Nu weet ik wel dat de Xbox regiovrij is wat games betreft, en dat de producers zelf kunnen bepalen of hun spel een regiolock heeft of niet. Nu zegt de een dat Microsoft-games dat niet hebben en juist stimuleert de games regiovrij te houden. En de ander zegt dat Microsoft-games juist WEL een regiolock hebben... Weet iemand hoe dit precies zit? Ik kan namelijk een Amerikaanse DOA3 overnemen van iemand
nou kijk, wij in Europa en in Australie hebben Pal-games, dat staat ook altijd boven op het hoesje, check maar een game als je wilt. In de VS hebben ze NTSC geloof ik, dat is alleen voor daar en in Japan hebben ze NTSC-J, dus dat is de regiocode... Dus de games hebben regiolock...]:-
gerbio, wat is dan het nut om developers vrij te laten zijn om hun games regiovrij te laten zijn als dit technisch toch niet kan???
MS had voor alles het idee om een vrije markt te maken zonder beperkingen, net als bij PCgames, maar doordat een hoop devvies toch alle games op verschillende data uitbrengen, omdat het niet haalbaar is om alle taalversies e.d. op tijd af te krjgen hebben ze er regiocodes op gezet, zodat iedere regio dan de games koopt... Mede hierdoor is het dus in de praktijk niet haalbaar om van die regiocodes af te komen... Das jammer, maar het gaat zo toch ook goed en de meeste mensen die importeren hebben niet het minste geld, dus bouwen ze hem om (PS2) of kopen gewoon een NTCS Xbox...
Tja, het is datgene wat je als regiolock ziet Ik bedoel in de USA en omstreken hebben ze NTSC dat wil zeggen dat ze een refresh van 60 Hz en ik meen dat het 29,975 frames per seconde was. Hier in Europa (met uitzondering van Frankrijk die ook veel Secam hebben) gebruiken we PAL, 50 Hz en precies 25 frames per seconde. Als je NTSC op PAL Tv's afspeeld krijg je altijd vreemd beeld, het is namelijk niet echt compatible aangezien het verschillende systemen zijn, dus alleen het verschil in systeem is opzich al een soort van regiolock. Daar komt nog bij dat als er geen regiolock zou zijn iedereen zijn Xbox voor 300 dollar uit de US zou laten komen (130 euro goedkoper! verzondkosten niet meegerekend), maar deze is NTSC en niet PAL . De regiolock is exact hetzelfde aan die van de DVD, gewoon het tegengaan dat mensen massaal games uit de USA of Japan halen omdat deze eerder uit zijn/goedkoper zijn. Opzich zal daar wel een modchip voor komen net zoals bij de PSX en PS2 (daar is de modchip voor bedoeld om ook USA games enzo te kunnen spelen op PAL psx). De games hebben net zoals die van de PSX, PS2, N64 een soort van regiolock. Bij de een vertrouwen ze dat het verschil in systeem genoeg is om ervoor te zorgen dat mensen ze niet kopen, bij de ander moeten er iets drastischere maatregelen aan de orde komen. Of dit een goede zaak is? Ik weet het niet, de tijd zal het wel gaan uitwijzen denk ik.
Ehm... hoe zit het dan met HDTV? Deze kan dan toch op alle tv's afgespleed worden ... of is dit ook NTSC en PAL - minded en wat als je een NTSC TV combi TV hebt?
HDTV is een tv. Begrijp niet precies wat je bedoeld. Kan op HDTV uiteraard PAL en NTSC spelen(net als op meeste nieuwe tv's)
Regio 2 locked ! Ik heb contact gehad met micromedia en deze bevestigen dat de box echt regio 2 gelocked is. ze had wel al op een site gelezen dat er progjes voor gemaakt worden om dit ongedaan te maken maar dit kon(mocht misschien)ze niet bevestigen.