1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox360 Algemeen [vragen / opmerkingen] deel 2

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 8 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    je zegt het volgens mij verkeerd: je hebt geen live nodig (wel een internetverbinding), en je hebt wel een HD nodig

    Om BC te krijgen kun je:
    * Updaten via Xbox Live®. of
    * Een dvd of cd branden.of
    * Een cd per post bestellen via Xbox.com.

    voor meer info: http://www.xbox.com/nl-NL/games/backwardscompatibility.htm


    Achterwaartse compatibiliteit
    11 november 2005
    Vragen met antwoorden van Todd Holmdahl op xbox.com



    Todd Holmdahl, the man with the answers.

    Todd Holmdahl

    Een van de kwesties die speelt bij de release van de Xbox 360™ is achterwaartse compatibiliteit. We weten dat veel van de toptitels van de originele Xbox® kunnen worden gespeeld op de nieuwe console, maar welke? Hoe gaat het hele proces in zijn werk?

    Bij onze zoektocht naar antwoorden zijn we tot de hoogste regionen van het bedrijf doorgedrongen en kwamen we uiteindelijk terecht bij Todd Holmdahl, de Corporate Vice President van de Xbox-productgroep. Todd heeft een belangrijke baan: hij is verantwoordelijk voor het ontwerp, de technologie en de productie van alle Xbox consoles ter wereld. Todd heeft een cruciale rol gespeeld aangezien hij een van de oprichters van het Xbox-programma is. Sinds het begin van het programma heeft hij geholpen om de visie voor het programma te bepalen, heeft hij leiding gegeven bij het ontwerp, de ontwikkeling en de productie van de console en heeft hij een bijzonder getalenteerd team samengesteld.

    Wij zijn bij Todd langsgegaan om uit te zoeken welke plannen Microsoft® heeft met betrekking tot deze belangrijke kwestie. Dit zijn zijn antwoorden.



    V: Is de Xbox 360 achterwaarts compatibel?

    A: Ja. We streven ernaar dat op de introductiedag meer dan 100 originele Xbox games beschikbaar zijn voor de Xbox 360. Vandaag kunnen we al 100 titels garanderen, waaronder franchises als Halo® , Halo® 2; Star Wars® Knights of the Old Republic® I en II (LucasArts); Ninja Gaiden® en Ninja Gaiden® Black (Tecmo®); en Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, en Grand Theft Auto: San Andreas™ (Rockstar Games). Uiteraard blijft ons doel om zoveel mogelijk games achterwaarts compatibel te maken

    V: Welke 50 games zijn achterwaarts compatibel?

    A: Je kunt op Xbox.com/games een actueel overzicht vinden van alle originele Xbox games die op de Xbox 360 kunnen worden gespeeld. De lijst bevat nu ongeveer 50 titels en we zijn van plan om vóór en ook regelmatig na de introductiedatum meer titels toe te voegen.

    V: Tijdens de E3 heeft Microsoft laten weten dat 'toptitels voor de Xbox' ook op de Xbox 360 kunnen worden gespeeld. Wat werd daarmee precies bedoeld?

    A: Dat is een goede vraag. We hebben met man en macht eraan gewerkt om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk originele Xbox games op de Xbox 360 draaien. Hierbij moeten we ons houden aan een nauwgezette procedure. Dit betekent echter dat niet alle games klaar zijn op de introductiedatum.Uiteraard zijn we begonnen met de meest verkochte games en de games die veel op Xbox Live worden gespeeld. Ook hebben we ons speciaal gericht op games die in deze kerstperiode veel zullen worden verkocht. Inmiddels zijn we er al in geslaagd om games als Half-Life 2 , (Valve), Tony Hawk’s American Wasteland (Activision, Inc.), en Pro Evolution Soccer 5 (Konami Digital Entertainment) achterwaarts compatibel te maken.

    V: Hoe werkt deze achterwaartse compatibiliteit?

