1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XP] Inverted mouse in xp mogenlijk???

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Eagle_1, 1 nov 2005.

  1. Eagle_1

    Eagle_1 yippiekayee

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar iets van een tooltje/driver/tweak zodat je muist in windows inverted is.
    En dan iets waar de X-as en de Y-as inverted zijn.

    Zit nl als volgt, gaat hier om een gebruiker die de muis omdraait, dus muisknoppen naar onder.
    Dit in verband met RSI problemen.

    Iemand een id hoe of waarmee ik in Windows XP de muis op zowel de X- als de Y-as inverted kan krijgen....

    Heb internet al aardig afgezocht maar kan weining to niets vinden....

    Heb je iets of een id... plsss let me know!
     
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet weet geen programma, ik zal zo nog ff googlen. Maar mag ik vragen wat een inverted X-Y as voor nut heeft met RSI? Voorkomt dit, dat je minder een beweging maakt. Ik heb ook "lichte RSI symtonen" gehad. En toen maar even een computer break gehouden ;). Maar toen had ik ook zo'n programma waarmee je je muisknoppen omwisselt.
     
  3. Eagle_1

    Eagle_1 yippiekayee

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is hier dat de gebruiker last krijgt als de vingers teveel belast worden... in dit geval door de muisknoppen te gebruiken.

    Als de muis omgedraaid is kun je deze met je handpalm bedienen en is er geen probleem meer met RSI. :)
     
  4. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Is een trackball dan niet beter?
     
  5. Eagle_1

    Eagle_1 yippiekayee

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook aan ged8, maar is nogsteeds teveel voor de vingers :confused:
     
  6. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Hmm, het verkleint de kans op RSI, maar als je al verregaande RSI-klachten hebt dan heb je inderdaad kans dat dat ook niet meer werkt.
    In dat geval is het nog maar de vraag of een omgekeerde muis zo ideaal is. Een muis is er niet voor gemaakt om ondersteboven gebruikt te worden... dat zou de klachten alleen maar kunnen verergeren.

    Een huisgenote van mij gebruikt in plaats van de muis alleen nog maar een teken tablet. Ik heb er zelf ook een en dat is in principe een prima muisvervanger. Die bedien je zoals je een pen bedient, en dat is zeker weten beter tegen RSI dan een gewone muis. Misschien is dat een optie...
     
  7. Eagle_1

    Eagle_1 yippiekayee

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0

    Een tablet hebben we ook al aan gedacht... tis nl niet voor mij... gelukkig kan ik me muis nog gebruiken....
    Maar de muis word nu al een poos ondersteboven gebruikt... en dat gaat opzich goed..
    Alleen het probleem is als je precies werk wilt doen in bijvoorbeeld photoshop dan is ondersteboven toch niet echt een optie...

    edit: Vandaar dat invert opzich wel een optie zou zijn... maar kan het zo niet vinden voor Windows XP

    edit: iemand nog opties/ideeen. Want na een avond je zoeken en niet echt iets nuttigs vinden....
    alles staat op internet zeg ik altijd... maar dit :confused:
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2005
  8. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    is zown teken tablet dan ongeveer hetzelfde als een touchpad op een laptop?
     
  9. Eagle_1

    Eagle_1 yippiekayee

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier een voorbeeld:
    [​IMG]

    weet je ongeveer wat dat is.....

    Maargoed > on topic pls :)
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Laatst bewerkt: 2 nov 2005
  11. jeroen kroes

    jeroen kroes hertog jan ownage

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb rsi gehad in lichte vorm ik kon mn hand niet stilhouden (ik had te lang en te vaak pgr2 gespeeld :)
     
  12. Eagle_1

    Eagle_1 yippiekayee

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool man.....
    Maar ff serieus, is er niemand die gewoon ff iets weet om je muis inverted te maken.... want dat is gewoon voor nu ff een snelle oplossing....
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Inverted Mouse is geen goede RSI oplossing ... Ik raad aan om dus of een Joystick te kopen of een Tablet ... met een inverted mouse .. maak je nog steeds de krampachtige beweging
     
  14. Eagle_1

    Eagle_1 yippiekayee

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0

    Tis lastig uit te leggen, maar op moment word de muis al ondersteboven gebruikt.... het zou alleen prettiger zijn als ik hem nu nog ff inverted kan maken zodat het voor het gevoel ook beter is...

    en jah in de toekomst moet er iets anders komen dan een gewone muis... maar tot die tijd ben ik nog ff op zoek....
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2005

Deel Deze Pagina