Xbox360/gameverhuur intresse ?

Discussie in 'Algemeen' gestart door roy844, 8 apr 2008.

1. roy844

roy844 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoi,

Samen met een investeerder heb ik overwogen om een online verhuur bedrijf op te starten voor games voor de xbox360 en playstation 3 etc.

wij zijn natuurlijk benieuwd of hier markt voor is.

De spellen worden dan verhuurd en er word online betaalt vervolgens worden ze verstuurd en je kunt ze dan weer terugsturen via de post. Dit is het idee er kunnen nog wel wijzigingen worden gemaakt aan de verzend methode.

ik hoor graag jullie meningen en/of verbeteringen

Voer je stem uit op de volgende Website:

http://www.opinionpower.com/Surveys/462053402.html

mvg Roy,

Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Ik vermoed nu eigenlijk al dat er het een en ander schort aan je bedrijfsplan en dan met name op de doorlooptijd van sommige spellen. Denk hierbij aan het feit dat mensen een spel misschien langere tijd huren om 1000G te halen. Hierdoor wordt de restwaarde van het spel een stuk lager en heb je misschien moeite om het spel later nog eens te verhuren of te verkopen (zie ook de prijzen op dit forum).

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat je moet concurreren met bedrijven om de hoek; zo zijn er voldoende videotheken die ook games verhuren (misschien iets duurder) maar dat haal je er weer uit met de portokosten die jij voorstelt en de bereikbaarheid. Ook het persoonlijk contact met een videotheek-eigenaar en de mogelijkheid om games bij release te reserveren is groter/belangrijker.

Zo zijn er nog wel een aantal punten die mogelijk bijdragen aan het feit dat je misschien beter eens met de KvK of met je bank kan gaan praten om je bedrijfsplan door te lichten en daarna pas een survey van 1 vraag op te starten. Niet dat ik je de mogelijkheid op een eigen bedrijf niet gun maar ik zie even meer nadelen dan voordelen en met een survey alleen kom je niet veel verder in het inzicht van mensen.

3. Thomaskm

Thomaskm Active Member

Leuk Bevonden:
    19
    Ik zie er eerlijk gezegt niet zo heel veel potentie in,
    Men is nou eenmaal niet bereidt om èn te wachten op de game èn hem ook nog eens zelf terug te sturen, wat relatief veel werk kost vergelijkend met het simpelweg terugbrengen van een game naar de videotheek.

Zoals max3400 zei heb je idd dus ook erg last van concurrentie, ivm verhurenende videotheken e.d.
    Bovendien zal je brutowinst per product wat lager liggen vanwege de verzendkosten die nog bij het spel komen voor zowel ondernemer als consument! (dus je kan 4 euro per spel optellen bij het huurbedrag).

Ik zou er dus zelf iig niet aan beginnen, en denk eerlijk gezegt ook niet dat er animo voor is..
    But it's worth a shot
    Succes

4. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Verder heb je het probleem dat er veel jongeren willen huren die geen financiele middelen hebben. Kortom de doelgroep wil best, maar heeft geen geld of geen mogelijkheden om on-line te betalen. De "oudere" gamer koopt gewoon zijn games. Tegenwoordig wordt er steeds meer via Play-asia of dat soort shops dus de koopprijs is al lager. Verder heb je een enorm risicio van diefstal en verborgen kosten die gaan zitten in verpakking en verzending (en de handelingen daar rondom)

Ik denk dat je ROI zeer lastig is en erg risicovol. Maar mocht je het toch gaan doen, succes....

5. AgentSmith

AgentSmith Guest

'Klant' Nee hoor, ik heb geen game ontvangen...ondertussen (gna gna gna...whoo hoo..game binnen en niet terugsturen)

Of je moet ze allemaal €60,- borg laten betalen.

6. Thomaskm

Thomaskm Active Member

Leuk Bevonden:
    19
    of onder rembours ;)

7. BydoR

BydoR XBL gamertag: knackebrod

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, kan je gelijk nog 5 euro bij de verzendkosten optellen

8. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    ik vind het een goed idee.. zo gaat het ook wel eens met dvd's.. en omdat ik nergens 360 games kan huren zou ik het graag zien dat ik het hier kan doen voor een eurotje of 5 (ik kan me nog wel herinneren dat het om een abonnement ging en dat je zo dan geen vezendkosten hoefde te betalen..)

9. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Goed plan, in Amerika werkt het ook, dus waarom hier niet?

Ik zou er zeker gebruik van maken, ook omdat ze bij de videotheek hier maar een stuk of 10 spellen hebben, en ze die niet meteen op de release al hebben.

10. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Waar je bij 360 games ook nog eens op moet letten is hoe lang een game meegaat. Mensen zullen lang niet zo zorgvuldig omgaan met een huurgame als met iets wat ze zelf gekocht hebben. En we weten allemaal hoe goed de 360 is in het lezen van bekraste discs... :'-(

anyway, Goood luck!

11. AgentSmith

AgentSmith Guest

En wie gaat dat betalen? :thumbs: Wordt duur huren.