    A: Zoals we al eerder hebben aangegeven, wordt achterwaartse compatibiliteit voor de Xbox 360 softwarematig gerealiseerd. Nu we de technische problemen hebben overwonnen en de emulator goed werkt, zijn we voor alle originele Xbox titels handmatig aan het controleren of deze op de Xbox 360 kunnen worden gespeeld. Ik ben er trots op om u en de lezers te kunnen vertellen dat de emulatiesoftware gemakkelijk is te verkrijgen en bovendien niets kost. Gamers kunnen zelfs kiezen: je kunt de nieuwste software-updates via Xbox Live downloaden, een cd branden vanaf xbox.com of via Xbox.com een cd bestellen die tegen verzendkosten thuis wordt bezorgd.Je hoeft deze cd vervolgens alleen maar in de Xbox 360 te plaatsen.

    V: Je hebt gezegd dat elke titel handmatig wordt gecontroleerd. Kan dit niet makkelijker bij games met een vergelijkbare technologie?

    A: Toen we ons op de meest verkochte games richtten, bleken veel andere games dankzij technologische overeenkomsten te werken. Dus ja, games met dezelfde engines en technologieën hebben als extra voordeel dat ze makkelijker op achterwaartse compatibiliteit kunnen worden gecontroleerd.

    V: Brengt het spelen van Xbox games op de Xbox 360 voordelen met zich mee?

    A: Absoluut. Een van de belangrijke pluspunten van de Xbox 360 is dat elke game in high-definition kan worden gespeeld.Met gepaste trots kunnen we nu melden dat dit ook voor de originele Xbox games geldt. Alle originele Xbox games worden opgewaardeerd naar 720p, en 1080i zal profiteren van de anti-aliasingmogelijkheden van de Xbox 360. Hierdoor wordt het beeld op de Xbox duidelijker en scherper dan ooit.

    V: Wat gebeurt er als ik een game wil spelen die niet achterwaarts compatibel is?

    A: Als je een game in de console plaatst die niet op de lijst op Xbox.com/Games voorkomt, kun je de game niet op de Xbox 360 spelen. Je krijgt dan een foutbericht waarin je wordt gevraagd om een leesbare game-disc te plaatsen.

    We werken momenteel intensief samen met onze onafhankelijke partners om te bepalen welke titels het beste als eerstvolgende achterwaarts compatibel kunnen worden gemaakt.We ontvangen graag rechtstreeks feedback van gamers.

    V: Achterwaartse compatibiliteit wordt op andere consoles hardwarematig bereikt. Waarom niet op de Xbox 360?

    A: We wisten dat achterwaartse compatibiliteit met onze overstap naar de nieuwe en veel krachtigere CPU en GPU een hele uitdaging zou worden. Talloze gamers hebben ons echter laten weten dat achterwaartse compatibiliteit zwaar voor hen zou wegen bij de next-generation Xbox. Dit is alleen mogelijk door de Xbox hardware te emuleren, inclusief de CPU en GPU.Dat dit is gelukt, is een geweldige prestatie van het team en laat perfect zien hoe krachtig het platform is dankzij de CPU met drie kernen en de krachtige GPU. Een softwareoplossing laat niet alleen zien hoe krachtig het platform is, maar ook hoe flexibel het is. We zijn dan ook bijzonder trots op dit resultaat. Na de testfase hebben we ook nog handmatig gecontroleerd of elke game aan onze uiterst strenge kwaliteitseisen voldoet. Pas daarna bevestigen we dat een game achterwaarts compatibel is.

    V: Heb ik voor achterwaartse compatibiliteit een vaste schijf nodig?

    A: Ja. Xbox 360 wordt standaard geleverd met een vaste schijf van 20 GB, zodat gamers originele Xbox games kunnen spelen. Degenen die voor een Xbox 360 Core System kiezen, kunnen een vaste schijf kopen wanneer ze op een bepaald moment behoefte aan achterwaartse compatibiliteit krijgen.

    V: Waarom heb ik voor achterwaartse compatibiliteit een vaste schijf nodig?

    A: Dit heeft in feite te maken met verschillen in de architectuur. Voor achterwaartse compatibiliteit moeten we de procedures en functies van de Xbox reproduceren via gegevens die op de vaste schijf zijn opgeslagen.

    V: Als ik het Core System koop, kan ik er mijn Xbox games dus niet op spelen?

    A: Als je originele Xbox games op een Xbox 360 Core System wilt spelen, heb je alleen maar een vaste schijf nodig voor achterwaartse compatibiliteit.

