1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox360 Algemeen [vragen / opmerkingen] deel 2

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 8 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    [​IMG]


    Alle eer voor deze startpost gaat naar JKI en Urty

    Het vorige topic heeft bijna de 1000 posts bereikt en over een aantal uurtjes komt de 360 dan echt. De hoogste tijd voor een nieuw deel van het drukst bezochte topic in dit subforum. Hier kan je terrecht met al je brandende vragen die niet in een specifieke thread passen. Verder is dit ook de plek voor allerlei interessante nieuwsfeitjes en berichten uit de media.​




    Links naar andere topics:
    Het vorige Algemene Vragen topic
    Ervaringen en Foto's
    Fardo's Live Vragen topic
    Live Algemeen
    Live Marketplace
    Gamertag thread
    Backwardscompatible topic
    Casemodding voor de 360
    Xbox360 vs PS3 vs Revolution
    Controllers
    HDTV thread
    360 Camera
    Achievements
    Hier is een mooie post van High 5 die mensen vast van de nodige hulp kan voorzien voor als je Xbox het niet meer doet.




    Algemene info over de xbox360:

    Het uiterlijk

    Microsoft stapt bij de volgende generatie over van een lompe videorecorde achtige zwarte doos, naar een mooie (vind ik) 'inademende' witte zuil. Hoewel je de xbox360 gewoon kan neer leggen zoals de xbox, heeft hij nu ook de mogelijkheid om hem rechtop te zetten. (Zoals de ps2 zeg maar) Voor de mensen die wit niks vinden, heeft Microsoft ons de mogelijk gegeven om het frontje van de xbox360 te vervangen door een andere. Een beetje zoals een mobiele telefoon, of zoals sommige creative geluidsinstallaties.

    [​IMG]

    Dat is hem dan, de volgende generatie xbox.
    Zoals jullie zien is de layout best wel veranderd in vergelijking met onze oude trouwe xbox. Zo zien we nu 2 memory slots voorop zitten, ipv in de controllers. Links van deze memory slots (er vanuit gaande dat je de xbox plat legt) zit een zawrt blokje, wat waarschijnlijk voor de meegeleverde afstands bediening is (infrarood ontvanger). Rechts van de memory slots zit een klein rond knopje. Waarmee je ervoor kan zorgen dat de draadloze controllers connecten met je xbox.
    Jep, je leest het goed. Bij de volgende xbox worden standaard draadloze controllers geleverd. Dus weg met die vervelende snoeren waar je moeder der nek over breekt.
    Aan de linker kant van de xbox (of er bovenop als die rechtop staan) zit de 20GB verwisselbare Hardeschijf. Deze hardeschijf kan je van je xbox afhalen en menemen naar waar je maar wil. Ook zijn er geruchten dat je dalijk de HDD kan upgraden naar een 40 gig of 60GB hardeschijf.
    Boven de memory slots zit de dvd lade+ eject knop. Rechts hiervan zit de power knop. Deze power knop zal ook aan geven dmv licht codes (knipperen/kleuren) als er iets als downloadable content beschikbaar is voor een van je games. Rechts van de power knop zit een klepje waarachter zich 2 USB poorten bevinden. Op deze 2 poorten zal je allerlei soorten hardware kunnen aansluiten, zoals een webcam. Ook krijg je een kabel voor je draadloze controllers die in de USB moet, zodat je jou controller kan opladen terwijl je verder speelt.

    [​IMG]

    De controller
    Zoals je kan zien is er aan de controller (op de kleur na) weinie veranderd. De bekende ABXY knoppen, de 2 richting sticks en de D-pad zijn allemaal aanwezig. Ook de start en back knoppen zijn der nog, hoewel ze nu op een andere plek zitten. Wat wel nieuw is, is dat het logo is vervangen door een knop. Deze knop zal je direct naar het xbl dashboard brengen, maakt niet uit wat je aan het doen bent. Dus als je een film aan het kijken bent en je krijgt een invite, 1 ram op deze knop en je ziet gelijk van wie en waarvoor. Deze knop word omringt door de zogenaamde 'Ring of Light' die zal gaan knipperen en wijzen enzo dat er wat aan de hand is op xbl.
    Wat verder op valt voor de oplettende lezer, is dat de zwarte en witte toets verdwenen zijn. Nu zijn deze niet weg gelaten, ze zijn verplaatst naar de bovenkant van de controller als schouder knoppen. Dus je hebt dan de gebruikelijke 2 triggers, waarboven zich de 2 nieuwe schouderknoppen zitten.

    [​IMG]

    De binnenkant

    De nieuwe Xbox 360 zal net als de huidige Xbox een echte krachtpatser worden. De chipset zal bestaan uit drie IBM Power PC chips van 3.2ghz elk. De grafische kant zal zoals al bekend door ATI worden verzorgd met een monster van een kaart die moet draaien op 500mhz. In totaliteit zal de machine 500 miljoen polygonen per seconden kunnen laten zien en daarbij kan de Xbox 360 per seconden ook nog 48 miljard shader-operaties uitvoeren. Zeer indrukwekkende cijfers, zeker als je de 512 MB GDDR3 RAM die de machine zal bevatten toevoegt. De drive van de nieuwe Xbox wordt een gewone DVD drive van 12 speed die ook dual-layered DVD’s kan lezen. De speler zal alle soorten DVD en CD’s kunnen lezen, evenals MP3 en WMA CD’s. Daar blijft het echter niet bij want ook Foto CD’s kunnen straks zonder problemen in de Xbox 360. Verder zal de Xbox 360 uit zichzelf een 20 gigabyte hardeschijf bezitten die zoals eerder gezegd is uit te breiden naar bijvoorbeeld 40 gigabyte en misschien wel meer. Uiteraard zijn zoals we op een Ourcolony.net plaatje al zagen ook memoryunits nog van de partij. Dit keer vanaf 64MB en met een handig draaghoesje zodat je ze makkelijk kunt meenemen aan je sleutelhanger. Verder bevat de Xbox 360 al van zichzelf over WiFi mogelijkheden, voor draadloos netwerk en internet, en kan er ook nog steeds een normale ethernetkabel worden aangesloten. Het geheel gaat gekoeld worden door twee ventilators, waarvan er één uitgaat tijdens het kijken van DVD’s om minder geluid te produceren. Verder bevat de chip ook een waterkoelingstechniek van Microsoft om de temperatuur van de chips nog verder te beperken zonder te veel herrie te maken.

    Accesoires

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Allerlei kabels voor o.a. HDTV :

    [​IMG]

    Live

    Er is veel meer aandacht aan live besteed bij de xbox 360. Er zijn daarom ook veel meer mogelijkheden. Je kan gewoon met iedereen praten, maakt niet uit in welk spel hij of zij zit. Je hebt een eigen profiel met een reputatie, vaardigheden, enz. Elk spel zal iig live ondersteunen.
    Dei grootste verandering is dat er nu 2 verschillende versies van xbox live verschijnen. Namelijk silver en gold. Bij xbox live silver hoef je niets te betalen. Je kan dan wel gewoon een profiel maken zoals je bij xbox live gold ook kan. Er is echter wel een groot verschil: met xbox live silver kan je niet online gamen. Daar heb je dan een xbox live gold abbonnement voor nodig. Het gold abbo zal net zo veel gaan kosten als xboxlive nu kost en alle huidige xboxlive abbo's zullen ook overgezet worden naar gold bij de launch. Ook is er bekendgemaakt dat er geen creditcard meer nodig is. Door dit alles wordt live veel toegankelijker.

    [plaatje]http://archief.xboxworld.nl/images/content/31031.jpg[/plaatje]​

    Een ander groot verschil is dat er nu een uitgebreide plek is waar je vanalles en nog wat kunt kopen (marketplace). Niet alleen contents voor een game, maar ook muziek, films, demo's, enz. Die marketplace is gewoon te berijken vanaf het dashboard.

    [plaatje]http://archief.xboxworld.nl/images/content/31032.jpg[/plaatje]​
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    mijn vraag uit het vorige deel...iemand die de oplossing weet?
     
  3. Daddy Snow NL

    Daddy Snow NL Ijskoud de lekkerste

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    @Dulle: Dan ga je naar je Gamer Profile (In het Dashboard), en dan selecteer je "Enable Auto Sign-in". Vanaf dan moet 'ie elke keer automatisch inloggen.
     
  4. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat heb ik ook sinds die laatste update. Naja, hopen dat bovenstaande methode werkt :)
     
  5. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    een vraag:mijn xbox deed het niet meer na het spele van doa4 .
    hij liep steeds vast en alles, ligt dat aan het spel of me xbox 360
     
  6. rogier83

    rogier83 Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een vraagje, is het mogelijk om een jpeg bestandje van een dvd'tje te gebruiken als plaatje voor je gamer profile? Ik heb nu dus net x360 maar ik kon alleen maar kiezen tussen een aantal saaie plaatjes en lukt het mij niet om ergens anders vandaan een picture te plaatsen... Iemand enig idee? Of moet je ermee online gaan en punten gaan spenden om een leuk plaatje te gebruiken?
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    _O_
    it worked :D

    nu maar wachten tot ik mijn 360 (weer) terug krijg :9
     
  8. Daddy Snow NL

    Daddy Snow NL Ijskoud de lekkerste

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan dat niet, je kunt alleen kiezen uit de plaatjes die ze aanbieden, hetzij de gratis plaatjes danwel de plaatjes die je kunt kopen via de Marktplaats. Je kunt wel de achtergrond wijzigen in een zelf gekozen plaatje, maar ik weet niet of dat kan vanaf een dvd'tje. Het kan wel via Media Connect.

    @Dulle; Blij om te horen dat het gelukt is.
     
  9. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Is de xbox ook regio vrij? Dus kan ik games van USA op de de Europese xbox360 afspelen?
     
  10. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Sommgie games zijn Regio Vrij.
    Zoals RR6.
     
  11. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik een USB Hub aansluiten op 1 van mijn 2 USB slots? Zodat ik er bijvoorbeeld ook 4x een wired controller kan aansluiten, een externe HDD, of bijvoorbeeld een MP3 speler? Dat zou namelijk erg fijn zijn.

    Hopelijk komt Microsoft ooit met een update waarbij je je externe harde schijf kan gebruiken als Demo opslag en opslag voor bijvoorbeeld Halo en Ninja Gaiden. Een tijdje terug dacht ik dat die 13 GB wel genoeg zou zijn, maar met dit soort downloads, en mappacks voor bijvoorbeeld Ghost Recon en Call of Duty 2 gaan die harde schijf snel volgooien. Ik ben overigens benieuwd of die gratis gaan worden, het is maar te hopen van wel.
     
  12. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Je kan een USB Hub gebruiken voor vier wired controllers
    2. Je kan een MP3 speler aansluiten op de 360
    3. Je kan ook een externe HDD aansluiten op je 360, maar je kan daar geen Demo's, savegames o.i.d. van de 360 op zetten.
    4. Microsoft komt niet met een update voor de externe HDD, anders krijg je allemaal gemode savegames enzo.

    Nu mijn vraag:

    Kan je een USB headset gebruiken op de 360?
    En voor welke games voor de 360 kan je nu al een USB toetsenbord gebruiken? En komen er nog games waar je een USB toetsenbord kan gebruiken?
     
  13. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    tenzij MS een patch maakt wat alleen mogelijk maakt om savegames op Memory Cards en de MS HDD te zetten. iig, het zou mooi zijn en tegelijk te mooi om waar te zijn.
     
  14. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Een beetje antwoord graag _0/
     
  15. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Final Fantasy 11 op dit moment alleen.

    De Xbox360 heeft 4 USB poorten dus ik denk van wel(weet het niet 100% zeker)

    Uhm Test Drive Unlimited(als ik me niet vergis), Huxley en dat was het wel ongeveer voor dit jaar ;)
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    correctie 3 USB poorten!
     
  17. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Oke ook goed ;)
     
  18. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    De 360 leest toch geen Video-CD? Of wel???

    edit: al gevonden. Kan niet, jammer.
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2006
  19. ViperGTS

    ViperGTS _/_/_/_/_/

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey heb ff een vraag, heb namelijk een probleempje.
    Ik heb laatst een 360 gekocht, maar toen ik m uit de doos haalde en het plastic van de hdd afhaalde zag zag ik dat er lelijke plekken op het aluminium plaatje zaten.

    Weet iemand misschien of ik alle data tijdelijk op mn pc kan zetten ofzo (of een andere manier), zodat ik het op een nieuwe hdd kan zetten?
    Anders ben ik namelijk al m'n savegames kwijt als ik m kan ruilen voor een nieuwe hdd. :{
     
  20. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Een Memory Card helpt je verder ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina