XBOX360.. Een nieuwe Revolutie?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Plasticman NL, 30 okt 2005.

1. Alle games op 1 console, waarom eigenlijk niet??

Anders moet je straks weer een paar hondered euro neertellen voor een nieuwe console ... :'-(
    Alle toppers die nu gepland staan voor welke console dan ook, kunnen makkelijk voor de 360 ontwikkeld of doorontwikkelt worden en hierop uitkomen.
    Er zijn veel developers die HEEL graag met MS om tafel zullen gaan zitten om samen hun droomgames te kunnen waarmaken.

Het kost de developers dan ook geen tijd meer om de spellen te "poorten" naar de andere consoles.
    Deze tijd kunnen ze nu gebruiken voor het perfectioneren van de gameplay en de graphics die er vervolgens alleen maar beter om zullen worden.

De ontwikkelaars van de spellen moeten op deze manier juist extra de concurrentie en de strijd met elkaar aangaan en gaan echtwel hun uiterste best doen om een topgame te maken.
    Elke 'Race' of 'Shooter' fan behoort dan ineens tot hun doelgroep.

Het is dan hetzelfde principe als hoe het op de PC's al 25 jaar gaat.
    'Microsoft Windows' is het besturingssysteem dat door 99,9 procent van alle computers ter wereld gebruikt wordt. En waar tegelijkertijd ook no eens 99,9 % van alle software op kan worden afgespeeld.

Dit zal naam mijn mening een van de grootste doorbraken en vooruitgangen voor het gamen OOIT gaan worden..
    Een nieuwe standaard...
    NOOIT geen gedoe meer met 'poorten' of 'exlusives'

ALLE Topgames....op 1 systeem.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2005
  2. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Concurrentie zal er altijd zijn.

MS is al met monopolie bezig, maar de XBOX-afdeling heeft gelukkig nog veel concurrentie.

3. Ms. Smith

Ms. Smith Smithfire

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste vind ik dat iedereen een keuze moet kunnen maken tussen verschillende spelcomputer, omdat iedereen een andere smaak heeft. Ik koop de Xbox 360, omdat ik Xbox-live helemaal top vind en alle andere mogelijkheden op dit systeem ook. Sommige mensen willen alleen maar kunnen gamen dus kopen ze liever een gamecube (niet veel extra mogelijkheden enz.).
    Zo kun je aan ieders smaak voldoen, er is tenslotte ook niet 1 soort mobiele telefoon.
    Ten tweede blijft concurrentie zo bestaan en moeten developers hun uiterste best doen om games van een andere console te evenaren of zelfs te verbeteren. Hierdoor bijft iedereen zijn best doen (wat ze natuurlijk ook zouden doen als er maar 1 console was, maar nu zit er meer druk achter het presteren).
    Ten derde zal alleen een heel groot bedrijf alle ontwikkelaars kunnen betalen, Nintendo zou nooit of te nimmer alle ontwikkelaars op kunnen kopen om voor hun te gaan werken. Niemand van de spelcomputermakers zal vredig willen gaan samenwerken, want dan zien ze gewoon hun winst naar de hel gaan.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar dat gaat gewoon nooit gebeuren...

4. SupahMaster

SupahMaster Guest

Stop nou eens met je nutteloze spam-topics je kan toch wel uberhaupt weten dat dit nergens over gaat!

5. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3

Misschien kun jij ook wel eens stoppen met doen alsof je een mod bent? :)

6. Ms. Smith

Ms. Smith Smithfire

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad...
    Ik vind dat hij wel een leuk onderwerp aansnijdt, want veel mensen discussiëren hier namelijk over.

7. Je moet het ongeveer hetzelfde gaan zien als wat de hele 'Filmindustrie' nu ook is.
    Het zou toch ook ondenkbaar zijn als je maar de helft van de DVD's bij de videotheek kon kijken? Dat is ook 1 standaard..

Aan de Hardware zal het niet meer gaan liggen deze generatie denk ik.
    De vooruitgangen moeten nu met de software bereikt gaan worden, en daar gaat een ongekende strijd in komen :D .

Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2005
  8. SupahMaster

SupahMaster Guest

Dat doe ik niet.
    En waarom zou er uberhaupt maar 1 console komen. Sony gaat toch niet eens stoppen met het maken van consoles aangezien ze daar veel opbrengst van hebben en Nintendo gaat ook niet zo stoppen, want consoles maken doen ze al 25 jaar.

9. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6

dat is wel de grootste bullshit ooit! concurentie is goed daardoor zijn de prijzen lager en worden er beteren producten gemaakt als er maar 1 console zou zijn zou hij niet heel goed hoeven te zijn omdat hij toch de enige is. ten 2e zouden bedrijven zoals sony en ms nooit samen gaan werken ze willen allebij aanzien en een grote winst.

10. Ah okee, maar als dat zo zou zijn. Dan komen er volgens jou vast alleen nog maar hele slechte films de laatste jaren.. Die ook nogeens met de dag duurder worden om te kopen.?

Ze zullen de prijzen niet onnodig hoog houden.
    Ze verdienen een stuk meer aan een game die ze voor 50 euro 1.000.000 keer kunnen verkopen dan dat ze hem 75,- euro aan de helft kunnen verkopen.
    De prijzen zullen eerder richting die van PC games gaan.

11. SupahMaster

SupahMaster Guest

Als ze allemaal samen gingen werken moeten ze dus ook de winst delen. Dat zouden ze NOOIT doen. VooDoo300 heeft gelijk , Son¥ en M$ zouden NOOIT samenwerken.

12. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dit ook een bullshit topic.

het nadeel namelijk van 1 console is dat de maker daarvan zelf de prijs kan bepalen omdat mensen toch geen keuze hebben. nu is er niet alleen prijs-concurrentie tussen games maar ook tussen consoles.

verder is het in deze samenleving zo dat elk bedrijf winst wil maken, en de maximale winst wordt gehaald door zo veel mogelijk te concurreren. (dit is niet helemaal waar, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

edit: en bedrijven willen altijd winst maken, of het nou m$, apple, sony, nokia of wie dan ook is. dus als ze een bestaand (goed) lopend product hebben zullen ze dat echt niet zomaar opgeven.

Laatst bewerkt: 30 okt 2005
  13. Jullie hebben mij er nooit over gehoord dat die 2 samen zullen gaan werken :)
    Maar grote games als o.a Metal gear Solid, en Gran tourismo en zo velen, zullen echt NOOIT verdwijnen.

14. SupahMaster

SupahMaster Guest

Nee maar als ze niet gaan samenwerken dan gaan ze toch zeker ook niet stoppen, dan blijven ze doorgaan met consoles maken en concurreren.

Maar dit is echt bullshit, want waar get het nu over. juis ja, nergens.

* report nogmaals thread

15. Sony maakt die console, niet de spellen..

En inderdaad bedrijven willen winst maken, en MS het meeste (die zijn gek op winst :) )
    Zo hebben ze afgelopen september nog 1 miljard winst gemaakt... (dat is meer dan SONY in heel 2004)
    En dit gaat jaar in jaar uit zo bij MS en ze hebben zo tientallen miljarden aan reserves achter de hand..
    Bill heeft zijn oogje laten vallen op de totale 'gaming-industie' en die ligt deze ronde voor hem voor het oprapen.

16. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    Dat is echt appels met peren vergelijken. het verschil met de film industrie is dat de makers van de dvd spelers geen films maken en daardoor zich moeten aanpasen aan de films.maar als ms een goed spel maakt doen ze dat om hun eigen xbox te promoten en zorgen dat die dan meer gekocht word.

17. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    HAHAHA, Ik heb al veel onzinnige threads gezien maar dit is wel erg onzinnig. Te leuk om te laten liggen. :)

Ach ja, wat sommige allemaal leuk vinden.

Kunnen ze trouwens dan ook niet gelijk 1 computer gaan maken. Als alle fabriekanten samenwerken hebben we 1 top computer. Oh en 1 grafische kaart en dan ook maar gelijk 1 geluidskaart ontwikelen. hahaha

18. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Plasticman op zich best een punt heeft. Wanneer er 1 platform is, waarvoor developers spellen zullen maken, hebben ze 1 standaard waar ze naar moeten streven. Concurrentie zal komen in de vorm van de developers als Ubisoft en EA-games. Wat is er nou mooier dan Gran Turismo 4 en PGR3 op 1 console? Het zal de concurrentiestrijd alleen maar bevorderen. Denk aan Killzone 3 en Halo3. Originaliteit zal niet langer meer ongemoeid blijven. Killzone is voor de mensen met een PS en Halo voor de mensen met een Xbox.

Ik ben niet per definitie tegen Sony(ze maken ook leuke tv's :p). Ik denk echter wel dat gezien het budget van Microsoft het niet ondenkbaar is dat er uiteindelijk 1 platform zal komen waarop alle games gemaakt zullen worden. Kijk naar de PC markt, 99.9 procent is sterk overdreven. Maar zeg dat 85% van de PC systemen uitgerust zijn met Windows. De vetste en mooiste spellen worden gemaakt voor dit ene platform!

Waarom is het ondenkbaar dat developers voor 1 platform gaan ontwikkelen? Ik denk niet aan een samenwerking tussen Sony en Microsoft. Maar Nintendo kan met haar aparte revolutionaire ideeen een breed scala aan producten/games ontwerpen.

De laatste geruchten op het internet beschrijven de CPU van de Revolution. Deze zou gebruik maken van 2 cores. Hetzelfde principe als de CPU van de Xbox 360.

Waar het uiteindelijk op aankomt is geld en aandeelhouders. Microsoft heeft het geld en het vertrouwen. Vertrouwen betekend aandeelhouders.

Conclusie: Plastic heeft zeker een sterk punt. Echter is deze discussie niet geschikt voor de vele jonge pubertjes die een natte droom krijgen van alleen een PS2 of een Gamecube of Xbox. Daarom is het misschien verstandiger om dit topic op Tweakers.net te openen waar mensen met een gezond volwassen verstand na posts kijken.

19. Ms. Smith

Ms. Smith Smithfire

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit geen onzinnige thread, want sommige mensen praten hier weldegelijk over. Het is echt niet allemaal bull wat hij verteld, want eerst werd er ook al gespeculeerd over de overnamen van Nintendo door MS.
    Alleen kan dit gewoon niet en zal dit ook nooit gebeuren..

20. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    een beetje zoals het communisme.......een mooi plan maar eigenlijk niet uitvoerbaar.

Deel Deze Pagina