[XOne] xbxonnect snelheid router vs directe verbinding

Discussie in 'Games' gestart door Largo, 11 dec 2002.

1. Largo

Largo DAKTARI!!!!!!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net via xbconnect ff online gespeeld maar heb, vooral bij unreal, veel lag.

Ik heb nu de xbox en mijn pc op mijn router aangesloten, maar ik vraag me af of ik geen betere resultaten kan krijgen wanneer ik de xbox direct in een tweede netwerk kaart in mijn pc prop.

Heeft iemand hier ideeen over?

Ik voel er weinig voor om mijn abb. te gaan veranderen. Heb nu adsl comfort van planet met dus iets 16kb upload (max that is).
    heeft iemand hier al ervaringen mee?

greetz!

2. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat maakt niet uit.

Maar dat je lagt kan kloppen.
    In neem aan dat je dat programma van Gamespy gebruikt (hit me if i am wrong) maar daar heb je een gigaverbinding voor nodig die alleen amerikanen hebben.

Ik heb Fast Adsl (1024 down en 512 upload) en kan maar maximaal 2 tegenstanders aan.

wachten tot Xbox live :)

3. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    dan zijn jullie ram genaaid, ik kan met xbconnect (heb @home verbinding) met 2 spelers op mijn xbox, zeker tegen 10 anderen en alleen tegen 16 anderen. En dat is met 16kb/s upload en 300kb/s download

4. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Hij schrijft dat ie Xbconnect gebruikt, dus geen Gamespy. Hit you! ;)

Ik host regelmatig games op Xbconnect, heb ook FastADSL en kan met gemak met pakweg 8 spelers spelen. Krijg nooit klachten over lag.

Ik wacht ook met smart op Xbox Live. Het wordt hoog tijd voor een vette Unreal game! ;)

5. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    Auw!

maar dan gelieve post voor niet gelezen te beschouwen :)

Maar gamespy is echt ruk, dacht ff dat het het zelfde was.

dan ga ik zeker Xbconnect maar eens proberen!!

6. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    wat betaal je voor dat fast adsl? en welke provider?

7. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Er is maar een echte provider in Nederland en dat is XS4ALL. Waarom? Omdat dat de enige provider is waar voldoende technische kennis aanwezig is om klanten ook echt te kunnen helpen. Bel een willekeurige helpdesk van een andere provider en je wordt stelselmatig met een stomme wedervraag afgescheept. Xs4All mensen geven je ofwel goede antwoorden ofwel ze verbinden je door met een 2e lijns medewerker die je kan helpen. Beregoed!

Xs4All heeft een megagrote newsserver staan die je ongebreideld mag gebruiken (ook warez en erotica). Je krijgt de mogelijkheid om zelf je profiel te beheren, email adressen en aliassen aan te maken, je hostname te configureren, een Netbios filter op je verbinding aan en uit te schakelen, enz enz enz... Dit is nou een provider die gewoon een hele bende meerwaarde biedt. Je krijgt er zelfs gratis een licentie voor een personal firewall en voor antivirus software.

Ik betaal voor Fast ADSL € 86,10 per maand.

8. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    wat boeit mij die kutnieuwsgroepen nou?

9. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    Audi is het beste automerk...waarom? mijn pa heeft er een..:r

lekker boeiend waar je zit, ik zit bij Tiscali/Worldonline en download gewoon met 110/115 kb/sec terwijl 128 mijn max is.
    dus heb helemaal niets te klagen

en qua techinische kennis, ik ken zelf ook netwerken installeren dus heb hun kennis niet nodig.

blabla

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Gezellige reakties hier in het forum. Zeker te lang aan je pik gerukt of zo...

"Wat boeit mij die kutnieuwsgroep?" - Tsja, een nieuwsgroep is gewoon een forum, niets anders dan de forums hier op Xboxworld. Als jou dat niet boeit, wat doe je hier dan nog? :confused:

"Mijn pa heeft een brakende Audi" - Gefeliciteerd ermee.

"Ik heb verstand van netwerken" - Nou, ik ook, dus. Waarschijnlijk meer dan jij. Als ik dus een vraag aan een helpdeskmedewerker stel dan is die vraag meestal van een dusdanig niveau dat de gemiddelde helpdeskmedewerker last krijgt van een te grote hoeveelheid tanden in zijn mond. Worldonline en Planet zijn daar schoolvoorbeelden van.

