Xbw...niet recent genoeg?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door hutkofer, 28 jun 2004.

1. hutkofer

hutkofer Guest

XboxWorld mag zich toch wel de grootste nederlandse Xbox website in Nederland (Benelux) noemen.

Nou vraag ik me eigelijk af, Waarom? nu ik er zelf een beetje mee bezig ben, ben ik erachter gekomen dat er veeel meer nieuws is te vinden op internet dan op XBW. Er word gewoon achterlijk weinig nieuws gepost. Hoe kan dit?

Natuurlijk heeft XBW een geweldig forum..daar niets op tegen..en genoeg reviews, en verschrikkelijk irritante prijsvragen. Maar ik ben wel beniewd wat jullie hier nou zelf van vinden..of vinden jullie jezelf wel recent genoeg?

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    :D, je hebt ontdekt dat er meer is dan alleen xbox nieuws?

Maarre, natuurlijk is er enorm veel nieuws te vinden op het internet. Echter, niet alles is even betrouwbaar en niet alles is even accuraat. Ik ga liever voor nieuws van hoge kwalitatieve waarde dan voor zoveel mogelijk nieuws. Ik bedoel, op dit forum worden zoveel verschillende nieuwtjes over de xbox gepost die niet waar blijken te zijn, de main page kent een lagere nieuwtjesdichtheid maar is wel degelijk betrouwbaar :)

3. hutkofer

hutkofer Guest

Tsjah, ik heb het niet niet over geruchten, maar over nieuws..(Nieuws wat wel waar blijkt te zijn ;))

Niets tegen XBW, maar voor zo'n grote site kunnen ze wel wat meer nieuws posten :)

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Tja, ik zie het probleem niet zo. Maar ik denk dat jij echt dagelijks overladen wil worden met nieuwtjes, maar dan ben jij denk één van de weinige hier. Ik vind 4 tot 5 nieuwtjes per dag ruim voldoende, zeker als je nagaat dat ik de main page nog niet eens dagelijk check. En nogmaals, liever 4/5 accuraate nieuwtjes dan 1000+ nieuwtjes die misschien niet kloppen

5. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hou er rekening mee dat de mensen hier alles uit "liefde" doen, als het een betaalde functie zou zijn kan je inderdaad zeggen dat er te weinig nieuws is.

Maar als je het hebt over liefdadigheid, zoals iedereen hier zit, moet je er ook rekening mee houden dat we ook nog allemaal een baan hebben of op school zitten en gewwonweg niet continue overal kunnen zijn.

6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    We posten geen nieuws van andere websites, tuurlijk is er altijd meer nieuws. We posten alleen nieuws als we dat zelf vinden of horen op/van een officiele bron, dus geen geruchten, geen nieuws van andere websites etc. Verder posten we het niet als een spel eenmaal uit is 'shipped', dat vind ik je reinste onzin namelijk aangezien die in de releaselijst gestaan heeft.

Hierdoor hebben we niet al het nieuws misschien, maar hebben we wel veel exclusief nieuws, dat wij als eerste hebben en andere sites pas later. Dus in dat respect zijn we vaak heel erg 'recent'. Omdat we vrijwel al het nieuws dat niet exclusief verstuurd of gegeven wordt aan grote sites, eerder hebben. Verder is er ook nog 'gewoon' nieuws. Van persmeldingen die we binnen krijgen, tja die meldden we ook, maar niet met zo'n grote haast, die zijn meestal meteen overal te lezen.

Dus tja, 't is maar wat je nieuws vind en waar je 't vandaan haalt. Wij willen simpelweg geen portaal zijn naar andere websites zoals gamer.nl, die maakt zelf helemaal geen of weinig nieuws, die posten alleen maar artikelen van andere websites, die het vaak ook weer van andere websites hebben etc. etc. etc. Vinden wij niet opschieten en wji zijn er trots op dat al het nieuws dat we hebben ons eigen nieuws is, en niet komt van een andere site. Als we OOK nieuws van andere sites zouden gaan posten, sure dan zouden we elke dag 100 interviews, previews en reviews kunnen gaan posten, maar dat doen we dus niet. :)

Anyways, daarom dien je je wel te bedenken dat je op XBW vaak exclusief nieuws leest, wat je soms pas na weken ergens anders vind. :)

Voorbeelden van nieuws dat wij als eerste hadden zijn bijvoorbeeld details over de nieuwe Commando's game, online met 8 spelers. Nieuws dat daarna heel erg snel over het internet gegaan is, maar wij als aller aller aller eerste hadden. Dus is toch wel handig om XBW te chekcen, en dat willen we graag zien, we willen simpelweg anderen hun kaasniet van hun brood eten.

En 'wat wel waar blijkt te zijn' heb je niks aan, dat zeg je alleen als een gerucht 'waar blijkt te zijn'. Als 't niet zo is, dan is 't niet zo, simpel. Dus 't blijven altijd geruchten, vaak hele stomme.

Laatst bewerkt: 28 jun 2004
  7. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Niet mee eens, lees relaasm, dat is de reden, niet omdat we het uit 'liefde' doen. :) ^^^^

Ons nieuws is vaak uniek (of heel erg snel), dus kost meer tijd om te vinden, maar is dan ook meer waard. Plus we posten anderen hun nieuws niet, en dan moet je beseffen dat grote sites als IGN en Gamespot zelfs ons nieuws wel eens 'overgenomen' hebben zonder bedankske. (Helaas...)

8. tecmo

tecmo user

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht eigelijk hetzelfde als hutkofer...maar nu ik de post gelezen heb van kobold begrijp ik het helemaal...good job xboxworld:9

9. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Dus om op je vraag te antwoorden, ja ik vind onszelf meer dan recent genoeg, aangezien we soms wereldnieuws maken :) Helaas hebben we maar heel weinig engelse lezers, logischerwijs omdat wij Nederlands schrijven, dus soms is het niet aan de hele wereld besteed. :)

En aan de andere kant, ja er is veel meer nieuws, maar daarvoor moet je bij die sites zijn die dat nieuws maken, wij gaan dat niet van hun stelen!

Misschien, als vandaag een leuke dag is, zal ik illustreren hoe wij werken, maar Maandagen zijn meestal nogal sloom!!!

10. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    nu we het toch over nieuws hebben, gisteren was er nieuws over één of ander 2d spelletje en nu is het opeens weg

11. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    tja, die shots waren oud....hehehehehehehehem erwin had niet goed opgelet :)!!

12. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik vind het wel jammer dat de reviews vaak vrij laat pas komen, maar dit zal ook wel te maken hebben met dat jullie wachten totdat een developer jullie een versie van een spel stuurt. Toch?

13. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    ja, en dan moeten we het nog spelen ook, en ik speel heeeeeel sloom spellen, (sorry) :)

14. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Stuur er dan eens eentje door :cool:

( Het liefst naar mij natuurlijk)

15. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Mja ik stuur er héél veel door aangezien er soms heel veel spellen uitkomen, maar soms vind ik een spel heeeel erg leuk en soms is er simpelweg niet genoeg tijd en dan moet ik wel snel een game reviewen.

16. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook een tijd nieuws gepost op een xbox-site en weet wel uit ervaring dat er op zondag en maandag bar weinig nieuws valt te posten, dinsdag is ook nog saai en dan pas komt t weer op gang.
    Ik haal(de) al het nieuws ook van andere sites en heel af en toe hadden we exclusief nieuws maar ik vroeg me altijd al af hoe xbw aan zijn nieuws kwam aangezien het nergens anders was te vinden:) now ik know en niets dan respect.

17. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Nieuws als eerste hebben op internet, daar heb je dus helemaal niks aan omdat het na 5 minuten al op andere sites staat. Dus exclusief bestaat bijna niet op internet.

18. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Onzin, mensen die op de mainpage kijken zien 't toch?

En onze getagde screenshots zie ik echt niet vaak op andere sites, betekenend dat ze exclusief blijven. Verder is het voorgekomen dat wij nieuws al weken op de site hadden staan voordat anderen er mee kwamen, dus of je er wat aan hebt. Weet ik veel, mensen die bij ons de mainpage lezen kunnen dat zelf beoordelen of ze nieuws willen weten of niet, of dat ze willen wachten totdat ze het ergens anders zien. Als iedereen er zo over dacht als jij, dan zou er nooit nieuws gepost worden. Wat is dan het nut van een website?

Wij posten iets omdat we onze lezers willen informeren. Als ze het alleen hier kunnen lezen, of dat anders niews ergens anders ook te lezen is, daar hebben de mensen die alleen op XBW kijken en niet op die toevallige andere site niks aan als wij 't niet posten. Rare beredenering van WiXX! :)

En als wij dus nieuws hebben dat anderen niet hebben, dan noem ik dat exclusief, die hebben dat dan niet gevonden en dan is het nieuws uniek, en alleen op XBW te zien.

19. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Xbw hands-on is altijd super, en inderdaad heel veel exclu screens en altijd veel filmpkes, maarja ook niet veel post he. En ik zie 'vaak' op andere sites dat er staat
    Bron: Xboxworld.nl

Misschien niet veel nieuwspost maar wel van kwaliteit.

Voorbeeld, Iemand had een nieuwspost gemaakt over Driver3 dat hij gereleasd was, hij stond 2 minuten op, daarna werd hij terug verwijderd omdat het een nuttelose post is.
    -> Kwaliteit voor kwantiteit :cool:

20. Nijmegendabest

Nijmegendabest Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    @Kobold:Meer tijd in xbw steken of meer review'ers aannemen om je site uit te breiden om op korte termijn veel games te reviewen.

Deel Deze Pagina