xboxlive????????

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door montana, 13 feb 2003.

1. montana

montana sam

Leuk Bevonden:
    0
    dat xbox live is volgens gamespot helemaal niet zo goed lees maar
    Wie een Xbox in huis heeft, weet al dat in het plompe bakje eigenlijk een mini-pc schuilgaat. Eén van de onderdelen heet 'Ethernet-kaart', en die kon u tot voor kort ongeveer nergens voor gebruiken. Eind maart lanceert Microsoft Xbox Live in Vlaanderen, en dat betekent dat u een uitbreidingsset in de winkel kunt halen die uw Xbox op het Internet slingert. In de set vinden we een headset, twee games, een handleiding en wat software die de interface van uw Xbox aanpakt. De rest van het verhaal is relatief eenvoudig. Microsoft biedt de makers van Xbox-games de mogelijkheid (zelfs de verplichting) om hun Multiplay-mogelijkheden over het Internet aan te bieden. U kunt dus met andere gamers over de hele wereld spelen, en dat is toch net iets anders dan een domme A.I. Microsoft heeft vandaag al games als Ghost Recon, Unreal Championship, NFL Fever, MechAssault en Moto GP klaar voor Xbox Live, maar dat worden er dus nog een berg meer! Technisch nu. De Live-service van Microsoft identificeert uw console aan de hand van het unieke Mac-adres van uw netwerkkaart. De eerste keer dat u aanlogt, moet een unieke identiteit creëren (een zogenaamde 'tag'), samen met uw adres- en (verplichte) kredietkaartgegevens. Dat laatste is een beetje sneu voor de jongere Xbox-spelers en zal wellicht niet meteen op enorm enthousiasme onthaald worden. Voor alle duidelijkheid, Xbox Live is het eerste jaar gratis; daarna wordt (automatisch) een bedrag aangerekend (hoeveel en met welke periodiciteit is nog niet bekend). Uw Xbox Live gedraagt zich als een gewone pc op uw netwerk; u kunt hem dus rechtstreeks met uw breedbandmodem verbinden of via uw router in het thuisnetwerk aansluiten. Wie een standaardinstallatie met USB-netwerkdongle heeft (klassiek bij de meeste breedbanddiensten) zit met een probleem. U moet een extra netwerkkaart in uw pc installeren en zo - via Internet Connection Sharing - de Xbox Live op het Internet brengen. Klein detail: hoewel Skynet en Telenet de officiële partners voor Xbox Live zijn, is ons te kennen gegeven dat het toestel met elke breedbandverbinding werkt.

Kinderspel
    De rest is gelukkig kinderspel. Uw Xbox Live-spel maakt een verbinding met één van de servers (voorlopig enkel in Seattle en Tokio) waarna u in een soort lobby terechtkomt. Communiceren gebeurt enkel via de headset en dat werkt goed zolang er niet te veel volk in één lobby wacht. U kunt dan, afhankelijk van het spel, een aantal instellingen juist zetten en vervolgens start het spel op en kunt u vrolijk samenspelen. Er zijn een beperkt aantal extra voorzieningen. Zo kunt u een lijst van 'vrienden' aanleggen, die u dan snel kunt terugvinden om samen te spelen. Xbox Live laat u ook patches en extra inhoud voor games downloaden (we durven het woord 'Service Pack' niet in de mond nemen) en er zou een soort matching-systeem zijn, waarbij uw niveau aan dat van uw tegenstanders aangepast wordt. Dat laatste is niet helemaal duidelijk, want volgens Microsoft worden de prestaties van een gamer niet bijgehouden. Toch missen we een aantal noodzakelijk ingrediënten voor een goede online community. Waar zijn de lobbies met chatfunctie, forums en ladders, en een infrastructuur om tornooien te houden? Microsoft kan dan wel naar zijn andere webdiensten verwijzen, maar met een Xbox alleen zal u die niet kunnen gebruiken - en dat is toch één van de fundamenten van de Xbox Live. Dat alles laat ons met gemengde gevoelens achter. Het is ronduit prachtig dat een breed platform als de Xbox over het Web gebruikt kan worden, maar niet alleen is er nog veel onduidelijkheid over het juiste model, ook een aantal fundamentele bouwstenen voor een bruisende online community lijkt te ontbreken. We kijken het in elk geval graag nog even aan; zoals de meeste online concepten zal Xbox Live over een jaar compleet onherkenbaar zijn...

