1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBW op EA World: Verslag

Discussie in 'Algemeen' gestart door mr. E, 19 okt 2005.

  1. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Een eerste EA ervaring

    Het is dinsdag 18 oktober, 6 uur ’s avonds, en daar sta je dan.. Vlak voor de deur van de Central studio’s in Utrecht. Na een korte, doch niet voor claustrofobische mensen geschikte busreis zijn we er eindelijk. Het is niet meer zo warm buiten, en er staat een menigte van mensen te wachten om naar binnen te gaan. Na even gewacht te hebben, gaan dan toch de deuren open, en de twee zalen waarin EA world gehouden wordt stromen vol. Als je doorloopt word je meteen begroet door een zangeres, die iedereen naar James Bond: from Russia with love begeleidt, waar een aantal playstations en gamecubes staan opgesteld.

    Eten!

    EA world begon rond 18:00, en bij binnenkomst waren al snel grote rijen voor de tafels met eten. Van shoarma tot broodjes gezond, voor de innerlijke mens werd goed gezorgd. Ook drankjes waren van de partij, en onder het genot van een drankje en wat eten stond iedereen gezellig te praten. Goed gegeten? Mooi. Je kunt immers niet gamen met een lege maag..

    Games!

    Uiteraard is James Bond niet het enige wat we mochten aanschouwen, er was natuurlijk nog veel meer. Een al wat oudere man, van oosterse afkomst, in een tovergewaad stond onder een gigantische kroonluchter te praten met mensen over Harry Potter. Dit alles terwijl een aantal nieuwsgierige mensen het “toverdoolhof” verkenden, en een bètaversie van het spel speelden.
    Ook konden vele gamers zich vermaken met Tiger Woods, om eens lekker te gaan golfen op een PSP of, met een speciale controller, met échte golfclubs. De DS was in de welkomstzaal ook vertegenwoordigd, vele mensen zaten bijna ín Nintendo’s nieuwste aanwinst te gamen, omdat zij hun race zo goed mogelijk wilden uitspelen.
    Bij binnenkomst in de andere zaal werd je meteen geconfronteerd met een sneeuwlandschap, waarin een aantal PS2’s en Gamecubes zich genesteld hadden, en grote groepen mensen vermaakten met SSX: on tour. Daarnaast stond ook een snowboard apparaat, wat te vergelijken is met een mechanische stier die je er probeert af te gooien. Aan de rechterkant was ook een voetbalveld afgezet, waarin echt voetbal werd gespeeld, met aan weerszijden van het veld een aantal gamers die een digitaal balletje aan het trappen waren.
    Erg opvallend was ook het Sims 2 podium, waar 3 acteurs de door het publiek bedachte situaties moesten naspelen. Zo kregen de twee heren en één dame een keer de namen “Bart, Bert en Britt”, en kregen ze een ruzie omdat Britt een relatie met Bart had, maar de volgende ochtend wakker was geworden naast Bert. “het kan allemaal in de Sims 2”, was de slogan die de presentator ons dan ook graag voorschotelde. Uiteraard was het spel ook te spelen, en vele mensen deden dat ook graag.
    Bij Need for speed: most wanted, kon je ook op de foto gezet worden door de “sexy agente”, terwijl anderen gewoon op de achtergrond eens een poging waagden in snelle bolides. Anderen waren dan weer enorm gefascineerd door de Amerikaanse politieauto, die EA voor het event hier had neergezet.
    Het laatste spel, wat EA hier speelbaar presenteerde, was Battlefield 2, modern combat. Indien je wou spelen, werd je begroet door een overenthousiaste “CNN reporter”, die praktisch iedereen begroette met “Hi, welcome to the battle zone, what’s your name son?”, vaak gevolgd door een “Did ya kill yet? Do you wanna kill?”, wat bij een paar mensen een hoge irritatiefactor had, maar weer anderen vonden het geweldig. In deze Killzone, was ook een Chillzone met stapels zitzakken, waar iedereen in lag te chillen en uit te rusten. Ook deze “hangjongeren” werden ondervraagd door de reporter, die een oneindige hoeveelheid energie leek te hebben.

    Nieuws!

    Op 2 gigantische schermen, kon men in beide zalen de nieuwtjes bekijken die vertoond werden in een videopresentatie. Met bijna oorverdovende muziek werden nieuwe, en net uitgebrachte games besproken, maar veel nieuws was er niet echt bij. Toch was het een aardige indruk van wat EA nou precies wil gaan doen in de komende maanden.

    En goodies!

    Iedereen kreeg bij entree een muntje, dat bij vertrek ingeleverd kon worden voor een goodiebag. Hierin zaten onder andere een T-shirt, een pen, stickers en ander promotiemateriaal.

    Het einde..

    Om 23:00 uur was het dan helaas afgelopen, en de tasjes en jassen werden opgehaald van de garderobe. Tal van groepen mensen stonden nog even na te praten, en terwijl iedereen buiten stond te wachten op de bus, en een enkeling op zijn ouders, werd de inhoud van de goodiebags dankbaar bekeken, en bijna iedereen kon besluiten dat het een leuke dag was geweest.
     
  2. fllix313

    fllix313 Active Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    16
    klinkt cker vet, ik wou er ook graag heen
     
  3. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Tijdens de EA world hebben we geprobeerd zo veel mogelijk vast te leggen. Hieronder staan beelden die gemaakt zijn door onze eigen DesertFox.

    - 007 : From Russia With Love , 32 mb
    - Battlefield 2 : Modern Combat , 35 mb
    - EA World 05 , Games Showcase , 8 mb (kleine samenvatting/trailer van de games die er op EA World te zien waren op de stands)
    - EA World 05 Look Around, een filmpje van een paar stands en een indruk van hoe het er daar uitzag en wat er te doen was. 12 mb
    - Fifa 06 , EAWorld Trailer , 31 mb
    - the godfather, 22 mb
    - Harry Potter , 16 mb
    - Marvel Nemesis , 31 mb
    - NFS : Most Wanted , 32 mb
    - Sims 2 (console edition) , 32 mb
    - SSX : On Tour , 31 mb

    Ze staan allemaal in het .wmv formaat, en zijn af te spelen op bijvoorbeeld Windows Media Player. De filmpjes zijn te downloaden door middel van je rechtermuisknop > doel opslaan als.

    voor de échte diehards onder ons.. spot de crew!

    Ook dynamike is naar EA world geweest, meer daarover in deze thread

    Edit: filesize godfather toegevoegd
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2005
  4. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Cool hoor!! Is inderdaad leuk om ook te horen wat die andere forummers er van vonden etc.
     
  5. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ziet er tof, hoop dat ik volgend jaar ook kan/mag/win etc. :)
     
  6. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    het is altijd leuk, vorige 2 partys ben ik geweest helaas deze keer gemist

    maaaar sony en xbox parteh komen deraan :p
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was zeker vet. Bedankt voor de kaartjes XBW! _O_

    Voor mijn ervaringen op EA zie sig O-)
     
  8. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was inderdaad erg gezellig. Vond het alleen jammer dat er weinig echt nieuwe spellen geshowed werden. En jammer dat de 360 niet vrij toegankelijk was ;)
     
  9. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had jouw draadje al doorgelinkt:)
    kijk maar onder de filmpjes..
     
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah koel!!! :D Tnx Mr. E
     
  11. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe komen jullie allemaal aan kaartjes dan..?? Ja van de mods snap ik het wel hoor, maar van de rest van de members...???
    Lijkt me echt tof om een keer mee te maken!
    Bedankt voor de filmpjes! Ze zijn heel leuk en een goed verslag...:)
     
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Er was een slagzin wedstrijd op xboxworld.nl.
    Op diverse gaming websites werden ook kaartjes voor EA World verdeeld dmv wedstrijden.

    Perskaartjes is een ander verhaal ;)
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2005
  13. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    alleen Mirik en Merel hadden perskaartjes.. de rest van de crew had net zulke kaartjes als diegene die de members gewonnen hebben..
     
  14. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh ja dat was die wedstrijd, was ik helemaal vergeten en ook vergeten in te sturen :mad:......Heb wel de slagzinnen gelezen, maar vind eigenlijk dat een slagzin als: Ik wil graag naar EA World, omdat EA ROCK!!, niet echt hoort te winnen, maar goed mijn mening..:)
     
  15. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    juist jouw mening.
    Ik denk dat het een hele mooie ervaring is geweest en hoop het ooit maby volgend jaar :D te kunnen delen met jullie:D
     
  16. philipnorth

    philipnorth Blergh

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was erg leuk inderdaad, nogmaals bedankt voor de kaartjes, volgend jaar zeker weer :)

    Hebben de mensen met de press toegang zich nog goed vermaakt met de 360?
     
  17. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    [​IMG]
     
  18. gladiatorxxx

    gladiatorxxx Microsoft Rules!!

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik erg jammer vind is
    XBOX 360 is pers ONLY !!!
    ik kon niet naar boven :'-( .
    maar verder was kapot leuk !!! ECHT waar!!
    nogmaals bedank Voor the EA WORLD kaartje!
     
  19. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh zo ja...:) Nou snap ik het en eigenlijk best wel goed bedacht, sorry:)
    Trouwens wilde nog effe zeggen dat ik het echt tof vind dat er een vrouw (ben ik ook:)) bij xbw zit, ken er niet zoveel....:)
     
  20. Ruben

    Ruben GreenLizzard NL

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speelde op EA World ook pas voor het eerst op de X360. Mooi apparaat, wel nog steeds aardig groot, maar dat vind ik niet zo erg. De controller lag echt goed in de hand, de knoppen zaten op de goede hoogte, petje af voor Microsoft. De games die op de 360's gespeeld konden worden waren NFS Most Wanted, PGA en die nieuwe FIFA game. Ik vond dat vooral PGA, qua graphics, in vergelijking met de Xbox versie een hele sprong vooruit is gegaan. Most Wanted vond ik er ook erg goed uitzien, maar daar had ik toch stiekem op nog betere graphics gehoopt.

    EA World zelf vond ik verder erg gezellig en het was leuk om ook wat meer "collega's" van xbw te ontmoeten, daar de PSPWorld meeting en de XBW meeting gescheiden waren.
     

Deel Deze Pagina