disrespect maar niet alle mods weten altijd alles.

13. hutkofer

hutkofer Guest

Wat zeg ik nou..aparte crew die zich er WEL voor wilt inzetten.

Iemand die al veker goed gedeald heeft, gaat echt niet zo flauw zijn even iemand zwart te maken door te liegen. Iemand die al vaker iemand "genaaid" heeft, en dat doet, word gewoon niet serieus genomen.

14. hutkofer

hutkofer Guest

Die is er dan wel niet, maar kan wel komen, dmv het Recht systeem.

15. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Been there, done that.
    Lijst is geweest, en afgeschaft omdat... Juist! De lijst was fraude gevoelig.
    Zoals [2k] al aangeeft, je kunt zo makkelijk mensen oplichten via Internet.

16. hutkofer

hutkofer Guest

Maar het was ook wel heel makkelijk daar op te komen hé..Je stuurde even een mailtje, en de volgende dag stond je erop.

Niet echt met elkaar te vergelijken vind ik.

17. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Niet?

Hoe wil je bewijzen dat iemand de game daadwerkerlijk gehad heeft?
    Alles aangetekend versturen lijkt me een beetje erg overbdig, en extreem duur.
    Dan komen we op het normaal versturen, wat in principe op goed vertrouwen berust.

Heb jij (bijvoorbeeld) de game wel ontvangen, maar zeg je van niet, valt dit gewoon simpelweg niet te bewijzen.
    Of je nou met een rechtbank werkt of niet.

18. hutkofer

hutkofer Guest

Inderdaad, valt niet te bewijzen.

Maar als jij een slechte geschiedenis op XBW hebt, en probeer op zo'n manier eronder uit te komen, lijkt mij het een beetje dom daar serieus op in te gaan.

Plus dat je niet alleen de negatieve dingen moet zijn..er zullen ook genoeg dingen opgelost kunnen worden :)

19. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Precies. En met dat punt is een rechtbank oprichten al onzin, omdat je niets kunt bewijzen.

Mensen die een slechte naam op XBW.nl hebben, nemen over het algemeen bijzonder snel een nieuwe account. Of ze komen er gewoon nooit meer.

Er zullen vast veel dingen gewoon goed gaan, maar zo'n rechtbank is uiteraard gericht om het negatieve op te lossen.
    Als je het negatieve al niet kunt bewijzen, hoe wil je het dan oplossen?

20. hutkofer

hutkofer Guest

Inderdaad, het negatieve oplossen.

Dat kan op verschillende manieren gaan.

Iemand kan zijn game niet gehad hebben (bekende van XBW, heeft veel gedeald en allemaal goed gegaan) en heeft zijn game niet gehad ven iemand (net nieuw, nog nooit gedeal, of al paar ker mis gegaan). Dat moet opgelost worden. Hoe?
    Natuurlijk post de bekende een thread in de Rechtbank, en legt zijn verhaal uit.
    Dan is het wachten op de ander (die een mailtje krijgt, dat hij verwacht word.)
    Komt hij niet, lijkt het mij een gesloten onderwerp. Komt hij wel, doet hij zijn verhaal.

Stel hij zegt dat hij hem niet ontvangen heeft. Niet erg, kan gebeuren. Maar dat word dan WEL bijgehouden. Want zoiets gebeurd geen 2 keer achter elkaar. Dus als er nog eens wat gebeurd, waar hij in betrokken is, Komt hij natuurlijk gewoon op de lijst.

Als er nou 2 bekenden zijn, en vaker hebben gedeald, word het ook gewoon bij gehouden, en kan natuurlijk ook geen 2 keer achter elkaar mis gaan.

2 Onbekenden, precies het zelfde.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2004

Deel Deze Pagina