1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBWEC: XboxWorld Endurance Championship season 2

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Schuminiels, 20 sep 2019.

?

Welke raceklassen willen jullie zeker gebruiken in het tweede seizoen van XBWEC?

Peiling gesloten op 1 okt 2019.
  1. LMP1-H

    1 stem(men)
    9,1%
  2. LMP1

    1 stem(men)
    9,1%
  3. LMP2

    8 stem(men)
    72,7%
  4. LMP3

    2 stem(men)
    18,2%
  5. LMP900

    5 stem(men)
    45,5%
  6. GTE

    4 stem(men)
    36,4%
  7. GT1

    5 stem(men)
    45,5%
  8. Group C

    5 stem(men)
    45,5%
  9. Vintage Prototype

    5 stem(men)
    45,5%
  10. Andere (zelf in te vullen)

    3 stem(men)
    27,3%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ga jij dan voor de #36 teamgenoot? ;)
     
  2. Bobst27

    Bobst27 Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    58
    Als dat in real life teamgenoten zijn dan doe mij die maar.
    Team Mercedes for the win!!
    #taxi's
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Heb er al wel zin in, de 2e chicane is echt killing als je de rechter curb raakt. Dus dat wordt op eieren er doorheen als de bandjes wat minder worden. Sowieso is aanremmen voor de chicanes best lastig om goed te krijgen. De punten waar je moet remmen zijn niet heel duidelijk en veranderen ook door de veranderende omstandigheden.
     
  4. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Entry nummer 2: Mercedes CLK GTR Mercedes AMG #36 bestuurd door @Bobst27
    [​IMG]

    Jean-Marc Gounon - Ricardo Zonta - Christophe Bouchet 24h Le Mans 1998. De auto kende net als zijn zusterauto al vroeg pech in de race en na 31 ronden zat het er voor Mercedes al op...
    De naam die iedereen hier wellicht kent is van oud F1-rijder Ricardo Zonta. die in 1999 tijdens de vrije trainingen op Spa-Francorchamps een weddenschap had met Jaques Villeneuve om vol gas op Eau Rouge - Raidillon te rijden... Zoals voorspeld ging het nog niet volgas 8). Ik herinner mij nog de Teambaas van BAR Honda die niet wist wat hij zag... :lol: Dit was tevens de eerste keer ooit op Spa voor mij die vrijdag. Ik was toen bijna 3 jaar .O-) Zonta was ook getuige van het inhaalmanoeuvre van Hakkinen op Schumacher in de GP van België in 2000.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2020
    Rossi46 vindt dit leuk.
  5. Baspw

    Baspw Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    13
    Hmm denk dat de stand een beetje vertekend is door internet crashes en "er niet bij zijn" geloof dat ik die 2 seconden kan gebruiken als ik naar snelste ronde rijden kijk over de afgelopen races.... En ik had net die Mercedes lekker afgesteld suggesties voor plan b??)
     
    B Tender vindt dit leuk.
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Gewoon de Mercedes nemen @Baspw ! :thumbs:O-)cc
    Een doos Merci, of wellicht een doosje mooie Beligsche bieren, richting organisatie doet het doorgaans goed!

    Ik heb deze keer niet zo veel tijd om een auto te kiezen en testen. Gevoel bij de Panoz is goed (persoonlijk een beter gevoel bij dan bij de McLaren en de Porsche, vooral qua gedrag op hoge cerbs), dus het wordt voor mij svp Panoz #4 (meen dat deze historisch accuraat is maar ben niet zeker).



    EDIT: #4 heeft wel Road Atlanta stickers op z'n neus nu zie ik, zou die alleen in de USA hebben gereden?
    Wat mij betreft mag je voor mij de best geklasseerde Panoz op Hockenheim '98 kiezen @Schuminiels :)
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2020
    Schuminiels vindt dit leuk.
  7. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Kies maar de Mercedes dan @Baspw ;)
     
  8. Baspw

    Baspw Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    13
    Was al bang dat jij en Bob weg zouden rijden! We zitten normaal altijd in de buurt van elkaar!. Kan leuk worden want denk dat het hele veld dichter bij elkaar komt te zitten.
     
