1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen XBWRacing klets topic

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 7 mrt 2013.

  1. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ben benieuwd of ik hem al binnen heb. Tot 18.00 werken helaas
     
    B Tender vindt dit leuk.
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    En? :)
     
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Nee nog niet
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  5. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Laatst bewerkt: 26 aug 2019
    Rossi46 vindt dit leuk.
  6. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    "Massive crash, massive crash..."

    Haha, oude tijden herleven :+
     
  7. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    en lekker plakken aan elkaar!!:lol:

    10:30 mooi stukje voor Racerblade01
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2019
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat plakken was altijd zo zuur. Super frustrerend. Zal bij Wreckfest minder een probleem zijn denk ik ;)
     
  9. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159


    Dit is behoorlijk ruk, want mijn draadloze headset werkt via USB :mad:
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dit is ook wel een fijne... :confused:



    Maar goed, misschien is het wel gewoon leuk met z'n allen ;)
     
  11. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Veel gelachen gisteren. Physics zien er erg gaaf uit en sommige banen zijn echt hilarisch. Races mogen wel iets langer duren en demolition/death match hoeft van mij niet.

    Als er geen private lobbies komen weet ik niet hoe lang dit leuk blijft maar als je een groep van 7 of meer hebt kan je eenvoudig andere uit de lobby kicken, als het werkt.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Mensen trappen in deze onzin? Kom op jongens. SOCOM 2 op de PS2 had met zo'n optionele netwerkkaart (die je later in je Playstation moest prikken) gewoon custom lobby's. Dan praten we over 16 jaar geleden. En nu, op hardware en server technologie wat een miljard keer sneller is, is het alleen nog maar mogelijk met 4 man te kunnen rijden? Echt hoor...
     
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ja snap dat ook niet. Enige wat ik kan bedenken is dat ze geen servers voor de consoles beschikbaar hebben en niet het financiële risico op voorhand wilden nemen om deze voor de verkoop te huren/leasen/kopen om zo het risico te beperken.
     
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    We spelen toch online op hun servers? Wat maakt het voor de load van een server nou uit of er 8 man in een open of 8 man in een closed lobby spelen?
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    In de tussentijd kan je op PC gewoon met 24 man in een server rijden.
     
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    zo had ik het niet bekeken. Zou ook niet weten wat er technisch op de console moeilijker is dan op de pc? Om een private lobby aan te kunnen maken.
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik denk dat het probleem is dat private lobby's in deze game vanaf de host zijn console/pc zelf wordt gedraaid. Geen dedicated private lobby's dus. En dat betekend dat een server laten draaien wel degelijk wat CPU power kost. Ik kan me daardoor wel voorstellen dat je op console wel wat issues krijg daarmee, zeker met de base XO en PS4. Op PC zie je ook genoeg servers met 8 of 12 man draaien omdat die persoon zijn PC gewoon niet meer aan kan.
     
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Waarom gaan we hier excuses voor zoeken? Waarom 'vergeten' mensen dat dit gewoon al meer dan 10 jaar een standaard zaak is in games?

    Waarom kan ik een private lobby openen in Project Cars 2 voor 16 man, maar vinden we het een geldige reden als een andere racegame studio zegt dat het te belastend is voor de consoles?

    De game is gewoon kut geschreven. Net zoals die auto livery's die 10 uur duren om te laden terwijl een Xbox-Arcade game als Rocket League zoiets wel soepel voor elkaar krijgt. Heeft niks met CPU power van de console te maken, maar met onkunde van de devs.
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Zeg ook nergens dat dat een goede reden is geloof ik, geef gewoon aan wat de onderliggende reden is dat de game het niet aan kan op low spec console. PC2 heeft gewoon wat betere code daarvoor. Ook daar kost het echt wel CPU kracht om een server te draaien, maar daar is genoeg marge voor. Deze game heeft die marge niet omdat de developer gewoon te klein voor is om goed te optimaliseren.

    Wat juist absurd is is dat mensen gaan staan schreeuwen dat developers lui zijn en expres geen private lobby's implementeren. Je denkt toch niet dat men in een board meeting gaat zeggen, "weet je wat, onze winst gaat vast beter zijn als we private lobby's lekker niet implementeren, we halen ze er lekker uit muhahaha".
     
    B Tender vindt dit leuk.
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben het wel eens met Jimmy.

    En wat is er nou het wezenlijke verschil tussen:
    A) een server starten waar een standaard playlistje van 20 maps op cycled
    B) een server starten waar een standaard playlistje van 20 maps op cycled, maar waar een speler (degene die het langst op de server zit), een soort 'adminrechten' heeft en de baan/rondeteller/auto kan kiezen, en eventueel een wachtwoord kan instellen.

    Er wordt altijd gedaan alsof A) echt ontzettend wezenlijk anders is dan B), maar een beetje afhankelijk van hoe je de boel insteekt lijkt het voor mij (als leek) heel erg op elkaar, en is B) 'gewoon' hetzelfde als A, maar dan met één gebruiker met 'adminrechten'?
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina