XBW.NL admins

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door NeMeHoB, 29 dec 2003.

1. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Hiya all,

Ik heb een probleempje met bepaalde XBW.nl admins! Althans niet persoonlijk, maar gewoon als ik de forums doorlees. Naar mijn mening doen de admins hardstikke goed werk en is hier dan ook geen probleem. Alleen de manier waarop mods reageren op al dan niet overbodige, onnozele treads (waarvan ik ook wel begrijp dat ze gesloten worden) vind ik dat er niet door iedereen even goed gereageerd wordt. Zo vind ik admin DARKWINGDUCK een beetje te kortaf, zeker voor iemand die als admin het goede gedrag zou moeten vertonen. Ik zeg verder niet dat hij slecht werk levert, maar hij lijkt me nogal gefrusteerd, gezien zijn manier van reageren. Misschien dat meer mensen dit zo zien en misschien dat een keer besproken kan worden tijdens een "vergadering" o.i.d. van xbw.nl

Laatst bewerkt: 29 dec 2003
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Darkwing is geen mod hoor, maar een admin ... de big cheese :) Net als Dioga en Martijn ... Alle mods, admins en crew hebben een eigen gebruiksaanwijzing

3. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe het ook zijn mag, ik vind dat hij niet goed reageert wanneer hij een tread sluit. Naar mijn mening vindt hij het maar al te mooi dat hij de macht heeft om threads te sluiten.

/edit Ik begrijp ook wel dat iedereen een eigen gebruiksaanwijzing heeft. Maar wanneer deze gebruiksaanwijzing niet goed functioneert, kan het eindproduct toch ook niet goed zijn... Snapje?!

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Goed, ik ga even een standaard tekstje maken dat ik onderhand al tientallen keren heb gepost.

5. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan het best begrijpen dat mods/admins soms zo moe worden van al die nutteloze treads. Elke dag zijn het er wel een stuk of 10, alleen omdat ze de faq niet lezen. Als je wat langer op het forum zit zie je vanzelf waarom.

6. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Haha...berg je maar NeMeHoB :+

7. Lionhard

Lionhard Guest

Als het je niet zint dan ga je toch lekker op een ander forum posten?

je bent niet verplicht hier te zijn, en niemand word er beter van als jij mods naar beneden gaat halen...

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Om het forum leuk te houden voor iedereen zijn er forumbeheerders aangesteld. Deze proberen de gestelde regels te handhaven en doen dat in hun vrije tijd, klaarblijkelijk met liefde voor Xbox, XBW en haar forum. Natuurlijk gaat dat niet altijd goed, persoonlijkheden kunnen botsen, het beleid kan onduidelijk zijn, irritatie’s kunnen worden opgewekt. Daar hebben we al jarenlang een speciaal forum voor, om suggestie’s problemen en opmerkingen neer te poten. Hier wordt dan ook vrij gretig gebruik van gemaakt, maar 80% van de topics zijn überhaupt niet ‘nuttig’ om als feedback te beschouwen.

Zo ook dit topic. Natuurlijk schort het her en der aan de modereer actie’s, daar zijn we ter dege van bewust. We proberen intern al genoeg zélf te reguleren en bij te schaven. Wanneer je een opmerking plaatst dat je er niet blij mee bent en zegt dat moderators hun werk niet goed doen schieten wij daar toch verder niks mee op? Je komt überhaupt niet met voorbeelden waar we écht wat mee kunnen. Elke week wordt er wel een dergelijk topic geopend en de eerder genoemde irritatie’s komen constant bij me op. Maak je suggestie nutvol, door met concrete voorbeelden uit de praktijk te komen. Ik kan dan nu wel dreigen met het resoluut sluiten van topics zonder argumentatie en voorbeelden, maar ik geloof niet dat ik me daar populair mee zou maken…

9. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel alleen maar te zeggen dat de reacties ook wel wat gematigder kunnen, ook al is het al de 100e x dat er weer een forum voor niets wordt geopend. Ik sta zelf voor de klas, groep 3, en daar doen kinderen ook 100x dingen fout. Zelfs wanneer ze net 2 seconden ervoor het antwoord nog goed hadden, doen ze het daarna gewoon weer een x fout. Moet ik dan ook iedere x gaan zuchten en steunen... Nee denk het niet, dus ook hier vind ik dat die mensen die hier admin zijn, niet zo geirriteerd hoeven te reageren wanneer iemand iets niet goed doet. En ik haal geen mods naar beneden, ik geef kritiek, waar ze misschien wat mee kunnen doen....

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Goed. Noted. We werken er al aan.

11. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat juist wel goed dat je een soort macht uitstraald, ik vind dat je je anders moet gedragen als een member. Als dat maar binnnen beperkte lijnen blijft en dat doet Darkwing goed! Op hem heb ik nooit iets aan te merken gehad, ik ben zoiezo heel tevreden over de gehele crew en vind het heel erg jammer dat Fardo afgetreden is als mod (want dat vond ik een goede).

12. XbOx RuLeZzZ

XbOx RuLeZzZ counter-strike

Leuk Bevonden:
    0
    hey ik vind dat ze hun werk goed doen :) is juist slim...want als jij niet wil dat zij zo reageren ga je na een tijdje ook niet meer van die onnuttige threads maken ;)...think about it :p

13. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij doet hij dat ook niet, maar hij ergert zich er gewoon aan en daar wil hij gewoon wat van zeggen. Kan toch...

14. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik hoop toch dat de gemiddelde leeftijd van onze bezoekers toch wat hoger ligt dan de kinderen bij jou in de klas ;) Daarmee wil ik zeggen dat ik van onze members verwacht dat ze genoeg common sense hebben om te begrijpen wat wel kan en wat niet kan. Om ze daarbij te helpen hebben we een hele duidelijke FAQ, jammer genoeg neemt lang niet iedereen de moeite om die eens even fatsoenlijk door te nemen, merk ik maar al te vaak in de praktijk. En af en toe word ik daar inderdaad een beetje moe van ja, en dan kan ik wel eens kortaf uit de hoek komen. Maarrrr, aan de andere kant moet je ook begrijpen dat ik zoveel mogelijk probeer te relativeren. Kijk, ik ben er niet op uit om newbies de grond in te trappen. Als zij eens in de fout gaan dan zal ik daar op een fatsoenlijke manier mee omgaan (correct me if I'm wrong). Maar ik sluit de laatste tijd zoveel threads die gewoon absoluut tegen het beleid in druisen, je kunt dan wel vriendelijk blijven, maar dat heeft geen resultaat. Soms moet je wat meer autoriteit vertonen bij bepaalde personen om de boodschap over te brengen.

Zoals Wouter al zei, als je met concrete voorbeelden kunt komen waar ik buiten mijn boekje ben gaan, toon ze dan, daar kan ik tenminste wat mee.

15. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    Gothicrulez en Cole Trickle, gefeliciteerd met de benoeming tot mod :D

16. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    *) tnhx.

In het kader van dit draadje. Hopelijk zullen de meeste van mijn toekomstige posts uitsluitend xbox games inhoudelijk zijn. Dat waren ze meestentijds tot heden...

En wanneer ik modereer en dit niet in goede aarde valt, probeer het met pm en met een duidelijke probleemomschrijving, ben meestal voor rede vatbaar.

17. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Dat wou ik net ook gaan zeggen :D

Maarre dit soort discussies zijn al heel vaak geweest en bottomline is gewoon: Mensen zijn admin om dat ze Admin zijn, leg je erbij neer!

:cool:

18. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Goed ik leg me erbij neer..... Niet dat ik anders een andere keus had ;) Maar ik wist me namelijk nog te herinneren dat ik op irc ook nog eens afgebekt werd door Darkwing.... Helaas geen bewijs. Is ook niet nodig... Ik wilde gewoon even mijn mening delen met anderen, en kijken wat zij voor mening hadden.

Deel Deze Pagina