1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] XCOM Enemy Unknown

Discussie in 'Games' gestart door Gakkie, 14 aug 2012.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    PRECIES dat had ik! 9! :mad: of waren ze bij jou niet tegelijk?

    hahaha ik werd ff gefrustreerd.. maar trial and error
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Je moet sowieso smoke grenades gaan gebruiken. In de originele versie had je die iig op de moeilijkste difficulty veel vuldig nodig. En sowieso altijd punten overhouden voor reactie/autofire. Weet ff niet hoe het in deze game heet.
     
  3. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik ben nu wat verder op classic ironman, gebruik veel granaten. In het origineel gooiden mannetjes vaak mis, maar in deze nieuwe versie altijd spot on. Alle sectoids in de blastradius sneuvelen, dus is dat 100% zeker, ze schieten als rookies erg slecht, zelfs als jer naast rent xD. Later gaan je mannetjes beter schieten

    Ik heb nu een cpl sniper en die lost veel problemen op. Die pistol perk is dan ook goed. (xtra damage met pistol) Ufo encounters en abduction missies vind ik nog te doen, sneuvelt af en toe 1. Terror attack was pas moeilijk, ik adviseer heavy's mee te nemen, je hebt veel vuurkracht (rockets) nodig tegen die chryssalit / zombie, als je alleen met assault rifles komt dan word je overlopen en in stukken gescheurd.
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik begin ook met nades idd. Maar hoe zorg je ervoor dat je niet steeds enemies triggert. Irritant dat. Loop ik ergens naar betere positie trigger ik een groepje sectoids

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
     
  5. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Ok ik las dus vandaag een stukje in de pu en ben totaal niet bekend met dit spel. Ik hou van tactische games, sf en vind reloads totaal niet erg. Is het wat voor mij? ^^
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Check de demo. Dan weet je of de gameplay wat voor je is. Voor de rest geeft de demo maar een klein deel weer van de rest vd game

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
     
  7. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Meestal ga ik dood als ik rush, ga hooguit tot 1 time unit area (blauw gebied) en altijd met cover en als ik dan wat spot ga ik terug naar de groep ( tactisch terug rennen). Dan weet je waar ze zitten, select je heavy en rockets away deze kan je namelijk free aimen en doen 6 dmg, alles behalve muton is dan dood van de eerste aliens. Dit killed ze en vernielt anders de cover. De rest van het team in overwatch laten, als ze dan komen hebben ze geen cover meer (vernielt door de rocket). Verder houd ik meestal hele team samen ( als je dan 1 spot dan kan bijna iedereen schieten) in grote ufo splits ik nu wel als er 2 deuren zijn (3 rechts en 3 links bijvoorbeeld). Verder is mijn tip, groepje uitgeschakeld? Snipers overwatch, rest herladen, volgende beurt andersom, eventueel medic toepassen. Iedereen weer 100% dan weer verder scouten. Ben in begin paar kereltjes kwijt doordat wapen leeg was op slecht moment (heavy met supression kost 3/4 van je amo. Verder is mijn tactiek aangepast op de capabilities die ik heb gekozen (assault double shot bijvoorbeeld, supression is ook erg goed, sniper met die juggernaut (elk target dat je team ziet beschietbaar)

    Ben nu bijna eind mei en gaat steeds beter, net abduction ufo gedowned, heb al lasers en nu ook net squad 6. Net episch stukje mijn assault opent deur in die abduction ufo en vindt daar 3 chrisalyte. Ik dash terug naar de groep, support gooit smoke op mijn groep, heavy herpositioneerd en gooit granaat op positie van die 3 chrisalyte. Mijn andere 3 zijn in gevecht met 3 floaters aan de andere kant van het schip en killen elk 1. Einde beurt, chrisalyte komen dichterbij maar zien ons niet door de rook, 1 wordt gespot en neemt cover op hoekje. Aan de andere kant word ik besprongen door 3 thin man. Mijn beurt, de 3 schieten elk een thin man neer. Heavy ziet de ene chrisalyte op de hoek en vuurt rocket, alle 3 chrisalyte zaten daar dus in de blast radius en alle aliens killed, en geen van mijn mannetjes ook maar een schrammetje. Heb nu dus lasers en al verbeterd armor en 12 man die sergeant of hoger zijn. In afrika 2 landen teruggetrokken, amerika en europe 1 bar panic, asie geel.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Verdorie, het word me toch een partij moeilijk. Ik wil gewoon rustig wat researchen, 3 of 4 landen weg uit de council en 3 doden erbij. :+8)
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb van de week de demo geprobeerd en was super verrast! Speelde erg lekker en is super tof om te spelen. Tussen de stormvloed aan standaard vervolg games, is dit iets fris. Onverwachte topper!

    Het strategische element is echt tof en het managen van de basis werkt leuk. De opbouw en opzet van de missies zijn leuk gedaan. Heb zowel de PC demo als de 360 demo gespeeld. Vind de game persoonlijk fijner spelen op de 360.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2012
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Eindelijk maar eens naar The Hidden Base geweest, ging wel aardig. Niemand dood gegaan, lekker team heb ik tot nu toe. Gaat aardig goed, alleen Frankrijk is uit het XCOM project. Omelette du fromage, sterf maar.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Verrassend om dit te lezen, aangezien ik heb begrepen dat de X Com games toch meer PC zijn. Het kan ook zijn dat dat zo komt omdat de laatste X Com game misschien al een eeuwigheid geleden is, maar aan de andere kant ben ik ook pas bij deze ingestapt.

    Ik weet ook niet of dit wel echt mijn ding is, want het is wel tot in het kleinste detail managen soms. 8) Zelfs een manager sim als Football Manager heb ik nog wel op de consoles gespeeld en dat vond ik in zekere zin nog meevallen bij deze titel.

    Totaal niet te vergelijken misschien, maar je merkt wel dat er een heel groot verschil kan zijn in management sim games.
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Gaat nog niet lekker met mijn soldiers. Veel pech. Zit nog steeds voornamelijk met rookies en de missions worden gewoon te heavy. Gaat een dead end worden ben ik bang....
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Hahah ik heb dat ook. Gewoon veel pech. Ben wel ook van mening dat je een goed begin moet hebben wil je ver komen
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hoe en wanneer kom je in die Hidden base eigenlijks?
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Is een main missie. Niet te missrn

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ja, inderdaad. Als je het moeilijke begin doorkomt en wat goede soldiers hebt + een goedlopende basis, dan wordt het beter. Punt is dat het gewoon zeer moeilijk is een goede squad op te bouwen.

    Nog maar eens een poging wagen ...
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Best hinderlijk dat aliens soms gewoon aanvallen wanneer jij een soldaat ergens heen stuurt. Het lijkt erop dat ik niet die mogelijkheid heb, dus het is een soort van A.I. cheaten, toch?

    Ik heb trouwens de PS3 versie, review copy...en je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar het is duidelijk de minste versie. Ik had de 360 demo al gespeeld voordat ik aan de PS3 versie begon voor mijn review en ik merkte in de tutorial al gelijk tearing(scheuren) op en ook duidelijke framerate problemen. Ook oogt het gewoon net iets minder fijn dan de 360 demo, best jammer allemaal.
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Dat is overwatch, kun je ook.
     
  19. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar aliens zullen nooit zomaar uit het donker komen. De speler moet altijd het initiatief nemen (en dus het risico)
     
  20. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    assault class hebben een perk die ervoor zorgt dat de eerste overwatch op hun altijd mist, die stuur ik dus ook altijd als frontlinie, snipers en heavy erachter klaar met raketten en snipers xD.

    Mijn team is nu al goed op classic iron man, laatste 5 missies geen casualties
     

Deel Deze Pagina