Xboxworld v3.0 Topic.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 2 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Zoals jullie allemaal weten (vele iig) zijn we al een tijdje bezig met 3.0. Deze was eerst gepland voor 7 maart maar werd constant vertraagd, en ik wil julie even up-to-date brengen, en wat ideeen uitwisselen.

Wat we nu hebben : Niks. We hebben nog geen nieuw design, en alleen nog wat ideeen in ons hoofd en een klein beetje op papier over de nieuwe features. Die nieuwe features worden heel veel nieuwe features, en zal dus een tijd duren om te ontwikkelen en te testen..

Hoewel ik niet onze ideeen bekend ga maken (nu nog niet iniedergeval) kunnen jullie uiteraard wel jullie wensen uitspreken hier en zullen we kijken wat we ermee kunnen doen.

Iedereen is vrij om een design/schets/ontwerp te maken, plaats die hier, of mail die (wouter@xboxworld.nl)

UPDATE!!

Zoals je misschien weet geven we nog 1x FIFA 2002 WC weg. Je moet daarvoor iets creatiefs maken rondom XBW. Dit kan natuurlijk ook een nieuw design oid zijn.

2. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het forum er iig al weer wat beter uitzien.

3. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Even aanvulling op het design:

Als je een retegaaf design maakt let er dan wel op dat het toepasbaar is op onze site en houd je aan de volgende punten:

-Maak het lekker licht en niet al te druk.

-Let op dat het ook geen 100kb jpg file word als hij eenmaal erop staat, maar eerder in de 30/40 kb trend want als je dat alles en de database informatie en de layout etc moet downloaden op een 56k lijntje......das geen zoete pannekoek.

-Wees creatief, verzin iets leuks, eventueel een tof logo is ook nooit weg. We hebben het liefst geen "run of the mill" website graphics maar iets opens, positiefs (licht) en orgineels.

-Liefst geen flash. Flash is erg mooi, maar sommige oudere pc's hebben wel eens prblemen met flash en het weergeven ervan, omdat flash vrij processor intensief is, net zoals een animated GIF file, maar dan meer. Stel dat je met een super idee komt...laat het even weten!

-uhm....

-Stuur de naaktfoto's van je vriendin: (kobold@xboxworld.nl) ;) geintje!

Ik hoop dat er coole ideen voor layout en features uitrollen!

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    een Ugamer is cool fanpage mag je natuurlijk ook maken :)

Jordo-man.com :)

5. Ricobah

Ricobah Gamer 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    Jullie hadden toch pas een nieuw design-idee? Vond ik er best mooi uitzien...

6. huub

huub * Gl@diatorZ *

Leuk Bevonden:
    0
    persoonlijk.........een dope chatbox...................een goeie dan. die ongeveer loopt als die van scholieren ofzo.....................

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm we zitten nu met IRC, maar wij zijn niet echt van die IRC huusmussen weetjewel..

Dat was geen officieel nieuw design

8. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    hoezo werk je het eerst uit op papier, ik ga altijd gewoon ff beginnen en dan komt er wel wat uit, de layout van me nieuwe site (zie in me signature) stelt ook niet iets bijzonders voor maar is wel rustig/snel/mooi (topbanner is bagger vin ik zelf nog, moet ff wat aan gedaan worden)

maarja, hoe moet die site van jullie zijn, een soort van zelfde opbouw als nu alleen nieuwe look of totaal andere opbouw

9. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Een Xbox live gedeelte!!
    Met alle games die dit ondersteunen!!
    Dat lijkt me wel handig!! :)
    En omdat er natuurlijk vrij veel games deze optie gaan ondersteunen. een soort poll erbij die laat zien op welke games de meeste mensen zitten te wachten!!
    Geen tijdelijke maar een permanente poll ofzo!!
    Of iets wat er op lijkt!! :)

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    We hebben nu het Online Gaming gedeelte, dat we deze week ff updaten met de Xbox Live details.

Dat laatste wat je noemt, zoiets komt terug in een iets andere vorm

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat mag je zelf allemaal weten als je wat wilt gaan uitproberen. Uiteraardhebben wij zelf ook de grafische skills om een design verder uit te bouwen, alleen is onze inspiratie op..

12. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    inspiratie: veel smurfen, want smurfen roeleren

13. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0
    OK, bedankt voor de reply!! :)

Nog een andere tip!!
    Een optie om zelf een cijfer aan een game te geven!!
    Wanneer deze game is uitgekomen in Nederland!
    En dan moet je nickname (zodat je weet wie het cijfer geeft, en of diegene wel betrouwbaar is in het geven van cijfers) erbij komen te staan, en onderaan het totaalcijfer!!
    Zo kan je zien wat echt iedereen vind van de game!

En eventueel een gedeelte waar je je commentaar kan geven op de betreffende game, het kan weliswaar op het forum.. Maar het zou wel makkelijk zijn als je het naast de game zelf kan terug vinden!! :)

O ja iets anders, een poll over wie de mascotte moet worden voor de Xbox!
    Mascotte van de maand ofzo!! 8)

14. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Klopt, is bagger. Moet nog heel/i] veel aan gedaan worden. }:]

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    User reviews worden een mogelijkheid, dus nog beter dan jouw idee :)

16. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0
    Ow cool!!!

En die mascotte van de maand poll!!! 8)
    Lamaar eigenlijk, merk het vanzelf wel! :)

17. huub

huub * Gl@diatorZ *

Leuk Bevonden:
    0
    toch zal er een goeie chatbox moeten komen..........................

oja kunnen jullie niet een of andere kalender maken met alle launch data's en toernaments etc..............
    dat zou wel dope zijn

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8

Er komt n releaselist ja..

enneh goeie chatbox, IRC is denk ik de beste keuze hoor.. Alleen is het misschien iets handiger als je op quakenet zit ipv sorcery

19. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik vind Cyber Punk's idee toch beter... Zo'n user review schrijven is namelijk nogal tijd/moeite-rovend, en daardoor erg ontoegankelijk. TeamXbox heeft de mogelijkheid van user reviews schrijven al. Voor een titel als Halo komen er dan wel veel reacties, maar voor bijvoorbeeld Munch's Oddysee (om er maar 1 te noemen) zijn er maar 5 van die dingen geschreven. Dit geeft niet echt een algemeen beeld van wat 'de speler' er van vindt. Het resultaat is dus dat het rating-systeem voor hele populaire games (Halo) goed werkt, maar daarvan weet je als gamer toch meestal wel dat er positief over gedacht wordt. Voor games van een minder toegankelijk genre, of de niet-toppers heb je als lezer echt nóg nix aan deze reviews, omdat ze niet gemaakt worden.
    Daarom denk ik dat zo'n poll veel beter zou werken. Zo kan iedereen zonder veel moeite zijn mening geven. Het registreren van de namen zou dan echter inderdaad wel noodzakelijk zijn.

PS: Ik probeer niet te zeggen dat er geen user reviews op de site moeten ofzo, als het allebij kan is het deste mooier, maar ik denk dat alléén reviews niet het gewenste resultaat (alemene mening van de gebruiker registreren) oplevert.

Laatst bewerkt: 2 jun 2002
  20. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    1. Je kan nu al zelf een game raten, wordt dan niet naar naam gedaan maar gewoon anoniem.
    2. Ik snap de bedoeling van jou niet helemaal, User reviews zijn juist een van de beste mogelijkheden om meningen van meerdere personen weer te geven. Je hoeft er geen groot verhaal van te maken, gewoon melden wat goed/leuk/slecht is en dat beargumenteren, en ook kun je als je een user review indient cijfers geven voor gameplay/geluid etc

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina