1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBWEC: XboxWorld Endurance Championship season 2

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Schuminiels, 20 sep 2019.

?

Welke raceklassen willen jullie zeker gebruiken in het tweede seizoen van XBWEC?

Peiling gesloten op 1 okt 2019.
  1. LMP1-H

    1 stem(men)
    9,1%
  2. LMP1

    1 stem(men)
    9,1%
  3. LMP2

    8 stem(men)
    72,7%
  4. LMP3

    2 stem(men)
    18,2%
  5. LMP900

    5 stem(men)
    45,5%
  6. GTE

    4 stem(men)
    36,4%
  7. GT1

    5 stem(men)
    45,5%
  8. Group C

    5 stem(men)
    45,5%
  9. Vintage Prototype

    5 stem(men)
    45,5%
  10. Andere (zelf in te vullen)

    3 stem(men)
    27,3%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Gaan e trouwens echt 500km rijden? Een rondje is 6,79km, dus dat impliceert 74 rondjes. Met ongeveer 2 minuten per rondje is dat 150 minuten, tweeënhalf uur :)
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Alles onder de 2 uur noem ik geen endurance.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Zit in de regel nog wel een uur kwali aan de (anderhalfuursrace) vastgeplakt O-)
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    M'n eerste indruk is trouwens dat de Mercedes enigszins overpowered is, en de Panoz boven verwachting goed meekomt (maar de Mercedes niet echt kan bijbenen).
     
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Hoe doet de F50 GT het? Die auto heeft een hoge nostalgische waarde voor me dankzij PGR3, dus wil die nemen :p
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Die mogen we niet kiezen, doe vorige pagina. Zodoende die auto niet gereden.
     
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
  8. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Deze auto heeft nooit een race gereden... enkel een klantenservice zoals het huidige XX programma.
     
  9. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    We kunnen die Mercedes ook BOP geven met de air restrictor te verminderen. Of we geven hem aan de laatste 2 in de tussenstand ;)

    maar stel nu dat ik in de lobby dat ik TC uitzet, wat de Mercedes authentic heeft, en ik zet ook dat de auto niet realistisch moet zijn, kan ik volgens mij het voordeel van TC wegwerken van de Mercedes...
     
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Klopt, maar een beetje vanwege de reden waarom de GT-One ook niet mee mag doen. Ferrari had een F50 en maakte daar later een GT van. In diezelfde tijd had Porsche eerst de 911 GT1 gemaakt om die later om te bouwen naar Straßenversion, zodat de GT1 gehomolegeerd kon worden. Omgekeerde wereld dus, en daar kon de F50GT niet tegenop en dus trok Ferrari de keutel weer in. Zijn er ook maar 3 van gemaakt, dus niet helemaal te vergelijken met het Corse Clienti programma.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2020
    Rossi46 vindt dit leuk.
  11. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ah ok! Dus ook zo een verhaal van Ford GT GTE in het WEC? Zij hadden ook eerst een raceauto en op basis van die auto bouwden ze de gewone GT. Maar ze hadden wel eerst een prototype van de GT uitgebracht, want in de regels van het WEC stond dat op basis van een gewone auto een raceauto mag ontwikkeld worden. Een loop in de regels dus ;)
     
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Jup. Dit is wel vaker voorgekomen hoor. Daarom bestaan er pareltjes zoals de Peugeot 205 T16, Ford RS200 en de Lancia Stratos.
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  13. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Denk dat het een goede oplossing is om de Mercedes toe te wijzen aan het Achterveld. Maakt mijn keuze ook wat makkelijker ;)

    Kiezen tussen de McLaren en Porsche is al moeilijk genoeg...

    Moet wel nog even gaan oefenen, volgens mij nog nooit op het oude Hockenheim gereden :oops:
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  14. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Zou de Mercedes inderdaad toewijzen aan de laatste plaatsen in het kampioenschap mits zij dit willen. Hij is ongeveer 3 a 4 seconden sneller dan de rest op dit circuit. Rij in de Porsche en McLaren rond de 2.00. De panos kan dit goed bijhouden. De Nissan nog niet gereden en de Ferrari ook niet.
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik zou het ook een goede oplossing vinden.
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  16. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Deze week bekijk ik de nieuwe tussenstand. Op basis daarvan zal ik meedelen wie in aanmerking komt voor de Mercedes. Ik denk al zeker mezelf na die pijnlijke dubbele DNF op Spa en Daytona(waar ik niet kon aan doen)
     
  17. Bobst27

    Bobst27 Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    58
    Ja lijkt me leuk
     
  18. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    TUSSENSTAND:
    [​IMG]

    "Hamiltonsyndroom" duidelijk te pakken @B Tender :cool::p

    Wat betreft de beschikbare auto's, stel ik voor dat @Bobst27 en mijzelf de Mercedes mogen gebruiken. De rest laat ik jullie zelf uitkiezen. Het zou wel mooi zijn een livery te kiezen uit de GT1 series of 24h Le Mans race. Dat maakt de race nog realistischer... Denk dan aan de befaamde McLaren met de BMW FINA livery... Wat een parel is dat! :D
     
    B Tender vindt dit leuk.
  19. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Entry nummer 1: Mercedes-Benz CLK GTR Mercedes AMG #35 bestuurd door @Schuminiels
    [​IMG]
    Bernd Schneider - Mark Webber - Klaus Ludwig 24h Le Mans 1998
    De auto reed maar 19 ronden mee na een aanrijding waardoor de motor oververhit raakte.
    Detail is trouwens de helm van Schneider, op de foto te zien. Sebastian Vettel eerde Schneider met het design van die helm in de (laatste???) GP van Duitsland op de Hockenheim.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2020
  20. Bobst27

    Bobst27 Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    58
    Ik heb toch gemengde gevoelens erbij dat ik de Mercedes mag rijden
    Maar ik neem deze eer met liefde aan.
     
    Jimmy J. en Schuminiels vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina