Xbox360 red ring of death

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door wouter11, 21 jun 2010.

1. wouter11

wouter11 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

ik ben van plan xbox360 te kopen met red ring of death aangezien ik er een laptop wil van gaan bouwen zou me dit hoop kostten schelen omdat deze persoon hem voor flink wat minder eurotjes weg doet. Alleen de vraag is is dit te repareren door jezelf, zodat het GEEN tijdelijk oplossing word. Maar voor altijd werkt. Bijvoorbaat dank op reageren. (ik ben zelf wel aardig technisch dus kan wel flink eraan sleutelen)

mvg,

wouter

2. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan, soms is de koelpasta niet goed bevestigt of zoiets dergelijks. Er kunnen ook andere redenen voor zijn, maar ik kan sowieso niet garanderen dat als je het fixt het ook voor altijd weg blijft.

3. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Ik denk dat je goed moet achterhalen welke foutmelding de xbox geeft. Is de grafische kaart kaduuk dan heb je er weinig aan lijkt mij. Je zult moeten nagaan of de xbox door overhitting is gestorven.

4. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm tis nogal onduidelijk wat je precies wil. Je zou het ff wat beter moeten verwoorden want zoals het er nu staat wil je een xbox 360 gaan kopen met een red ring of death :+

Iig zou ik eerst goed kijken of je idd de bekende foutmelding hebt want microsoft repareert dat gewoon voor je, gratis! (Ookal heb je geen garantie meer, ze schrijven gewoon op van wel als je een beetje aardig bent aan de telefoon. Soms zelfs nog dik een jaar nadat hij verlopen is.)

5. wouter11

wouter11 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie snelle reacties jongens!
    Ik ben hiermee een heel stuk wijzer, maar waar kan ik die fout code vinden als ik de xbox360 ga bekijken. Want kijk als het de koelpasta is dat kan ik eenvoudig repareren maar videokaart. Hoe kom ik hier achter! Als iemand mij dit kan uitleggen dan kan ik het risico nemen.:)

Mvg,

wouter

EDIT: @unrealist, Ik wil ook een xbox360 gaan kopen met red ring of death gezien het feit dat ik hem toch helemaal uit elkaar haal. (tenzij het vergoed word)

Laatst bewerkt: 22 jun 2010
  6. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Als je een Xbox 360 wil "genezen" van z'n aangeboren afwijking, moet je je focussen op het probleem dat aan de oorsprong staat van alle problemen. Dat probleem is het feit dat het moederbord gebogen in de kast geschroefd zit.

Het probleem is op te lossen, maar niet in een half uurtje. Wat je doet is het hele moederbord eruit halen, en de originele houders van de heatsinks verwijderen (de X-clamps). Nu pak je het bord in met aluminium folie, zodat alle hittegevoelige onderdelen beschermd zijn, en de CPU en GPU nog open liggen. Hier hou je een x aantal menuten per kant een heatgun op (niet op één plek uiteraard) zodat het soldeer weer licht smelt en de scheurtes die erin zitten opvult. Laat het moederbord afkoelen op een plaats waar hij geheel recht ligt.

Deze zet je opnieuw vast met schroefjes en washers van een bouwmarkt of iets dergelijks (zijn schema's voor te vinden op internet). Hier vervang je ook je koelpasta met Arctic Silver, en kijk je of hij werkt.

De metalen case waar het moederbord inzit is ook niet vrij van aanpassingen. Hierin boor je 8 gaten zodat de nieuw gebruikte schroeven van de heatsinks het moederbord niet omhoog duwen, maar netjes door de case naar buiten steken.

Laatste stap is zorgen dat het moederbord ABSOLUUT RECHT in de metalen behuizing zit. Dit doe je door de stand-offs die te hoog zijn af te schuren, en de stand-offs die te laag zijn te verhogen met ringetjes of iets dergelijks. Waar je wel op moet letten is dat alle aansluitingen nog wel uitkomen met de daarvoor bestemde gaten in de case.

Na dit alles heb je de kans op RROD slechts verkleind. Er is nooit een garantie dat het niet binnen enkele weken / maanden weer terugkomt, zeker bij de oude xbox modellen.

7. wouter11

wouter11 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat het terug kan komen wist ik al!, Maar op zich ga ik dat dan maar proberen! Maar ik zal er denk ik eerst achter moeten komen, of het de videokaart is of het moederbord? Of niet? EN zo ja hoe kom ik daar achter.

Mvg,

Wouter

8. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Een laptop bouwen van Xbox360 hardware? Lijkt me niet dat daar drivers voor zijn.

9. wouter11

wouter11 Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit idee!

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.686
    Lol dat is echt niet 1 op 1 van xbox naar laptop getransformeerd.. Die gast heeft gewoon skills en wat dingetjes van de xbox gebruikt maar ook heel veel zelf gedaan en gekocht.

Laatst bewerkt: 22 jun 2010
  11. wouter11

wouter11 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dude, ik weet echt wel waarover ik praat ik wil niet echt een laptop dit is ook niet echt een laptop. Dit is gewoon portable thingy for xbox360, en aangezien ik vakantie heb en toch een beetje wil sleutelen, lijkt me dit wel leuk om te doen...

12. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zou http://www.llamma.com/xbox360/repair/Xbox-360-error-codes.htm eens doorlezen. Al komt een goede RROD meestal neer op 0102 of iets in die geest. Let wel op dat een Xbox 360 geen "Videokaart" heeft, naar een GPU, een enkele chip die voor het beeld zorgt. Errors over deze chip zullen ook meestal niet gaan over de chip zelf, maar over een losse verbinding tussen de chip en het moederbord.

13. wouter11

wouter11 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat deze net door te lezen, ik denk dat ik even de errorcode opvraag en dan gewoon de gok ga nemen om eraan te sleutelen, Slurpgeit hardstikke bedankt voor alle help en info topforum dit!!

mvg,

wouter

Deel Deze Pagina