1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBW Competities...

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Saaur, 21 mei 2003.

  1. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zie ze als paddestoelen uit de grond schieten, we hadden natuurlijk al MotoGP, maar nu komen ze er ook NBA 2k3 (of iets in die richting, UC, RtcW...om het wat overzichtelijker te houden is het misschien handiger om het MotoGP subforum om te dopen in een competitie forum en dat iederspel een "chat"/"info" draad en een "Afspreek" draad krijgt???

    Op deze manier hou je de toch wat "rommelige" (om het zacht uit te drukken) draadjes van het algemene forum en geef je de "organisatoren" wat meer ruimte voor meer draadjes....ik zou 't nu voor de XBW Unreal Championship ook wel netter vinden als er 2 draadjes waren, 1 zoals er nu is en 1 om af te spreken, maar dan wordt het helemaal zo'n zooitje....

    Nouja, ik hoop dat ik een b'tje duidelijk ben geweest...want dat is niet m'n sterkste kant :+


    Edit: een aanmeld draad apart zou ook wel makkelijker zijn ;)
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Voorlopig even in 1 thread ... ik heb dit in het mod forum al aangekaart ... en ja ik vind het ook tijd worden voor een betere organisatie van de competities .. ;) ... net als iedereen
     
  3. sOn

    sOn Guest

    Daar ben ik het roerrrrrrend mee eens, ik had al willen vragen om een apart RTCW foru, maar op deze manier kan het natuurlijk ook!

    Lijkt mij een zeer goed idee
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    eerst even in 1 thread .... we wachten even op Mirik en de rest van crew ... Ik wil niet in hun vaarwater varen ... Misschien kunnen we een apart forum maken competities ... Bijv MotoGP renamen naar XBW Competities of zo ...

    (Ik heb een idee voor een ladder en een rating systeem ... maar ja die hebben we ook al voor xbox live) en zoals ik al zei even wachten op de crew... Ik weet niet wat de status is van het geheime XBW project
     
  5. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je een ladder voor xbox live??? :confused:

    en vertel je rating systeem eens...:cool: (om over het geheime project maar te zwijgen ;))
     
  6. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    Wouter roept al een half jaar (ik overdrijf maar in iedergeval al lang). Dat dat allemaal in V3 komt. Maar hoelang gaat dat nu nog duren? Wij members zijn zeer ongeduldig :9 !
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe ik ben ook ongeduldig ;)

    Maar ja ... met xbox live word er ook continue een competitie gevoerd (de stand ladder ... je plaats op de ranglijst)

    Ik ben zelf competitie leider bij een ...ahum.. schaakclub

    Dus ik heb wel wat ideetjes + software
     
  8. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    OI, schaken is niets mis mee...hoppa, omhoog dat font!!!

    schaakclub

    Vind zelf 't schaaksysteem nogal ingewikkeld om uit te voeren, maar als je er software voor hebt _O_ (hoewel ik het niet helemaal een perfect systeem vind :+)

    en die Live! ladder is een lachertje...ik bedoel als jij 24 uur per dag kan spelen, er geen bal van kan, maar toch af en toe een kill mee pikt sta je zo bovenaan...het gaat (bij UC iig) om het aantal kills dat je maakt, tsja, als iemand maar 2 uurtjes per week kan spelen maar dan alles met 20/3 (kills/gekilled) wint is hij voor mij toch de man hoor _O_
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik gebruikte het ook voor Magic :cool: ... maar het valt wel mee er zijn meerdere systemen .. rapid-/keizer-/ en nog een voor competities .. dus het is heel makkelijk uit te voeren ... je geeft een tegenstander weerstand punten en voila .. en er zijn nog meer sytemen die gebruikt kunnen worden ...

    maar zoals ik al zei .. laten we het eerst experimenteel houden .. wachten op de implementatie van het project en eerst ff voor de fun spelen ... ;)
     
  10. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    w00t, hij speelt magic _O__O_ come over boy and I'll kick j00 arse!!! (reanimator deck hiero...2nd turn kill every time ;))

    Anyways.....explain plz...rapid-/keizer-/ enzo....ik heb zelf voor UC nu zoiets: Het verschil in rang, met een maximum van 4 en een minimum van -2, plus het aantal gewonnen rondes maal 2 - het aantal verloren rondes

    en dat lijkt me aardig eerlijk (in de test iig ;))

    Maar het project wordt misschien net zoiets als clanbase.com????

    (ehm...als dit hiero niet hoort ofzo, je hebt m'n thuismail nog [of weggegooit :p] moet je maar ff daarheen sturen als je wilt...ik ga nu naar huis toe, heb wel weer lang genoeg 'gewerkt')

    GrTz
     
  11. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Tjonge jonge Saaur....... Amateur, gaat ie al naar huis wat een luize stage zeg...

    Maar ff ontopic hoe werken die competities precies wat moet je ervoor doen enzo??
     
  12. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow schaken is vet welke sofware heb je daar voor nodig dan ?
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    /Mod Fardo : Je gaat nu heel erg off-topic! *)
    Hehehe ik heb al jaren niet meer gespeeld (6 jaar om precies te zijn ... dus ik ken jouw plaatje wel) ... ;) ... Ik ben gestopt bij Ice Age en begonnen met Legends ... Ik heb nu Tournament decks gekocht om de nieuwe regels te leren ... enz... Ik speel nu wel sinds kort on-line... sealed deck .. en ik denk dat ik weer ga instappen met de nieuwe editie die in Juli komt (8ste? of al weer de 10de?) ... misschien dat ik sealed Scourge ga spelen.... maar ja ik heb het druk + mod edit toegevoegd


    [on-topic]

    Ik ga straks ff kijken of ik linkjes kan vinden ... je systeem is trouwens goed saaur ... het is toch experimenteren ... maar misschien krijg ik nog een ander idee ... je kan ook kiezen voor zwitsers ...

    Ik zoek het straks ff allemaal op ...

    Fardo is a man with a Mission!
     
  14. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Als er zo'n clanbase op xbw komt, als script, moeten dat dan individuele users tegen individuele users worden? Als ik dit zo lees namelijk wel. ....
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kan beide ... ik weet dat er kant en klare script klaar liggen C++ en VB ... gaat zo zoeken ...

    1 vs 1 maar ook team vs team = een mogelijkheid

    Ik ben nu effe wat scrips aan het bekijken ... kijkt ook naar www.clanbase.com

    Bij clanbase maken ze ook gebruik van het elo systeem (schaken,magic) en daar is heel makkelijk aan te komen

    zoals gezegd ... gaat zo ff zoeken .. wat voor code heb je nodig?
     
  16. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    ohja, clanbase werkte met punten verschil, en niet rank verschil....hmm.....als m'n formule voor UC niet werkt zou ik dat ook evt. aan kunnen passen....houdt 't wat dichter bij elkaar denk ik....
     
  17. sOn

    sOn Guest

    Er zijn vast wel een paar php scriptjes verkrijgbaar die dat makkelijk kunnen bijhouden denk ik.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    denk ik ook ... gaat zoeken ... beter goed gejat dan slecht bedacht ... mijn motto

    meer info over het elo rating systeem

    Players are divided into two categories: "Provisional" and "Established". A player is provisional until he/she has played 20 rated games.

    The rating during the provisional period is the average of a set of values, one for each game played. The values (of which the rating is an average) depend on whether the opponent is provisional, or established. The value against provisional player is the average or the two ratings (using 1600 if the player has never played) plus 200 times the outcome (which is -1, 0, 1 for loss, draw and win). The value against an established player is the opponent's rating plus 400 times the outcome.

    For a player with an established rating, the following formula is used. Suppose your rating is r1, and the opponent's is r2. Let w be 1 if you win, 0.5 if you draw, and 0 if you lose. After a game, your new rating will be:
    1​
    r1 + K (w - (-------------------))​
    (r2 - r1)/400​
    1 + 10​


    I still need to explain the variable K. Time is largest change your rating can experience as a result of the game. The value K=32 is always used for established player versus established player. If you're playing a provisional player, the factor K is scaled by n/20, where n is the number of games your opponent has played. So if you play an opponent who has never played, your rating can't change.

    This formula has the property that if both players are established then the sum of the rating changes is zero. It turns out that if the rating difference is more then 719 points, then if the strong player wins. there is no change in either rating.

    Note that during provisional period, BEATING a player whose rating is more than 400 points below yours will DECREASE your rating. This is a consequence of the averaging process. It's useful too, because it prevents the technique of getting an inflated provisional rating after one game, and then beating 19 weak players to get an established rating that is too high.
     
  19. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Hmmmm. .... maar is het voor zoiets nodig ELO rating te gebruiken?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    voor een competitie verband is het het systeem... maar ik weet ook dat Mirik er mee bezig is .. samen met nog een aantal mensen ... dus laten we even afwachten
     

Deel Deze Pagina