1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] XCOM Enemy Unknown

Discussie in 'Games' gestart door Gakkie, 14 aug 2012.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Oooh ok wat zijn second wave options? Er is pas later een patch gekomen met hoop features. Heb die niet meer gespeeld
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    In al mijn potjes heb ik zo snel mogelijk twee snipers getrained. Eerst squadsight leren en later de ability om 2x te schieten als ze niet bewegen. Aan het begin van de missie proberen high ground te vinden (en later met jetpacks gewoon de lucht in) en zorgen dat je 2 kanten 'dekt' met de snipers. Hou de snipers in overwatch en ze zullen elke enemy die in sight is van een squadmate en in line of sight (belangrijk! - als er iets het zicht breekt werkt het niet, vandaar hoe hoger hoe beter) neer schieten. Zelfs tot aan de andere kant van het level. Snipers met plasma sniper rifles doen echt mega damage. Je schakelt zelfs in 2 shots zo'n mega robot uit. Als je de jetpacks hebt dan wordt het echt easy: allebei maximaal de lucht in en daar laten hangen en ze schieten alles kapot wat je squad ziet!

    Zo heb ik het hele spel gespeeld.
    Altijd 2 snipers, 1 support, 1 assault en twee heavies.

    Werkte voor mij als een tiet!
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik weet het ook niet precies en mijn begrijpend Engels is niet zo best.

    @ Gakkie: Kun je ons hiermee helpen? O-)
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    3 paginas terug in dit topic:

     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    dat is alleen maar als je het zelf aanzet en alles maakt het juist moeilijker :p
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    De 1e 4 vallen wel mee, maar ik zou zelf alleen Damage Roulette aanzetten, de rest niet. Ik heb inmiddels de hele lijst gezien en je kunt de game echt FOKKING MOEILIJK maken. 8)

    @ Gakkie: Bedankt, maar dit topic is nou niet zo actief dat ik ook na een tijdje nog weet dat het zoveel pagina's terug stond. ;)

    Edit: Ik moet alleen nog wel keuzes maken aan het begin wie ik mee neem. Je hebt niet direct 6 squadmates.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2013
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Vandaag die laatste missie geprobeerd :p failed. Best wel lastig is dit zeg..
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Wat is het handigste met research eigenlijks? Ik weet niet welke onderdelen je het meeste gebruikt, maar ik wil later natuurlijk wel vette armor en wapens, zonder dat ik veel research niet doe.

    Neem de armor bijvoorbeeld. Ik kan tot skeleton, maar er zijn meerdere soorten. Moet ik eerst zorgen de zwakkere gedaan worden en die dragen tijdens missies, al mijn teamleden, of meteen doorgaan tot de sterkste armor beschikbaar is ivm kosten etc?

    Meer van dit soort dingetjes, hetzelfde eigenlijks met producten en faciliteiten van engineering.

    Btw: Die overwatch tips is baas! Thanx! :thumbs:
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Weet niet zeker of ik de namen nog correct herinner, maar ik zou zeker niet alle armor maken. In het begin carapace armor voor je assault/heavies. Later titan armor. Doe geen moeite om support/snipers in heavy armors rond te laten lopen, zonde van het geld en als het goed is staan zijn nooit in de vuurlinie. De snipers al helemaal niet.

    Als je 6 heavies hebt, maar er max 2 meeneemt op missie steeds, dan koop je ook niet meer dan 2x een armor. Zonde om bankzitters in dure armor te laten zitten. Je kunt voor een mission altijd equipment swappen. Zelfde met wapens dus. Bouw maximaal 2 van alles.

    Voor de sniper zo snel mogelijk dat jetpack suit krijgen. De armor een stap ervoor (dat je kunt klimmen) niet bouwen/kopen (wel researchen), gebruik je anders maar even.

    Op deze manier spendeer je niet te veel aan equipment.

    Verder zo snel mogelijk naar 6 teammembers gaan, dus zorgen dat je de facility bouwt waardoor je die dingen kunt kopen.

    Research, research altijd de snellere dingen eerst, en stel het researchen van de objectives zo lang mogelijk uit. Doe eerst alle andere research. Dus als je als doel hebt om de gollup (ofzoiets) chamber te bouwen, doe dat niet en research eerst alle andere dingen. Doe dat steeds zo. Daarmee progressed de game niet zo snel en heb je meer tijd en resources en geld om je basis en squad op te bouwen.

    Na elke missie naar de blackmarket en verkoop alles wat groen is (damaged items!)
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2013
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Held! :cool::):_O_:thumbs::+\o/;)
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Er zijn wel aardig wat doden gevallen, vooral in de lastigere missies. Sta je in cover, popt er in eens een Alien naast je. 8)

    En ik ben mijn Nederlandse Sniper kwijt, 9 missies, 17 kills. :'-(:'-(

    Ik probeer die lastige missies wel, maar dat doe ik ook alleen om het panic level omlaag te krijgen, wat bij de andere sites al lager is. Dat met die satellieten op tijd lanceren is ook nog best lastig. Duurt een eeuwigheid om ze te bouwen etc etc. En dan die up links nog! :'-(
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Overrun is je vriend.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zit nu in een missie, dus zeker even proberen. Ik moet zeggen dat Overwatch mij wel aardig lukt. Alleen de laatste missies had ik van die dikke Gorilla Aliens. Niet normaal sterk die krengen. 8)
     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Gewoon stap voor stap doen joh ;) telkens wanneer iemand een zwart gebied inloopt, zorg ervoor dat er minstens 2 diegene dekken. Ik deed eigenlijk al het 'rushen' met de assault met lighting reflexes.
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Oja overwatch haha. Overrun is een gamemode in Gears
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Lol. Net een missie gedaan met een kill, wel 6 van die Gorilla's gedood zonder verdere slachtoffers. 2 gewonden, maar die zijn zo weer beter.

    @ MM: Ik weet het, maar ik wil nog wel eens te snel gaan. Er komt ook zoveel op je af in deze game soms. No way dat ik hem op een hogere stand of met second wave opties ga spelen. 8)
     
  17. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Misschien een rare vraag, maar heeft deze game een beetje iets weg van Fire Emblem? Vooral de combat dan.
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het is wel een klein beetje fire emblem achtig in de zin dat het turn based combat is toch

    het is wel anders maar als je fire emblem te gek vind denk ik dat je XCOM ook leuk gaat vinden

    staat de demo niet meer op de marketplace? Probeer die gewoon anders even

    edit:// Enemy Within

    [yt]GCSoqdOZ0-M[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2013
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.415

Deel Deze Pagina