Xbox360 geen geluid

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nosounds, 30 jun 2011.

1. Nosounds

Nosounds Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Volgende probleem ik krijg geen digitaal geluid uit mijn z5500 logitech 5.1 set. Ik heb de xbox 360 elite op 2 manieren aangesloten ( volgens de xbox support )

manier 1: geprobeert, geen geluid
    manier 2: geprobeert, geen geluid

Xbox instelling: alle 3 geprobeert, (-digital stereo, dolby digital 5.1 en dolby digital met WMA pro) tevergeefs
    Z5500 instelling: staat op optical ( no digital date )
    Tv instelling van samsung: Externe geluidspeler

Bedankt alvast

2. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Als je het optische kabeltje in je Xbox hebt zitten, en hij staat aan, komt er dan rood licht uit de andere kant?

3. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
  4. Nosounds

Nosounds Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het brand rood aan de andere kant

Laatst bewerkt: 30 jun 2011
  5. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb even op google gekeken, maar het staat vol met mensen die dit probleem hebben met deze set.

6. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Eh, 2 manieren? Jij hebt alleen een optische ingang op je logitech toch?

Als je een Slim hebt, dan kan je een optische kabel direct in de xbox stoppen en de andrre in de logitech.
    Als je een oudere xbox hebt dan stop je de optische kabel in de audio-dongle of je gebruikt de optische uitgang van een gestripte hd av-kabel.

Zet in de xbox setting deze op 5.1 en de Logitech zal je waarschijnlijk ook moeten instellen dat hij t geluid moet weergeven wat hij via optical binnen krijgt.

Bij n probleem moet je eerst checken of de instellingen goed staan en daarna controleer je de kabel.
    Deze gaan snel kapot als je m buigt!

7. Nosounds

Nosounds Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me rot gezocht op google, naar oplossing wat dan ook.
    Maar als ik eerlijk ben ik zie geen mensen met ''dit'' probleem...
    Ik zie juist eigenlijk super veel mensen die zeggen dat het super werkt
    als iemand iets weet noem maar op!
    wil alles proberen!

@Ferry34

Ik heb een xbox 360 elite, deze is niet zo heel oud waarbij ook nog de AV/HDMI werd begeleverd dus ik hoef niet die componenten kabel te strippen (turtlebelly) ik heb dat gezien op youtube. maar ik heb dus dat ''soort van verlengstukje AV/HDMI'' achter in de xbox met de HDMI. Dus ik heb eigenlijk alles gedaan wat jij zegt. Kabel is niet stuk.

enne, er zit ook coax en surround plugs op een logitech z5500, dus volgens mij eigenlijk 3 manieren. Maar ik bedoelde meer op die afbeeldingen die je ziet met digital cabel en dat zijn er 2

8. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zat mensen met dit probleem hoor:
    http://www.google.nl/#hl=nl&q=z5500...gc.r_pw.&fp=5ce15f84fa1923a9&biw=1600&bih=729

[yt]WIM-mNxZyy4[/yt]

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Waarom staat je tv op die instelling?
    Je tv heeft niets met t geluid te maken of blokkeert deze instelling t geluid wat via hdmi binnen komt?

Heeft je tv n optical out, want dan zou je de kabel ff kunnen testen

Moest die logitech niet op D.in1 of D.in2 staan? Kabel lijkt me t meest waarschijnlijke. Waarom denk je dat die goed is? Al getest? Rood licht zegt niet alles!

(Mastat: dat lijkt me meer n pc only probleem?)

10. Nosounds

Nosounds Member

Leuk Bevonden:
    0
    De tv heeft 2 mogelijk instellingen: Tvluidsprekers, en externe. Allebei geprobeert werkt niet. Als ik ze zo aansluit als bij de link zou het correct moeten zijn toch?

@mastat ik lees wel werkende xbox360 met z5500, dus er moet iets fouts/kapot zijn.
    waar ik misschien hulp bij kan krijgen op het forum om te zoeken wat het is.

I have my z550s linked to my XBox360. I use the digital out, just make sure you pick up one when you get your Z5500s and you will be good to go.

http://www.overclock.net/xbox/356587-logitech-z-5500-xbox-360-a.html
    Also make sure in the dashboard options you have full 5.1 surround sound enabled.
    What you need for the Z-5500 is a HD Cable for the 360 and an optical cable, But I can tell you right now it is all worth it!

@ferry geeeeen idee... vertel!? :)

11. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De tv heeft niets met het geluid te maken welke uit je z5500 hoort te komen, want je sluit de 360 namelijk direct aan op de z5500. Aan je tv instellingen ligt het dus sowieso niet.

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat hoeft niet te betekenen dat de kabel goed werkt.
    Bij een slechte verbinding tussen stekker en Glasvezel kan je er namelijk veel informatie verloren gaan.

Je geen andere andere apparaat in de buurt met een optische uitgang (bijv laptop) die je even op de Z-5500 kan aansluiten.

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ja dat zei ik ook al. Ik had ook n keer opeens geen geluid meer door n kapotte optische kabel. Toch kwam er wèl rood licht uit de kabel.

Dat licht checken is alleen omdat deze, wanneer er geen licht door komt, je sowieso geen geluid zult horen.

Nogmaals
    - xbox met hdmi naar tv
    - audio dongle in de xbox
    - optische kabel in dongle
    - andere kant optische kabel in de logitech (kapjes eraf, vaak moet die erin klikken!)
    - xbox op dolby digital 5.1
    - logitech op mode optical
    - volume aan
    - zorg dat je in n game zit. Bij mij hoor je ertussen ook niks

Kabel controleren, koop n nieuwe

Deel Deze Pagina