    Met het Core System kun je zelf kiezen.Als je alleen Xbox 360 games wilt spelen, je via een memory-unit bij Xbox Live wilt aanmelden en wilt profiteren van de functies voor digitale media op de Xbox 360, dan is het Xbox 360 Core System waarschijnlijk de beste keuze. Vooral als je van plan bent om Xbox games op je Xbox console te spelen of als je nooit een Xbox hebt gehad.Je kunt dus het Xbox 360 Core System kopen en een vaste schijf toevoegen als je daaraan toe bent.

    V: Heb ik naast een vaste schijf nog iets anders nodig voor achterwaartse compatibiliteit?

    A: Nee hoor. Het is allemaal heel eenvoudig. Je hebt alleen een vaste schijf voor de Xbox 360 nodig plus de gratis software die beschikbaar zal worden gesteld via Xbox Live en Xbox.com.

    V: Is Xbox Live Arcade op de Xbox 360 achterwaarts compatibel?

    A: Vanwege veranderingen in de technologie zijn de huidige Xbox Live Arcade-games niet compatibel met Xbox 360. We blijven Xbox Live Arcade-games echter ondersteunen en als je een Xbox hebt, kun je in de toekomst ook nieuwe games verwachten.

    V: Waarom hebben jullie sinds de presentatie op de E3 zo weinig losgelaten over achterwaartse compatibiliteit?

    A: We hebben een hekel aan geruchten.We wilden alles goed uitleggen, maar daar moesten we wel eerst klaar voor zijn. Het gaat hier om revolutionaire ontwikkelingen op het gebied van softwaretechnologie en het kost tijd om alles goed voor elkaar te krijgen.

    V: Hoe worden de emulators voor achterwaartse compatibiliteit beschikbaar gesteld?

    A: Je kunt deze op allerlei verschillende manieren verkrijgen.

    Xbox Live Silver- en Gold-leden maken via hun Xbox 360 verbinding met Xbox Live en plaatsen een originele Xbox game in de console. Er wordt dan automatisch gecontroleerd of je over de nieuwste emulatiesoftware beschikt. Als dit niet het geval is, wordt de software automatisch als onderdeel van een systeemupdate naar de Xbox 360 gedownload. Daarna wordt de console opnieuw opgestart en de originele Xbox game geladen.

    Als je geen deel uitmaakt van ons Xbox Live-netwerk, kun je de emulators downloaden vanaf Xbox.com en op een cd branden. Daarna plaats je de cd in de Xbox 360, zodat de emulator automatisch kan worden geïnstalleerd. Je kunt ook naar Xbox.com gaan en een cd bestellen, die dan tegen verzendkosten bij je thuis wordt bezorgd.

    V: Wat moet ik doen als ik niet online kan?Kan ik de software ook via tijdschriften bestellen?

    A: We laten momenteel hierover onze gedachten gaan. We moeten bekijken of dit mogelijk is. We zijn ons ook nog aan het verdiepen in andere methoden.

    V: Ik heb begrepen dat ik de emulators via Xbox.com kan downloaden en op een cd kan branden. Hoe groot zijn deze bestanden?

    A: Het zijn vrij kleine bestanden, van minder dan 5MB.

    V: Zijn er al emulators standaard op de vaste schijf opgeslagen?

    A: Standaard is voor de echte Halo-fans een eerdere versie van de emulator met ondersteuning voor Halo en Halo 2 opgeslagen op de vaste schijf van de Xbox 360. Als je Halo online wilt spelen of als je een andere Xbox game wilt spelen, heb je echter de volledige emulatorupdate nodig.

    V: Klopt het dat Microsoft met ontwikkelaars bekijkt of in de toekomst emulators op nieuwe Xbox game-discs kunnen worden opgeslagen?

    A: Microsoft is momenteel diverse leveringsmethoden aan het onderzoeken en het opslaan van downloadgegevens op Xbox game-discs behoort beslist tot de mogelijkheden.

    V: Zijn toekomstige Xbox games achterwaarts compatibel?

    A: We laten de console die zoveel voor ons heeft betekend, beslist niet vallen. De toekomst van de Xbox ziet er nog altijd zonnig uit en er zullen nog vele topgames voor de console worden gemaakt door de beste ontwikkelaars ter wereld. Daarom werken we met ontwikkelaars samen om ervoor te zorgen dat hun games in de toekomst ook op de Xbox 360 kunnen worden gespeeld.

    V: Hoe zit het met opgeslagen games en gratis en betaalde downloads? Kunnen deze naar de Xbox 360 worden overgezet?

    A: Er kan geen materiaal van de Xbox naar de Xbox 360 worden overgezet. Dit geldt zowel voor opgeslagen gegevens als downloads. Alle gratis downloads voor originele Xbox games en bonuscontent voor Halo 2 worden echter gratis beschikbaar gesteld via Xbox Live Marketplace. Als je een Xbox 360 hebt, kun je dit materiaal gratis verkrijgen als je een Xbox Live Silver- of Gold-abonnement hebt.

    V: Ik moet al mijn downloads dus nog een keer kopen?

    A: Voor de huidige Xbox generatie geldt dat downloads niet van de ene naar de andere console kunnen worden overgebracht. Dit geldt ook voor de Xbox en Xbox 360.

    V: Wordt op de verpakking van nieuwe Xbox games in de toekomst aangegeven of ze op de Xbox 360 kunnen worden gespeeld?

    A: Nee. Je kunt op Xbox.com/games bekijken of bepaalde games al dan niet op de Xbox 360 kunnen worden gespeeld.

    V: Kunnen games tegelijk op verschillende platforms worden gespeeld? Kan ik Halo 2 bijvoorbeeld op de Xbox 360 spelen, terwijl een vriend van me via een Xbox meedoet?

    A: Ja. Je kunt originele Xbox games tegelijk op de Xbox 360 en de Xbox spelen. Ik kijk nu al uit naar de eerste Halo 2-confrontaties tussen de Xbox en de Xbox 360 op Xbox Live.

    V: Hoe zit het met mijn Xbox Live-account? Kan ik in Halo 2 mijn oude personage blijven spelen?

    A: Absoluut, alle huidige Xbox Live-accounts worden naadloos als Xbox Live Gold-accounts overgezet naar de Xbox 360. Je behoudt je gamertag, lijst met vrienden, stats en de reputatie die je in de loop der tijd hebt opgebouwd.

    V: Als de introductie van de Xbox 360 zou worden uitgesteld, zou het jullie dan zijn gelukt om alle games vóór de introductiedatum achterwaarts compatibel te maken?

    A: Het maakt niet uit in hoeverre dit zou zijn gelukt: de tests zouden nog altijd rond de introductiedatum hebben moeten plaatsvinden, omdat we de definitieve hardware gebruiken om elke game handmatig te controleren.

    V. Hoe vaak zullen de emulatieprofielen voor games worden bijgewerkt?Wordt er meteen een update/correctie gepubliceerd als er bijvoorbeeld een fout in het Halo 2-emulatieprofiel wordt gevonden?

    A: Hier komt ons uitgebreide testproces om de hoek kijken. Het kost inderdaad meer tijd om de games klaar te krijgen, maar we weten dan tenminste wel zeker dat elke game naar behoren werkt. Daarmee wil ik niet beweren dat er helemaal geen fouten in onze games zitten, maar wel dat de kans op fouten aanzienlijk kleiner is. Als er zich toch een probleem voordoet, zullen we dit uiteraard zo snel mogelijk oplossen.

    V. Wanneer zijn alle Xbox V1 games achterwaarts compatibel?

    A: We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk originele Xbox games op de Xbox 360 werken en we voegen regelmatig nieuwe games aan de lijst met compatibele games toe.

    V: Op basis van welke criteria wordt bepaald welke Xbox games achterwaarts compatibel worden gemaakt op de Xbox 360? Hoe ver gaan jullie terug in het Xbox assortiment?

    A: Wanneer we het over het Xbox assortiment hebben, bedoelen we het volledige Xbox assortiment. Hieronder vallen alle games die sinds de introductie van de Xbox in 2001 zijn uitgebracht en games die nog uit moeten komen. Zoals gezegd geven we voorrang aan de meest verkochte games en games die veel op Xbox Live worden gespeeld, en we duiken elke dag weer dieper in het assortiment.

    V. Kunnen internationale Xbox games op de Xbox 360 worden gespeeld?

    A: Alle games hebben nog steeds een regiocode. Dit betekent dat ze alleen binnen hun oorspronkelijke regio kunnen worden gespeeld.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2006
  2. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog maar eens m'n vraag stellen dan. Hebben de mensen met een Premium hier ook de handleiding van een Core?
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    kan ik geen antwoord op geven (heb zelf een Core), maar dat maakt toch niks uit...:confused: in principe is het syteem precies hetzelfde...
     
  4. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar daar was ik benieuwd naar. Het zou toch een slordige fout zijn. Er staan dan ook plaatjes van van een Core in.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de premium is een core ... de hdd is optioneel
     
  6. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh vandaar, bedankt:)
     
  7. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen de 360 uit kwam las ik dat je een play&charge kit kreeg bij het primium pack. nu heb ik deze gekocht (via i-net) maar heb die kit er niet bijgekregen.
    iemand wel?
     
  8. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, die zat er niet bij.
     
  9. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Kan ik video kijken vanaf een extern apparaat? Kwil nml bleach kijken op m'n tv.
    En anders moet ik maar gaan branden.
     
  10. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Koop een video recorder :p
     
  11. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    *zucht* Hoe kan ik dan bestanden van mijn pc op een videoband zetten? :+
     
  12. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Huuhuhuuhuhuu........ *Stilte heerst*
    Via Media Center misschien
     
  13. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    een videoband met media center? -_-
     
  14. citroensap

    citroensap Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik sta op het punt om een Xbox360 aan te schaffen alleen ik kom er niet helemaal uit. 1 : Is het nu zo dat je perse een harde schijf moet kopen of memory card om savegames etc op te slaan als je een Core pack koopt? 2 : Klopt het dat als je een premium pack koopt je dan met Xbox Live Silver je niet online kunt gamen en daarvoor alsnog een Gold abbonement aan moet schaffen? 3 : Van welke games zijn er goede demo`s gratis te downloaden via live? Zodat je een goed beeld van het spel krijgt? Ik ben namelijk van plan 2 games bij aanschaf te kopen en heb geen zin in een miskoop. Dus dat ik eerst 1 game koop en een paar demo`s download en dan na het spelen van die demo`s nog een spel aanschaf. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen !
     
  15. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij bedoelt de video via media center naar je 360 streamen ;)
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    1 : Yep, als je een Core koopt moet je een HD of een MU kopen om iets te kunnen opslaan (ikzelf ben voor het Core pakket + MU gegaan, omdat dat goedkoper is ;) )

    2 : Met Xbox live Silver kun je idd niet online gamen (op een premium EN Core), maar je krijgt wel altijd eerst een maand gratis Gold, om ff te testen of je dat wel leuk vind :)

    3 : lijst met demo's :
    * Battlefield 2: Modern Combat™
    * Blazing Angels™: Squadrons of WWII
    * Burnout Revenge™ (Xbox 360)
    * Call of Duty® 2
    * Condemned: Criminal Orgins™
    * EA SPORTS™ Fight Night Round 3
    * FIFA 06: Road to FIFA World Cup
    * Full Auto™
    * Kameo™: Elements of Power™
    * Madden NFL 06
    * NBA Live 06
    * Need for Speed™ Most Wanted
    * Project Gotham Racing® 3
    * QUAKE™ 4
    * Ridge Racer 6
    * The Outfit™
    * Lara Croft Tomb Raider™ LEGEND
    * Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter™
     
  17. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Tsja alleen jammer dat je HD zo super snel vol is met al die demo's en trailers. Heb nu 15 Demo's (incl. King Kong), 40 trailers, en 16 Arcade Demo's :eek:.

    Staat dat ik nog maar 1 gb over heb :'-(
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    dat is een van de redenen waarom ik eerst gewoon een Core + MU heb gekocht :p (MU is altijd handig ivb met Backup praktijken ;)) en nu wacht ik gewoon af dat er een HD van 40 gieg uitkomt.
    wss kom ik dan uiteindelijk goedkoper uit :D
     
  19. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand de instellingen voor de headset doorgeven want ik krijg dat ding niet aan de praat, ik hoor niemand praten op ghost recon of op de Battlefield demo. Ik ben bang dat hij het niet doet.
     
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit gaat wel over xbox. Ik zat major nelson podcast te luisteren zegt hij oppeens: where ever you from, tokio, new yor, amsterdam, the netherlands :p Hij weet niet dat dat onze hoofdstad is :9
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina