Xboxworld Forumvraag: Halo - What's next?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 9 feb 2009.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Zo'n 250 jaar in de toekomst vecht de mensheid een oorlog uit met een verzameling van aliens die samen het pact der Covenant vormen. De armada aan gigantische slagschepen klieft door de ruimen en geen enkele door de mensen gekoloniseerde planeet in de verkende ruimte weet aan de Covenant en hun furie te ontsnappen. Als laatste hulpmiddelen in de strijd tegen de Covenant worden de SPARTANEN het leven ingeroepen en geldt het Cole Protocol. Toch weten de aliens aarde te bereiken...

Het ontstaan van de strijd, het verloop er van en het einde is bij velen bekend. Het verhaal van een heldenstrijd, aangevoerd door John, de laatste SPARTAAN-II in actie, is ons verteld middels boeken, videogames en stripverhalen. Het is een epos vol mystiek, intriges en de gruwelen van de oorlog. Het is het verhaal van de mensheid die tot het uiterste moet om te overleven, en daarbij uiteindelijk zelf de Covenant in meesleurt. Halo is veel.

Rond het hele Halo-universum is er veel verschenen en zal er veel volgen. Even alle bekende producten op een rijtje:

Games
    Halo: Combat Evolved
    Halo 2
    Halo 3
    Halo 3: ODST
    Halo Wars[/b]

Boeken en stripverhalen
    The Fall of Reach
    The Flood
    First Strike
    Ghosts of Onyx
    Contact Harvest
    The Cole Protocol
    Halo: Uprising (serie)
    Halo: The Graphic Novel

Allerlei
    Bordspellen (Halo Wars Risk)
    Kleding
    CD-soundtracks
    Spelfiguurtjes

Daarnaast heeft Halo de geboorte geschonken aan een enorme fanbase van gamers en science-fiction fanaten bij wie het kwijl uit de bek druipt wanneer ze de naam Halo tegenkomen. Ook heeft het heel wat speculatie doen opwekken bij mysterieuze trailers die nieuwe spellen zouden aankondigen. Het mooiste van allemaal is misschien nog wel dat Halo een verhaal is met meeslepende personages en een sterk verhaal.

Nu is het leuke aan Halo dat er nog veel meer rond zal verschijnen! De spelontwikkelaar Bungie, verantwoordelijk voor de eerste drie Halo-spellen en een uitbreiding genaamd Halo 3: ODST heeft laten vallen dat ze uitkijken naar nog meer producten die het Halo-universum zullen uitdiepen. Een voorbeeld daarvan is het project dat Microsft Game Studios, de uitgever, heeft uitbesteed aan Ensemble Studios (Age of Empires), namelijk Halo Wars. Het feit dat er boeken van verschillende schrijvers rond verschenen zijn en zelfs de muziek een prominente rol speelt en zijn weg heeft gevonden naar een breed publiek middels CDs toont aan dat Halo leeft.

Wat zal er nog meer verschijnen? Welke videogames zullen wij trouwe Xbox fanaten nog kunnen spelen? En zullen degene die een Playstation 3 in huis hebben ook Halo kunnen gaan spelen? Wat denk jij?

Brand los!

2. t0xic Ballz

t0xic Ballz Guest

Cortana: puzzle challenge

3. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hihi, wie weet. :D

Ik denk dat er nog een vervolg op Halo Wars komt, maar door wie dat dan gemaakt wordt weet ik niet. En stiekem hoop ik nog op een tactische schooter zoals Rainbow Six, die je de gebeurtenissen uit boeken als The Fall of Reach laten naspelen.

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Halo zal nooit op een PS3 verschijnen. Heeft MS niet de rechten op die naam/titel/franchise? Dus pas als MS over gaat naar de dark side zal ie op de PS3 komen.

Het enige waar ik nog op hoop is Halo IV. Gewoon weer een FPS met Master Chief. _O_ Van mij mogen ze dingen als Halo Wars ed. houden. (edit: Niet dat dat een slechte game is; het is gewoon niet waar ik op zit te wachten)

5. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hmph, Halo ligt inderdaad bij Microsoft ja. Ik weet niet voor hoe lang nog, maar die rechten zullen nog wel even vast staan ja, hihi. Overigens kan Bungie dus wel doen wat ie wilt, maar daar gaat het hier niet over. :+

En weet je wat Halo IV betreft... een team dat spellen maakt, bestaat uit kunstenaars. En wat is er als kunstenaar nou meer saai dan elke keer hetzelfde te doen? Je wilt natuurlijk de fans tevreden houden en hen geven waar ze op wachten, maar ik kan me voorstellen dat het als team leuker is om iets nieuws te proberen.
    Wellicht gaat een ander team wel Halo IV maken.

6. WiZbLuE

WiZbLuE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ps3??

zolang ms de rechten heeft wat nu het geval is
    zal halo nooit op een andere console verschijnen
    ben groot halo fan
    maar ben bang dat HALO heel binnenkort compleet uitgebuit gaat worden door ms
    wat denk ik niet meer leid tot creativiteit

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Waren er niet geruchten dat Gearbox misschien bezig was met Halo IV?
    Interesseert me iig niks hoe die komt, maar áls ie maar komt. :+ Moet natuurlijk wel dezelfde feel en sfeer hebben als de eerste 3 delen.
    Dus dat Bungie adviseur blijft bij een eventuele volgende ontwikkelaar.

edit:
    En http://kotaku.com/5042782/why-all-this-gearbox-halo-4-talk-heres-why-maybe

Laatst bewerkt: 9 feb 2009
  8. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Doe mij maar weer een nieuwe Halo in het formaat van een FPS, natuurlijk nieuwe held/verhaal/tijd/wapens in het Halo universum. Ik hoor telkens verhalen over Halo: Chronicles en dat deze word gemaakt door Peter Jackson en crew. Gewoon een nieuwe trilogie maken met Bungie aan het hoofd, en alles komt goed.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Peter Jackson is inderdaad bezig met een "episodic Halo universe game" .. nog geen idee wat het gaat inhouden

10. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop toch dat er ooit nog een film gaat komen. Een film met als onderwerp Halo is geknipt voor in de bios; groot scherm, hard geluid, ik zie het wel zitten.

Verder had het einde van deel 3 wel wat weg voor een mooi comback. Maar dat duurt nog wel ff denk ik.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De PS3 al in ieder geval geen Halo 3 krijgen, omdat de rechten bij Microsoft liggen en niet bij Bungie.

een half jaar geleden werd er bekend gemaakt dat er 3 games in de maak zijn ... Halo Wars, Halo 3: ODST en nog een game.

Het gaat me niets verbazen als er nog een game in ontwikkeling is (die van gearbox)

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Wake me when u need me ,... Zodra de opvolger van de 360 angekondigd wordt zal Microsoft ongetwijfeld weer een beroep gaan doen op z'n best verkopende franchise.

Ik ben er helemaal voor in wat ze ook doen, het Halo universum heeft veel potentie en zowel nieuwe genres als Halo Wars of subtiele varianten als ODST spreken me wel aan. Al zit ik natuurlijk het meest te wachten op de terugkeer van de Master Chief.

13. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop eigenlijk op een Prequel of een game maak van de boeken....er zit gewoon zoveel in en daar kun je best wel een game van maken! En zeker als je ziet wat er nog allemaal gebeurde voor de eerste game!! En einde van Deel 3 was wat vaag. Ik zelf hoop en denk stiekem ook wel dat Bungie toch wel zit te springen op een nieuwe halo...

14. dudeer82

dudeer82 Hit-Girl

Leuk Bevonden:
    0
    even ter opmerking het is geen 250 jaar in de toekomst maar eerder 531-553 jaar in de toekomst

voor de rest mag er zeker een nieuwe halo komen, maar volgens zullen we veel meer te weten komen in Halo:Wars (diegene die de boeken niet hebben gelezen) over het halo universum en zijn geheimen.

zou ook wel leuk zijn als masterchief terug kwam, maar dan bevoorbeeld op een andere planeet met andere vijanden naast de covenant en de flood

Laatst bewerkt: 9 feb 2009
  15. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, of iets in de zin van Splinter Cell, daar zijn veel leuke dingen mee te doen :thumbs:

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop op een gewoon normaal vervolg op de Halo reeks. Dat is waar Halo succesvol in is. Ik geloof niet dat een film het gaat maken op het grote doek, de massa ziet er volgens mij niet veel in. Daarnaast vind ik games als Halo Wars afdoen aan de naam Halo. Vind het meer Red Alert dan Halo eerlijk gezegd. Ik wil Halo als FPS zien zoals alle 3 de delen zijn uitgevoerd, een super concept en nog lang niet toe aan verandering als je het mij vraagt!

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

r u serious? Halo is zo'n beetje de meest mainstream gameserie van de laatste jaren, Halo is huuuuuuge. De release van Halo 2 was destijds al de grootste 1 daagse media release ever, groter dan films, albums, wat dan ook.

18. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk de film zeker wel de gamers naar de bioscopen trekt maar de mainstream/ouderen zie ik er niet heengaan. Ik denk dat de groep "gamers" nog steeds erg beperkt is en dat Halo niet garant staat voor een kaskraker. Maargoed ik heb er eigenlijk ook vrij weinig verstand van, als ze die film goed weten te marketen kan het al heel anders uitpakken.

19. the promise

the promise Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat houd je altijd he, toen ik me pa vertelde over the Dark Night dat het zo een goeie film was (ben totaal geen batman fan) wilde hij het ook niet geloven.

Gewoon maken die film (door peter jackson met een triology), mij lijkt het erg vet. Zeker nadat ik die korte filmpjes van halo heb gezien (met de ODST ventjes).

mvg,

the promise

20. Borat

Borat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk komt er ooit nog wel een RPG uit ofzo, maar ik hoop dan wel in een andere tijd, Dus iets ervoor of wat erna, zonder de spartans.

Deel Deze Pagina