Ik zie het nu bij de TV aanbieders, films on demand. Ook dadelijk op Xbox Live en het PSN Network. Games on demand. Waarschijnlijk niet met deze generatie consoles, maar straks wel. Dead Rising III en Max Payne 4 liggen dadelijk niet alleen in de schappen, maar ook staan ze dan op Marketplace van de Xbox 3 en de PS4 voor €5,- goedkoper dan de nieuwprijs in de winkels. Tuurlijk heb je nu al Xbox 1 games on demand, maar ik denk dat het straks veel gaat aantrekken.

12. BydoR

BydoR XBL gamertag: knackebrod

Leuk Bevonden:
    0
    @AgentSmith
    Ik zie inderdaad ook dat in de toekomst verschijnen, net zoals op de pc het al het geval is met enkele games via Steam. Al wil ik altijd wanneer ik iets koop toch iets in mijn handen hebben.

13. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    In Amerika zijn dit soort bedrijfjes erg succesvol. Ik denk dat het hier ook wel kan lukken maar dan moet het wel slim in elkaar zitten.

14. roy844

roy844 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat er veel nadelen en voordelen zijn maar voordat je ook maar iets gaat doen is de vraag of er markt voor is het belangrijkst.

Met deze enquete probeer ik uit te zoeken of er markt is voor deze service:

nieuwe spellen te huren
    vervolgens klikken binnen ca 2 dagen in huis
    met een retour envelope
    ben je klaar met het spel stuur je hem terug en kun je de volgende uitkiezen.

Zoals er al eerder gezegd is in amerika werkt het ook, en de videotheken bieden weinig tot geen nieuwe spellen.

15. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Gezien de prijzen van games in het buitenland denk ik dat daar ok direct je grootste concurrent zit. Wat zou je vragen voor 2 weken een game verhuren, de portokosten, enveloppen en dergelijke?
    Hoe lang gaat een verhuur game mee?
    Hoe controleer je op krassen?
    Wat moet iemand betalen als jij krassen ontdekt?
    Wordt het dan een welles nietes spel?
    Wat als ik een game thuiskrijg die door lichte krassen niet werkt?

Ik denk dat er best wel mensen zijn die er gebruik van willen maken, maar dat de doelgroep te klein is om er echt iets mee te kunnen verdienen. Daarnaast loop je tegen veel andere problemen aan, bijvoorbeeld het wel of niet ontvangen van een game.

Volgens mij is er al eens een soortgelijke dienst geweest, die heeft zijn online deuren ook moeten sluiten in verband met rechten op games geloof ik.

16. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Maar Amerika is Nederland niet, hoe dom het ook klinkt. Ik weet niet of het gaat werken. Hoe ga je dat doen met de verzendkosten. Opsturen is 2,00 en terugsturen is ook 2,00 ( even ruim gepakt ). Wanneer je hier een goede oplossing voor hebt zie ik er op korte termijn wel wat in. Ik denk na 5 jaar, zoals Agentsmith al zei, er meer on demand gaat komen of iets anders.

17. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je helemaal gelijk in. Als je kijkt naar wat de ontwikkelingen zijn in Amerika qua beeldmateriaal, is eigenlijk de nieuwe generatie spelers (BluRay) eigenlijk nu al overbodig; recentelijk is aangetoond dat de groei van settop-boxen veeeeel hoger ligt dan de groei van BD-spelers. Dat, in combinatie met het feit dat Microsoft hoogstwaarschijnlijk over 2 jaar een nieuwe console introduceert, zal niet bijdragen aan de langdurigheid van de verhuurbusiness.:thumbs:

18. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Elk normaal mens en die opgevoedt is (neem aan dus de meeste en niet zoals hier is laten zien niemand....) zal een game ook terug brengen, alleen jullie probleem is versturen van, de mens is lui dat is gewoon een feit. Als je bij een videotheek zoiets zal doen dan had je gegarandeerd een mega succes, dat is gewoon gaaf, dichtbij en kun je nog makkelijker kiezen en een dvd erbij huren, mocht je een videotheek dichtbij hebben dan...Maar dat versturen dat word gewoon een probleem! Ik bedoel TNT maakt fouten...en als je dan massaal games over heel nederland gaat versturen, be prepared....Persoonlijk zou ik zeggen wacht nog even en probeer het dan in overleg bij een grotere locale videotheek en kijk wat het daar opleverd. Er is interesse na echt gegarandeerd....Maar toch om de game weer weg te doen en niet te mogen houden is voor sommige nog knap lastig

19. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Wil er wel even aan toevoegen dat niet alle videotheken 360 games verhuren.
    Ik heb hier om de hoek ook een Videoland zitten maar het enige wat hun verhuren zijn PS2 en gamecube games (best wel triest dus)

Of ik er zelf gebruik van zou maken?
    Nee ik denk het toch niet.
    heb een fulltime baan en als ik een game echt zat ben kan ik hem altijd nog op de XBW bazaar kwijt.

Maar wellicht zou het uitkomst kunnen bieden voor de wat jongere gamers,zolang ze niet met een CC hoeven te betalen.

20. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg ook niet dat ze die verhuren, ik zeg dat, dat een hele goeie optie zal zijn. En ja het is idd gericht op de jongere gamers, neem aan dat het ook de bedoeling is van dit?

Deel Deze Pagina