Microsoft heeft naast XBOX live straks ook een andere dienst namelijk xsn. Check XSN Sports Lijkt dit jullie wat en hebben jullie hier misschien al ervaring mee?
Ik kijk niet naar dat XSN, alleen of de spellen leuk zijn. Top Spin ga ik wel kopen, amped 2 denk ik ook wel.
Het is geen dienst, het is zeg maar een soort van sportlabel van Microsoft. En die spellen zijn allemaal op Xbox Live te spelen, dus het is niet echt een andere dienst naast Xbox Live.
Volgens mij is het echt wel een aparte dienst. Je kunt namelijk zelf toernooien en seasons aan maken. Kijk maar eens in de FAQ op die site. Lijkt mij wel kewl... Ik btw zelf nog geen xbox live, en heb geen idee of het hier al wel in zit.
Wat moet ik me er dan bij voorstellen. Je moet volgens mij die rankings wel op die website gaan bekijken straks. En MS zal toch wel niet voor niets zo hoog van de toren blazen met XSN.
Nou als je het goed bekijkt is het natuurlijk wel een dienst. Je koopt een XBL spel dat XSN ondersteunt en zoals met elk ander XBL spel kan je gewoon online je spelletjes spelen. Maar daarnaast kan je ook nog eens via XSN competities en toernooien spelen die één persoon via xsnsports.com onder zijn hoede heeft. Er wordt dan een indeling gemaakt en je hebt een bepaalde tijd waarin je een game kunt afwerken. Het speelt zich dus niét allemaal af via Live. Alles wordt namelijk op XSN bijgehouden.
Dus.... heeft het wel een meerwaarde, zeker met sportspellen (volgens mij wordt het alleen gebruikt bij sportspellen). Voor mij is dit zeker een aanschafreden van xbox live. Alleen die cc....
Ik heb er nu ervaringen mee met NFL Fever 2004 en het systeem is erg gaaf alleen echt blij ben ik er nog niet mee. Ik heb nu een aantal keer geprobeerd een toernooi te spelen en het is telkens mislukt. Dit ligt niet aan XSNsports hoor maar op een gegeven moment heeft het systeem zijn werk gedaan en komt er dus een wedstrijdschema uitrollen. Dan krijg je een deadline opgelegt waarvoor je de wedstrijd afgerond moet hebben... Daar komt het probleem, je moet dan een tijd gaan afspreken met je tegenstander en tja, tot nu toe is me dat nog niet gelukt. Lukt het je niet om voor de deadline de wedstrijd gespeeld te hebben dan gaat het systeem tossen en laat de winnaar door. Dus ook als je tegenstander bijv niet is komen opdagen op een afgesproken tijd of gewoon niks heeft laten horen, kan die alsnog winnen door de tos. Daarnaast kost dat ook nog sportiviteit rating. Wedden dat je dan baalt
Is dat zo? Ja als de tegenstander dan niet op komt dagen is dat zeker wel lullig. Maar kan je dan ook over live zoeken naar toernooien die nog deelnemers zoeken?
Uhm nou. Je schrijft je op XSNsports.com in voor die competitie en niet op Xbox Live. Op Xbox Live speel je alleen de wedstrijden.
Okay duidelijk.. Dus conclusie is; XSN is kewl, maar heeft als nadeel dat veel afgesproken wedstrijden niet worden gespeeld en dat het dan kop of munt is?!?!
Zou het niet veel beter werken, als zeg maar strks Top Spin uitkomt, er dan door iemand een competitie wordt gestart, waar alleen mensne van XBW aan mee mogen doen (die op t forum zijn geregistreerd). Je zou er dan een topic van kunnen maken, vragen wie er allemal mee willen doen en dan een soort ladder competitie opzetten (mbv van xsn). Ik denk dat er dan veel meer gespeeld zal worden, omdat iedereen (igg grote percentage) elkaar van het forum kent. Je zou dan ook makkelijker kunnen zien als er iemand vaak niet komt opdagen en hem/haar daar op aanspreken. Zelfde geldt natuurlijk ook voor andere XSN speleges