XBW account wissen

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Wallace, 6 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is het niet mogelijk om je account te wissen op Xboxworld. Dit is bijna op alle andere gamesites waar je lid van kan worden ook mogelijk dus waarom hier niet. Zo krijg je ook niet echt een beeld van hoeveel leden XBW nu daadwerkelijk heeft. Ik vind dat als je lid kan worden je jezelf ook uit moet kunnen schrijven. Ik zou bijvoorbeeld mijn account willen wissen aangezien de meeste moderators hier met mensen omgaan en reageren op een heel onvolwassen manier. Dus tipje voor alle moderators, jullie geven mensen de mogelijkheid om lid te worden van XBW, geef ze dan ook de vrije keus om zich weer uit te schrijven.

Laatst bewerkt: 6 jul 2004
  2. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    Als jij een gebruikersaccount wist, dan kloppen de verwijzingen in de database naar jouw account niet meer. Bij een post staat bijvoorbeeld opgeslagen wie de auteur is, maar als ik het account verwijder is de auteursinformatie ook weg.
    Alleen accounts zonder posts, reacties en dergelijke mogen verwijderd worden.

3. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja je kan natuurlijk ook een goede database schrijven want wat je nu aangeeft vind ik echt onzin, je zou gewoon een account zonder problemen moeten kunnen wissen als je een goede database schrijft. Het is dus bij jullie nu niet mogelijk maar daar is toch wat aan te doen. Ik kan wel een database voor je schrijven hoor :)

4. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    Ga je gang, ik ben benieuwd ....

5. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, nou voorlopig geen tijd voor. Maar goed ik wil de boel niet afkraken alleen zelf kom ik haast niet meer op deze site en dan zou je zeggen ik wis mijn account wel en dat is dus niet mogelijk, ik bedoel het meer als tip. Je mag hem nu wel dichtgooien :)

Succes

6. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Het viel me inderdaad op bij het leden-gedeelte op het forum dat er ontzettend veel mensen zijn die wel geregistreerd staan maar nog geen enkele post hebben gedaan. Ok, er zijn mensen die zich alleen voor het Xbazar forum registreren of alleen posten in subfora waar geen postcount aanwezig is. Maar toch zijn er velen die zich aanmelden en vervolgens zich nooit meer laten zien op het forum! Is het dan geen moglijkheid om mensen die langer dan een maand niet actief zjin geweest op het forum (inclusief Xbazar, ASEL en de Green Mile) weer te verwijderen.

Xboxworld meld iedere keer wel heel trots dat ze 12000+ leden hebben, maar als er maar slechts een klein deel van actief is, is dat aantal toch niet erg betrouwbaar!

7. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Zeikerds, laat ze lekker patse, en als niet iedereen post, blijft het tenminste gezellig,
    beled je eens in als als diegeregistreerde gebruikers allemaal tegelijk zouden gaan posten, dat is waanzin, wees blij dat het een goede community is, en als je zo graag weg wil, niemand houd je tegenom nix meer te posten hoor, ik ben ook bij verschillende sites aan gemeld maar ik post er nooit meer

I couldn't care less

8. SILVER_bullit

Leuk Bevonden:
    6
    Ik klaag ook niet, het valt me alleen op. Ik probeer te helpen, zodat deze community nog beter wordt. Zo heet dat toch, opbouwende kritiek!!!

9. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    En jij wilt dus elke account die een maand niet actief is meteen wissen. Dus als mijn pc gefried is, en daar moet ik op wachten, of ik ga een maandje op vakantie, dan is mijn account wijlen. En bovendien, zoals ze al zeggen, ze kunnen alleen de accounts wissen die nog helemaal niets hebben gepost.

En Wallace, hoe zie jij die nieuwe database dan, want om de informatie bij posts te houden, moet je zo ongeveer alle informatie die een account heeft bewaren, dan valt er weinig weg te gooien. Bovendien, wat doet het er nou toe of je account blijft bestaan, daar heb je zelf toch geen last van, en al helemaal niet als je hier dan toch nooit meer komt.

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb het nog nergens gezien en vind het ook niet nodig. Dan kom je toch gewoon niet meer als het niet bevalt...

11. SILVER_bullit

Leuk Bevonden:
    6
    Och, verwijder ze inderdaad wat later, mensen hebben nooit een pc die langer 2 maanden kapot is en zijn ook niet langer dan 2 maanden op vakantie;)

12. underhunter

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan best dat je door omstandigheden een tijd niet aanwezig kan zijn, maar dan nog, ze kunnen ze niet wissen als er al mee is gepost, dus het heeft geen zin.

13. SILVER_bullit

Leuk Bevonden:
    6
    Maar ik heb daarom juist ook om de mensen die wel lid zijn maar nog nooti gepost hebben!!;)

14. underhunter

Leuk Bevonden:
    0
    Owh, op die manier, maar dat zei je er niet bij, in dat geval kun je mensen die lid worden, en de eerste maand niet posten wel verwijderen ja, maar wat heeft het nou eigenlijk voor zin? Dit is op zich een zeer nutteloze conversatie, aangezien niemand er echt iets mee bereikt.

15. SILVER_bullit

Leuk Bevonden:
    6
    Het klopt dat je er niet echt mee opschiet, maar zo wordt wel duidelijker wat nou het reeele aantal leden is dat ook daadwerkelijk actief is!

16. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens Silver Bullit, maar ja we schieten er toch niks mee op. Dit was mijn laaste post. Gooi er maar een slotje op

17. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Maar je weet nooit zeker hoe actief een user is. Er zijn mensen die lang genoeg wachten om in green mile te komen. Er zijn mensen die zich aanmelden en na een dag nooit meer terug komen, zo zijn er ook die heel af en toe wat posten, of member zijn geworden omdat ze de site regelmatig bezoeken, en er zo bij willen horen, of actief willen zijn op xbazar. Zou tevens ook veel werk zijn om uit te zoeken of een user wel of niet verwijderd moet worden. En als ie dan iets gepost heeft en verwijderd wordt, dan zullen er vast errors komen omdat bericht er wel is maar user niet meer. Zowieso kijk ik niet naar het aantal leden dat een forum of site heeft. Als iemand een aantal accounts aanmaakt heb je ook weer leden erbij en zo je de boel ook kunnen neppen. Je ziet globaal de drukte aan het aantal online mensen of aantal actieve gebruikers op fora. En of dat er nou 5.000 of 10.000 zijn zal denk lang niet iedereen interessant vinden.

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    je komt er in ieder geval niet echt achter wie er actief is met de posts:
    ik ben al 2 jaar lid van xboxworld en mijn meeste posts zitten in de green mile.....
    aan mijn postcount zou je dus niet zeggen dat ik 2 jaar actief bezig ben.......
    laatste tijd post ik trouwens wel meer in andere xbox fora :D

19. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Een tijdje terug waren er iets van 3000 totaal inactieve accounts: een keer geregistreerd dus en nooit gepost. Posts op de mainpage trouwens niet meegeteld.

Ik heb toen al voorgesteld de database wat op te schonen en alle inactieve accounts ouder dan x maanden eruit te gooien, maar dat werd toen verworpen omdat we toen net boven de 10.000 members zaten en ze dat graag zo wilden houden....

Misschien een idee om daar nu nog eens naar te kijken? De members list is niet bepaald representatief zo...

20. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat Wallace het probleem niet helemaal snapte wat Jorrit schetste.
    Het enige wat je in mijn ogen zou kunnen doen is users een status meegeven, actief/ inactief. Dat bijvoorbeeld userprofiles van de inactieven niet meer bereikbaar zijn.
    Misschien in de vorm van een cronjob ofzo voor de eenmalige aanmelders, en de mogelijkheid om het voor jezelf te doen. Als afscheid?
    Niet dat ik die reden snap, je kan ook gewoon wegblijven...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina