Xboxworld Forumvraag: Bestaan moeilijke games nog?
Bestaan moeilijke games nog? Het is een simpele vraag, maar is het antwoord ook zo simpel? Wat maakt een spel in jouw ogen moeilijk? En hoe zit het met de keuze uit verschillende moeilijkheidsgraden? In de vraag is je misschien het woordje ‘nog’ opgevallen, bestaan moeilijke games nog? Vroeger bestonden deze sowieso! Ik ben van mening dat er vroeger veel lastigere spellen waren, omdat er bijvoorbeeld maar één moeilijkheidsgraad was waar jij als speler je doorheen moest zien te worstelen. Een walkthrough of cheatsboek was minder dichtbij en sommige spellen vereisten zelfs studie om echt te begrijpen. Om nog maar te zwijgen van de welbekende ‘point and click’ spellen waarbij je diepe mysteries moest zien te ontrafelen. Denk aan het legendarisch Monkey Island en de geprezen Myst-serie, waar je soms uren zat te na te denken over die ene puzzel. Bijna alle spellen van 2008 laten de speler kiezen uit een moeilijkheidsgraad en de gemiddelde shooter is binnen tien uur uit te spelen.
Maar wat vind jij? Antwoord! Bestaan moeilijke games nog?
Dan heb ik ook nog een tweede vraag, waarvan het antwoord leuk is om toe te voegen aan het antwoord op de eigenlijke vraag in dit topic! Welk spel vond jij, op de Xbox en Xbox 360 of daarbuiten écht moeilijk, en welk spel dat anderen heel moeilijk vonden, vond jij een eitje?
Moeilijke Xbox of Xbox 360 spellen:
- Ninja Gaiden (Xbox, en ook de uitbreiding BLACK, evenals het vervolg Ninja Gaiden II, Xbox360)
- Guitar Hero/Rock Band (Xbox 360, een spel waar oefening de kunst baart, zowel op Easy voor de beginner als op Expert voor de echte held!)
- Ikaragua (Xbox Live Arcade XBLA)
- Geometry Wars (XBLA)
- Megaman 9 (XBLA)
- Metal Slug (XBLA)
- Steel Battalion (Xbox, je kent vast nog wel dat robotspel met zo'n grote cockpit controller!)
Andere moeilijke games
- Ratchet & Clank (Playstation 2 PS2)
- Commandos (Personal Computer PC)
- Shinobi (PS2)
- F Zero GX (GameCube GC)
- Battletoads (Nintendo Entertainment System NES)
- Megaman (NES)
- Ghosts & Goblins (Commodore 64 C64)
- Double Dragon 3 (NES)
- Ninja Gaiden (NES, ja, het origineel!)
- Bayou Billy (NES)
Opmerkingen:
Als je vind dat een spel echt in deze lijst moet, maar merkt dat ik deze niet aan de lijst toevoeg, stuur me gerust een bericht!
Laatst bewerkt: 16 dec 2008