Xboxworld Special: De zin en onzin van Achievements

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 9 mei 2009.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Het in het leven roepen van Achievements was een slimme zet van Microsoft. Deze weinig tastbare beloningen hebben de manier waarop de Xbox community omgaat met gamen verandert en uiteindelijk zelfs Sony aangezet een dergelijk systeem te maken. Wat de Achievements zijn, dat weet ondertussen iedereen wel. De meningen er over verschillen echter enorm. Op Xboxworld is dan ook het volgende artikel verschenen, geschreven door Yaron Elmaliah van de redactie. In dit artikel vertelt hij kort over de Achievements en laat vervolgens de Xboxworld redactie aan het woord over het toch wel bijzondere fenomeen dat Achievements heet, en bijbehorende termen als 'digitale penis' of 'achievement hoer'. Lees het artikel door, laat een bericht achter of discussieer hier verder!

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Heb een stukje gelezen, maar de rest lees ik de komende tijd wel. Ziet het heel erg vet uit die special. ;):)

3. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Achievements werken waar ze voor bedoeld zijn, alleen niet voor iedereen (voor mij gedeeltelijk, zie onder).
    Er zit natuurlijk veel verschil in de achievements en de redenen waarom mensen ze willen hebben, gewoon voor punten of omdat het spel leuker wordt omdat je je ergens op kunt richten al dan niet tijdens het spelen of na het uitspelen van de game.

Either way Kongregate werkt met hetzelfde idee.
    Kong (Kongregate dus) is een site met flashgames waar je easy, medium, hard en impossible (echt heel moeilijk) badges/achievements kunt halen.
    Ben nu al redelijk hoog level dus zit niet echt meer te levelen zoals eerst maar deze achievements doen meer voor mij dan op de 360.

Dat bedoel ik op de volgende manier. Daar heb ik op 1 achievement na (de wheelie in GTA4) alle achievements bij toeval gekregen of gewoon door het uitspelen van de game. Ik ga er niet op hunten of zorgen dat ik ze allemaal haal bij elke game, genoeg games die ik heb uitgespeeld maar nog maar 50-200 GS heb.
    Bij bovenstaande site krijgen alleen de "goede" (heel erg subjectief natuurlijk) games achievements (hand picked) en bij de 360 krijgt letterlijk elke game ze sowieso welke kwaliteit ze ook hebben.

Zie genoeg mensen die proberen alle achievements te halen bij een game (xbox of Kong) dus ze verlengen het speelplezier wel maar alleen als je het leuk vindt om ze te halen.
    En er zullen wel mensen zijn die het niet leuk vinden om alles te doen maar wel alles moeten hebben. Maar die mensen hebben dan maar gewoon pech.

Die GS gaat ook weer omhoog van 1000 naar 1750 dacht ik maar dat vind ik dan weer klein beetje onnodig.
    Of de achievements worden meer punten waard per stuk of er komen (mogelijk) een hele boel nuttelose/makkelijk achievements bij. Voor sommige leuk want die krijgen meer punten voor andere een hele boel extra werk.

edit; zo dan mods... ben je ontopic krijg je nog gezeur. ^_^

Laatst bewerkt: 9 mei 2009
  4. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    Het leukste vind ik nog om te spelen terwijl je niet weet welke achievements er te halen zijn. Dit heb ik geprobeerd met PES09 en beviel wel. Achievements halen is het leukste als je er plotseling eentje krijgt. Dit heb ik even volgehouden met PES maar ging toch op een gegeven moment kijken wat er nog meer te halen viel, want ik moet wel alles hebben natuurlijk.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Me eerste playthrough kijk ik niet naar de de achievements maar de 2e keer wel.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ik kijk wel zeker naar de achievements, en ik vind het leuk om ze proberen om te halen, zolang het binnen menselijke proporties zijn. Verder zou ik nooit een game speciaal voor de achievements kopen of gaan lopen boosten. Maar ik vind het echt een toptoevoeging!

7. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Zo, heb dit topic nog even wat bijgewerkt. Was eerst niet meer dan een link naar de frontpage!

8. DiggyDoag

DiggyDoag Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen de serie pagina's is nu niet te bereiken, alleen via de frontpage. Leuk artikel, keep it up!

9. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het achievement systeem aan de ene kant briljant; zo speel ik mijn spellen in ieder geval helemaal uit om toch die paar puntjes te halen. Maar aan de andere kant, kijk ik voordat ik het spel speel naar de achievements en ik ga hier, tot mijn spijt, wel een beetje naar handelen waardoor je er minder plezier in hebt.

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Nu doen ze het wel! Bedankt voor de tip. ;)

11. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind achievements ook echt een toegevoegde waarde! Vind het erg leuk om op deze manier zo veel mogelijk uit een spel te halen. Ik hou me tegenwoordig vooral bezig m'n completion wat omhoog te krikken. Het was een tijdje geleden rond de 45%, inmiddels rond de 60%. Enige nadeel is dat ik nu nog 5 games ongespeeld heb liggen. Ik wil eerst klaar zijn met een spel voordat ik aan een volgende begin.

12. KEN_123

KEN_123 HipHop is not HipHop no more

Leuk Bevonden:
    52
    Achievements hebben voor mij zeker een toegevoegde waarde. Het geeft je een reden om: dingen op andere manier te doen, of om verder te gaan op hogere difficulty.

Wel zou ik nooit een game voor achievements kopen, het is meer een toegevoegde waarde.

13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Of je je gespam met die topsite van je even achterwege wil laten :)

14. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Spam nergens en de site werkt ook met achievements dus is helemaal ontopic en sluit aan bij mijn verhaal maar ok... heb genoeg ervaring met spammers om te weten hoe het werkt. :+

- Wanneer komen eigenlijk de games met 1750 GS?

Ook wel interessant is de verhouding tussen de achievements die ik zei en op de 360 in de manier hoe mensen er naar kijken als ze de game er niet leuker door vinden worden maar wel de achievements willen.

Laatst bewerkt: 9 mei 2009
  15. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan Halo 3 op 1750 krijgen, met de volgende map pack.

16. diaperzombie

diaperzombie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij half-life is er eentje waarbij je het spel uit moet spelen en aan het eind max. en min. 1 kogel afgevuurd moet hebben... wow

stel je voor: is het gelukt, alleen ben je vergeten die ene kogel af te vuren

17. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet die kogel wel schieten om een slot kapot te maken;)

18. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kijk als ik een spel heb wel ff naar de achievements maar de 1e playthrough wil ik gewoon voor de lol spelen, ik zie wel wat ik haal en de 2e of 3e playthough ga ik wel wat achievements proberen te halen ;)

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Je zou maar 1x misschieten en niet hebben gesaved :emo:

20. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Bwhaha:emo:

Uit het modhok:

Anyway, on topic, ik speel de laatste tijd best veel games maar ik heb nog nooit 1 game gespeelt om een achievement te halen.. Zou ik echt niet weten wat ik tot nu toe heb.. :)

Deel Deze Pagina