Met Xbox Live slingert Microsoft de console in een nieuw era, maar zoals elke eerst stap valt af te wachten of het potentieel van deze dienst opgewassen is tegen de kinderziektes.

2. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    waar staat het stukje over niet goed,ik lees er niks over?

omdat je niet kan chatten?

3. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    als ik het woord gamespot al zie denk hmmm..

ze zijn volgens mij nog nooit erg positief over de xbox geweest, behalve Halo dan.

Maar dit artikel valt best mee :)

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ja, ik wou zeggen, zo negatief vind ik dit stukje niet. Dat je niet kan chatten, so what, daar heb je de communicator toch voor :confused:

En gamespot, hmmm..... die is nooit zo te spreken geweest over de Xbox, dus alles wat van hun afkomstig is, wantrouw ik al enigszins.

Maar montana, ik denk dat je wel overdrijft door te zeggen "Xbox Live is helemaal niet zo goed", dat is namelijk totaal niet zo, en dat beweert gamespot al evenmin.

5. The Fish

The Fish Wallah

Leuk Bevonden:
    0
    De infrastructuur om tournooien te houden is gewoon aanwezig hoor, net zoals de ladders. Dat er geen chatfunctie inzit lijkt me logisch, hoe wil je nu tikken met een controller? Daarbij gaat praten toch veel makkelijker...
    Dit stukje geeft duidelijk aan dat ze het zelf nog niet eens getest hebben. Een btje onbenullig om er dan al je mening over te geven.

Echt een negatief stukje is het niet nee, maar de toon waarop gesproken word over Live! is wel een btje richting de negatieve kant. Erg vreemd, want ze hebben het nog nooit zelf mogen gebruiken.

6. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Chatfunctie? Je hebt een communicator. Bovendien lopen veel mensen eerst te roepen dat de Xbox net een PC is en nu is het weer niet goed genoeg als er geen Toetsenbord voor is. *zucht*
    "Waar zijn de fora?" : hier
    "Waar zijn de ladders?" : hier
    "Waar is dan de infrastructuur om toernooien te houden?" : hier
    Klopt, maar dan moet het spel het wel ondersteunen. Er wordt wel degelijk bijgehouden wat je scores zijn: zie "ladders" hierboven. Dus kun je ook gekoppeld worden met iemand die dicht bij je eigen ranking in de buurt zit als je bv: "Quick game" kiest in het menu van een specifiek Xbox Live game.

Jammer dat ze bij Gamespot zichzelf niet goed genoeg hebben geinformeerd of met het product zijn omgegaan alvorens ze een (pre)(re)view zijn gaan schrijven.

7. montana

montana sam

Leuk Bevonden:
    0
    nou ik bedoel eigenlijk dat ik het nog niet gelijk aanschaf en wist niet dat gamespot een beetje antixbox was

8. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1

waarom schaf je het niet aan?
    sorry hoor maar ik vat het niet helemaal....je wacht liever nog even af,zeg maar totdat alle kinderziektes voorbij zijn?
    Misschien onnodig om te zeggen,maar ze draaien al een tijdje op live in the states...denk dat de kinderziektes daar al wel gevonden en verholpen zijn....
    Niet meteen aanschaffen is natuurlijk niet erg,maar als je eenmaal ergens komt die live is gegaan....zou je willen....

9. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Jongens....ik heb een abbo op http://www.gamespot.com en de reviews en interviews die ik tot nu toe gezien heb zijn gewoon goed.
    Die jongens zijn kritisch bezig en zo hoort het ook.
    Als ze van een spel zoals Steel Battalion daar vinden dat ie eentonig is, omdat de eerste 10 missies bijna hetzelfde zijn, dan hebben ze daar gelijk in.
    Maar ze zeggen er ook bij dat je voor het geld wat je ervoor neer legt een ongelofelijk mooi spel koopt die zijn weerga niet kent bij de Mech junkies.
    In mijn ogen zijn ze op dat vlak best wel objectief.

Deel Deze Pagina