1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] XCOM Enemy Unknown

Discussie in 'Games' gestart door Gakkie, 14 aug 2012.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Geef me die game nou maar
     
  2. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Wat kan ik eigenlijk verwachten van de speelduur?
     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Afgaande op het origineel denk ik een behoorlijke gameduur; zeker als je ook nog missies gaat overdoen als je faalt etc. En een hoge replayability
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Niet helemaal mee eens. Ben je nu al vergeten wat o.a. Xcom zo'n goede game maakte? Inderdaad, de random maps. Of misschien waren het wel geen random maps maar toen ook al heel erg veel maps.
     
  5. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ook blij dat ze alle maps gemaakt hebben. Dan zijn ze beter gebalanced voor de gameplay. Vooral voor mp is dat wel belangrijk. En als je tijdens een campaign run geen 2 dezelfde maps tegen komt is dat toch prima?

    Ik ga de sp gelijk op de iron man mode spelen, geeft die extra spanning als je dreigt te verliezen.
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Laatst bewerkt: 6 okt 2012
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    De maps waren idd random, maar ook erg generic en erg alike. De spanning van de gameplay en basebuilding maakten de game. Ik speel dan net zo lief op een zorgvuldig gemaakte map met allerlei tactische assets. En niet te vergeten destructable environments!
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Dat is wel zo, maar de random maps maakten het tactisch wel interessant. Je weet namelijk niet wat je kunt verwachten.

    Ik zei toch dat dit een probleem ging worden. Verder gewoon een knaller als ik het zo lees, maar bovenstaande beperkt wel degelijk de replay waarde. Mooi dat de besturing zo goed is. TBS spellen zie je niet zoveel op de consoles, laat staan fatsoenlijke. Ik zou graag willen zien dat deze topic opleeft na de release, zeker als het zo'n goede game is.

    "Both of XCOM’s layers present life-or-death conundrums to which there is no right answer. No matter what you pick, something or someone is going to suffer for it. This kind of tension and terror rarely occurs within mainstream gaming, and almost never with this level of skill in the execution. Don’t let the “turn-based strategy” moniker scare you off; XCOM is a singular achievement that every gamer deserves to experience."
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2012
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Iemand die bij GameMania werkt enig idee wanneer deze te koop gaat? Ik adviseer gewoon morgen, game is heus niet zo populair, doe gewoon morgen :)

    Een 9 van Edge voor XCom en Dishonored.. Wat een week voor fresh IP's

     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2012
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dikke kak. Nu moet ik waarschijnlijk toch meer games gaan halen dit jaar. Dishonored en X Com zeggen mij nog helemaal niets ook. :eek:
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Ik hoefde alleen maar dit te lezen in de Xcom review van Eurogamer en toen wist ik al voldoende:

    "Buy XCOM, it's a belter. I know it's Big Game season, but this is so good I've chalked up 43 hours in four days and want more in the near future. XCOM absorbs you into a universe of Tonka toy soldiers and B-movie science-fiction, a rich and smartly streamlined strategy experience that's a hell of a credit to the design of the 1994 original. Re-imagining? Remake? Whatever it is, XCOM brings back and revitalises a classic. "

    Een goede TBS op de consoles (en ook PC natuurlijk)? Gewoon kopen die hap mensen. I know you want it.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Van Eurogamer enzo:

    "This game is a winner. So much craft has gone into its atmosphere, into innumerable small details that together add enormous depth and flavour to the world: the occasional conversations overheard while fiddling around in the base; the mission loading screen, which gives you a view of the troops inside the carrier, fidgeting and tapping their feet in transit; the ridiculously cute touch of soldiers acquiring nicknames like 'Longshot' or 'Odin' after a few missions; the memorial room for fallen warriors, with a cork board of photos on the wall, which records their names - and the fact that visiting it triggers, after a few seconds, the sound of a bagpipe march.

    Near the campaign's end, there's a direct tribute to the original game's designers, the Gollop brothers, accompanied by an achievement called 'On the Shoulders of Giants'. It's a beautiful touch, a nod from one development team to another across the generations. They have something in common now. In their own time and place, each made a fantastic game called XCOM.
    "


    Christ, dit wordt een dure maand... en ik wilde net met Skyrim beginnen! :F:

    Nu een veel lastigere vraag: eerst dit of eerst Dishonored? Choices, choices.
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Deze... Xcom ftw
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    I knew it! 5 jaar is er aan gewerkt met het beste team wat je voor zo'n titel maar kunt wensen. \o/

    @Ziff; XCOM natuurlijk, what else ?
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    M..maar Dishonered is toch een korte game?

    Liever dat dan andersom. En ik vermaak me stiekum ook wel een beetje met Skyrim... en de 40 ofzo mods die ik met elke opstart oplaad. :9
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2012
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    fuck,.. een 9 van eurogamer?

    Okay dan koop ik wel wat minder shooters dit jaar :+ Deze moet ik proberen
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    :thumbs:

    Deze game is zoooooooooo vet! :9
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik heb een reactie gelezen dat Dishonored vol met bugs zou zitten. In geval van twijfel zou ik eerst deze nemen dan. Ik heb namelijk nog niet veel positieve geluiden gehoord over DH, al ziet het er wel gelikt uit. Ik heb een Brink gevoel bij die game.
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve geluiden over DH 8). Anyway het zijn 2 totaal verschillende spellen, dus'ja het is gewoon persoonlijke voorkeur. Al kan ik me voorstellen dat XCOM langer mee gaat door de random gegeneerde content.
     
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Damn, stiekum had ik al verwacht een mailtje te hebben gehad van GD dat hij verstuurd zou zijn ...

    bron: RPS review
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2012

Deel Deze Pagina