Maar ach, jullie mogen gerust een andere mening hebben dan ik. Graag, zelfs. Maar houd wel een beetje je fatsoen alsjeblieft. Ik kom hier niet om me af te laten bekken door een mannetje die nog flink nat achter zijn oortjes is.

Als je geen fatsoenlijk antwoord wilt hebben moet je geen vragen stellen. Als je niets te melden hebt... Ach, schrijf dan gewoon nix.

11. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    die "Ik heb de beste" post's lokken zulke reacties uit.
    Die had je kunnen verwachten.

maar om het gezellig te houden:
    Je kan dus kiezen uit diverse goeie aanbieders, je moet alleen even kijken welke aanbieding je het beste aanspreekt

6 maanden gratis, of gratis een modem...

12. Bloody_Apron

Bloody_Apron Guest

ik snap niet dat mensen allemaal zoveel klagen over lag bij Xbconnect...ik heb een kut verbinding maar weinig last van lag met UC en TS2....HALO wel maar dat is standaard

ik heb een directe aansluiting btw...

13. Largo

Largo DAKTARI!!!!!!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    lekker ontopic dit allemaal.

Dan ook maar offtopic: Lekker belangrijk hoeveel technische kennis jezelf aan boord hebt stormx. Het feit dat je thuis alles goed installeert wil niet zeggen dat het ook werkt. Op het moment dat er echt iets mis is het echt wel nuttig dat er wat technische kennis aan boord is bij de provider. Volgens mij worden die providers qua helpdek overigens beoordeeld op de meer reguliere vragen die iedere nitwit kan beantwoorden, terwijl het juist belangrijk is dat ze de technische problemen snel kunnen oppakken.

Neem nou planet, waar ik bij zit. Die zijn geloof ik tot beste help desk verkozen. Als je ziet wat ik een mailtjes van die gasten heb gekregen... Je lacht je rot (totdat je het echt zat bent .=( )

Maar nog ff ontopic. Ik heb zowel met en zonder lag gespeeld. In het laatste geval liep ik een unreal game te verneuken terwijl mijn ping naar de 600 liep. Dat wil ik een beetje voorkomen. Volgens mij maakt het ook heel veel uit of je een server in buurt kiest of niet, terwijl een ping van 600 (waar dan ook) echt niet kan.

Heeft er dus verder iemand ervaringen met xbconnect in combinatie met een adsl-comfort (64kb down, 16kb up) of een soortgelijk abonnement?

tnx voor de replies btw :p
    greetz!

14. quintus

quintus achter je!

Leuk Bevonden:
    0
    xbconnect werkt VEEL beter dan gamespy. vooral met xs4all! :D

maar via je pc of directe verbinding zal een minimaal verschil opleveren in lag denk ik, je moet gewoon zorgen dat iedereen een beetje fijne ping heeft. Als je echt alleen maar gasten vindt met een hoge ping, dan ligt het waarschijnlijk aan je eigen verbinding.

15. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als onze netwerkdeskundigen even nadenken zien ze dat via een router alleen maar sneller KAN zijn, nooit langzamer; Dit is vooral van toepassing als je een wat oudere PC hebt, gamespy en xbconnect nemen namelijk vrij veel processor kracht in gebruik, een 2e netwerkkaart zal daar nog iets aan toevoegen, al zal het niet veel zijn, maar een router is dus nooit langzamer

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Als je een oude PC hebt kan het wel kloppen, maar met een moderne PC heb je helaas geen gelijk. Als je een router hebt dan moeten de packets een extra 'hop' maken en dat veroorzaakt een extra vertraging.

In het algemeen is echter je internet verbinding de grootste bottle neck. De kwaliteit van je verbinding is daarbij niet alleen afhankelijk van je lijnsnelheid maar ook van bijv. de schakelsnelheid van de hardware bij je provider. Als je bij sites als speedtest.nl kijkt dan zie je dat ze (verstandig) veel meer meten dan alleen het downloaden van een grote file. Gewoon een file naar je provider streamen biedt natuurlijk geen garantie voor een goede internet verbinding.

Of je je Xbox via een router of via een PC aansluit mag met Xbconnect eigenlijk nauwelijks uitmaken. Ik draai op een Pentium 450MHz en mijn systeem hoeft echt niet hard te werken om de packets over de lijn te krijgen.

17. Bloody_Apron

Bloody_Apron Guest

precies...mn xbconnect werkt net zo goed op mn P2 350 mhz als op mn P4

dus wat Xbox4life zegt klopt niet

Deel Deze Pagina