XBW forumperikelen

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Nol, 29 okt 2003.

1. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Ook wel eens een waarschuwing gehad op XBW en waarom was dit dan wel ?
    Vond je de waarschuwing terecht en wat vind je überhaupt van de regelgeving op XBW, is deze juist te strak of kan het wel iets soepeler ? Vindt je dat mensen hun mening goed verwoorden en aan welk gedrag irriteer jij je eigenlijk ?

Kortom ventileer je mening, maar denk hierbij wel aan de geldende regels.

2. Fireballs_nl

Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

Leuk Bevonden:
    0
    1 van de "gedragscodes" is duidelijk dat je hier geen publiekelijk debat van gaat maken... Dus ja, heb ooit 1 waarschuwing gekregen en die is netjes opgelost door wederzijdse miscommunicatie. Het waarom laat ik dan ook achterwege O-)

Iedereen heeft een andere mening, maar xbw moet een lijn trekken en dat is via PM's je ongenoegen te uiten bij een conflict ipv een thread die ergens anders over ging ermee te vervuilen. Als je daarmee nog niet uitkomt staan er andere xbw mods / redacteuren altijd klaar om te bemiddelen. Wat wil jij met deze thread bereiken?

En goh: HIER en HIER recente voorbeeldjes van irritatie :+

Ventileer het anders hierin: Xboxworld.nl > Suggesties, problemen, opmerkingen

Laatst bewerkt: 29 okt 2003
  3. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    De zin van de thread is eigenlijk de meningen pijlen van de bezoekers, zoals dat in velen threads het geval is. Gezien er veel mensen het forum bezoeken heeft deze een diversiteit van persoonlijkheden, iets wat het juist interessant maakt. Mocht uit verschillende reacties duidelijk worden dat meerdere bezoekers zich ergeren aan repeteergedrag of andere punten, dan kan degene die de schoen past er mogelijk zijn of haar voordeel meedoen.

4. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Waarom waarschuwings-problemen/opmerkingen in 1 topic posten als we er een heel subforum voor hebben?

5. Fireballs_nl

Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al genoeg van deze threads voorbij zien komen... toch?

6. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Voor dit soort dingen hebben we een heel subforum: Xboxworld.nl : Suggesties, problemen, opmerkingen

Zodat niet alles in thread wordt gestopt maar je voor elke suggestie en probleem enz. een nieuw topic kan openen.

7. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Naar mijn mening gaat het genoemde subforum meer over specifieke problemen in het forum zelf en vragen over de site, vandaar ook de plaatsing van mijn thread in dit subforum.
    Maar zo te zien levert mijn thread zelf al een hoop vragen (lees irritatie) op.

De intentie was om elkaar op bepaalde dingen te wijzen, zodat men hier in het vervolg rekening mee kan houden en bezoekers niet steeds terecht worden gewezen in een lopende thread, dit stoort mij namelijk.

8. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Deze regels zijn er al en zijn te vinden in de FAQ. ;)

Ik snap überhaupt niet dat sommige mensen op dit forum constant op hun gedrag gewezen moeten worden... het kan toch niet zo moeilijk zijn om je normaal te gedragen?

Tevens vind ik het jammer dat er eens in de zoveel tijd een thread wordt geopend zoals deze. Ik vind dat de mods/admins/crew een puike job doen om dit forum in goede banen te leiden. Dat er af en toe eens kortaf wordt gereageerd of fouten worden gemaakt lijkt me geen rede om gelijk op ze af te geven.

Iedereen die voor dit forum "werkt" doen dit in zijn/haar vrije tijd... en dat is iets dat door sommige niet echt schijnt door te dringen.

9. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Jerhui, je praat over mods/crew/admins alsof je er zelf niet een bent? :{

Anyway, niet erg handig als er meerdere discussie's bezig zijn in deze thread. Dat zorgt alleen maar voor meer verwarring.

10. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bijlange na niet zo actief als sommige andere mods/admins, vandaar dat ik mezelf een beetje buitenbeschouwing liet. ;)

En volgens mij ging de discussie over:
    En daar reageerde ik op...

11. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    ik heb nog nooit gezeik of warnings gehad, maar ik zit hier ook nog niet echt lang.

12. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    De verwarring is niet echt onoverkoombaar, er wordt door aangegeven Jerhui dat er niet direct hoeft te worden afgegeven op een mods/admins/crew als deze er eens naast zitten in jouw ogen. Misschien is dit een punt om in het vervolg rekening mee te houden en niet gelijk primair te reageren, zoals vaak gebeurd.

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik vraag me sowieso af waarom je uberhaupt een topic als dit wil starten. Enige logica die ik kan bespeuren is zorgen voor oproer, om nog eens oude zaken op te rakelen die allang zijn geregeld.

Daarnaast krijg je hier weer de o zo bekende zaken dat er "een bepaalde situatie" wordt geschetst die nooit voordoet, en niemand met concrete voorbeelden komt.

14. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Nadeel van een 8000+ members tellend forum is dat er altijd wel een aantal mensen zijn die zich misdragen, danwel expres danwel uit onbenul omdat ze de faq niet hebben gelezen.
    Met die laatste category en newbies wordt over het algemeen goed omgegaan in mijn ogen door de mods.. Als er een door die groep geopende thread wordt gesloten wordt er toch meestal wel een advies/link gepost door de desbetreffende mod.
    Met de eerste groep (expres misdragen) wordt er vind ik niet eens streng genoeg opgetreden. Van mij mag het beleid best strenger wat dat betreft.

Zelf heb ik nog nooit een waarschuwing of iets dergelijks gehad. En mocht dat toch gebeuren een keer zal dat waarschijnlijk zeer zeker terecht wezen.

Er zijn iets van 18 moderators/administrators op zoveel members. Ik vind dat ze het dan nog vaak erg netjes en vooral geduldig oplossen..
    En eerlijk gezegd vind ik een thread als deze niet echt nut hebben.. Heb je een waarschuwing gehad dan heb je die gehad, klaar... Zie niet echt de zin ervan in om daar hierin nog verder op in te gaan. Dat kan ook via PM met de mod van wie iemand een waarschuwing heb gehad.
    Ik denk dat deze thread eerlijk gezegd eerder onrust stookt dan dat het echt goed doet..

15. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Re: Re: XBW forumperikelen

Eerst even de thread lezen en je komt je concrete voorbeelden direct tegen.

16. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Laten we in het begin beginnen;
    Moderators worden aangesteld als moderators omdat ze de benodigde kennis hebben om dit te doen>>>Dus ook kennis om waarschuwingen uit te delen!<<<
    Ten tweede:
    Als je een waarschuwing krijgt van een moderator is dat altijd terecht, omdat zoals ik net al zei, de moderators die kennis hebben en dus weten wat ze doen.
    Ten derde: Ik vind dat de regelgeving op Xboxworld pecies goed is! Niet te strak, maar ook weer niet te soepel, precies right

17. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Ten vierde: ik zie hier een wannabe aankomend starmember aan het werk? :+

Nee, zoals Wouter al zegt zijn die dingen allang geregeld dus snap ik ook niet waarom deze thread is gestart. En met 8000 members heb je altijd rotte appels..daar ken je niks aan veranderen :)

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Rule #1: The moderators are always right.
    Rule #2: If the moderators are wrong, see rule #1.

:cool:

Deel Deze Pagina