  9. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    De fabrieksauto’s van Mercedes zijn wel al bezet :lol:
     
  10. Baspw

    Baspw Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik neem graag genoegen met een 2e hands modelletje ‍♀️
     
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik kan er de 17e niet bij zijn. Docent is ziek en de les is verplaatst naar de 17e.
     
  12. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Entry nummer 3: Panoz Esperante GT1 Panoz Motorsport #4 bestuurd door @B Tender
    [​IMG]
    Scott Pruett - Eric Bernard - Andy Wallace - David Brabham Petit Le Mans 1998
    Dit is dezelfde auto die 3de werd in 1998 Hockenheim 500 km met Eric Bernard en David Brabham en dus de best geklasseerde Panoz achter #TeamMercedes @B Tender ;)
     
    B Tender vindt dit leuk.
  13. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Voor de nieuwe racedatum had ik gedacht aan woensdag 19/02 voor de 500 km race. De testrace zal volgende week dinsdag 11/02 verreden worden aangezien ik woensdag niet kan. Meer informatie volgt!
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2020
  14. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Helaas ben ik de 19e verhinderd. Vind het niet niet erg om een race te missen, anders blijven we de datum verschuiven :lol:
     
  15. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    EVENT: XBWEC R4: 500 km Rennen Hockenheim

    AUTO: GT1 (Mercedes-Porsche-McLaren-Panoz)
    CIRCUIT: Hockenheimring Classic Circuit
    [​IMG]

    DATUM: 19/02/20
    LOBBY: vanaf 20u

    ingame datum: 28 juni 1998

    20u: 30u Kwalificatie (14u in game).
    21u: 2u 500 km wedstrijd (time progression x1) (14u ingame) met opwarmronde: staande start en starten bij het passeren van de start/finishlijn bij de volgende ronde naast elkaar max 80 km/h. Let aub op voor de eerste chicane! Deze auto's zijn vrij fragiel en je kan snel een wiel verliezen...


    Assists: Authentic
    Bandenslijtage: normal
    Schade: AAN
    Pitstop: 1x verplicht
    Max. time penalty: 30s

    Weerbericht: start bij light cloud naar clear

     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2020
    Rossi46 vindt dit leuk.
  16. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Mooi, dat oude filmpje :) Zie ik daar nou ook nog Cor Euser rijden in die regenboog Marcos?
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Welke datum wordt 'em uiteindelijk? Dan zet ik die rood in m'n agenda. Kijken of het nu wel lukt om die avond vrij te houden :confused:

    Verder geen tijd om auto's te kiezen. Ik heb altijd wel een zwak voor Panoz, met dat moddervette motorblok (en giga neus). @B Tender is er ook tevreden over, dus dan zal het wel goed zijn :D Is er nog een Panoz stoeltje vrij?
     
    B Tender vindt dit leuk.
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Het lijkt qua looks wel die Marcos te zijn die je 'vaak op Zandvoort zag rijden'.

    @Schuminiels Ziet er goed uit!
    Maar gaan we 2 uur rijden, 500km, of datgene dat we als eerste bereiken? '21u: 2u 500 km' kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden:)
     
  19. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Wedstrijd van 2u is ongeveer gelijk aan 500 km. Dus gaan we 2 uur rijden met real time weer en bandenslijtage!
     
  20. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Dat heb je goed gezien!
    In 1998 en 1999 reed de Marcos mee in de FIA GT Series in GT2 klasse. Later ging Cor Euser ermee naar de Supercar Challenge dacht ik. Dat weten jullie ongetwijfeld beter!
    [​IMG]
     
    Rossi46 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina